Ik hang iets achter met mijn literatuur..
Ik lees dat HHLA aan het "spelen" is geweest met een kolentrein om de mogelijkheden van de GE lok te bepalen.
Wat mij verbaasde is dat een 66er of 77er van hen dwars door België is gereden om even paar duizend ton kolen te gaan laden in Antwerpen.
Volgens mij zijn die 66ers nooit in België geweest.
Wanneer zo'n lok bv. 10 jaar niet in België is geweest kan die dan zonder meer even naar België komen zonder herkeuring op deelaspecten ?
Toelating loks in Belgie
Re: Toelating loks in Belgie
Als de toelatingsinstantie -- hier de DVIS -- geen dergelijke bepalingen opgenomen heeft in de eventuele beperkingen van het uitgereikt attest, en de wetgever geen nieuwe verplichte eisen in voege heeft laten treden die sinds de vorige uitreiking nog niet nagegaan zijn: neen.
Re: Toelating loks in Belgie
Als die sub-serie van de Klazen een typecertificaat heeft hier in België, dan zie ik geen probleem. Stel: de Klazen van HHPI zijn 100% identiek met die van Crossrail. Aangezien de keuring is gebeurd met machines van DLC/Crossrail indertijd die wel in België reden en de HHPI-locs gelijk zijn aan die van CR dan kan die onder dezelfde toelating rijden.dentheo schreef:Volgens mij zijn die 66ers nooit in België geweest.
Wanneer zo'n lok bv. 10 jaar niet in België is geweest kan die dan zonder meer even naar België komen zonder herkeuring op deelaspecten ?