Overspanning op het Franse net?

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
260689
Berichten: 3302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Overspanning op het Franse net?

Bericht door 260689 »

rdv schreef:En hoe zit het met de aansluitingen met de IC uit Gent en Brugge, worden die verzekerd? Of laat men de Lille vertrekken bij grote vertragingen?
Er kan Max 15 minuten gewacht worden in Kortrijk. Daar je in moeskroen 10 minuten staat te schilderen aangezien de fransmannen de dienstregeling niet wouden veranderen op hun net!
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Overspanning op het Franse net?

Bericht door dentheo »

Hoe zit het met het onderzoek naar de "verdachte" van deze gekke spanningen ?
Zijn er nog geruchten over de mogelijke oorzaak ?
Theo
Groeten vanop de Heide
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Overspanning op het Franse net?

Bericht door rdv »

260689 schreef:
rdv schreef:En hoe zit het met de aansluitingen met de IC uit Gent en Brugge, worden die verzekerd? Of laat men de Lille vertrekken bij grote vertragingen?
Er kan Max 15 minuten gewacht worden in Kortrijk. Daar je in moeskroen 10 minuten staat te schilderen aangezien de fransmannen de dienstregeling niet wouden veranderen op hun net!
Wat er voor zorgt dat de aansluiting met de TGV naar Parijs in Lille onbetrouwbaar wordt. En ik die dacht dat het een truc was van de Belgen om hun Thalys te rendabiliseren :oops:
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Overspanning op het Franse net?

Bericht door Dieselfreak »

260689 schreef:Klopt enkel de AM96 met nr: 450, 451, 466, 467, 471, 482 mogen naar Lille rijden.
Enkel die 6 stellen?! Wat is het verschil met de andere stellen uit de reeks 441-490?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Overspanning op het Franse net?

Bericht door Bibke »

Dieselfreak schreef:
260689 schreef:Klopt enkel de AM96 met nr: 450, 451, 466, 467, 471, 482 mogen naar Lille rijden.
Enkel die 6 stellen?! Wat is het verschil met de andere stellen uit de reeks 441-490?
Dat staat ergens in dit topic goed uitgelegd.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Overspanning op het Franse net?

Bericht door Dieselfreak »

Ah inderdaad, sorry, had niet het hele topic gelezen.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Overspanning op het Franse net?

Bericht door rdv »

Sinds kort staat (eindelijk) ook aangekondigd op de verstoringspagina dat je vanaf 22/12 tot 31/03/16 moet overstappen in Kortrijk als je van Gent/Antwerpen komt en richting Lille wil (beter laat dan nooit zeker?). In de routeplanner zijn de overstappen echter nog niet opgenomen.
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Overspanning op het Franse net?

Bericht door Davy »

Heeft dit eigelijk gevolgen voor de dienst Antwerpen - Poperinge? Qua materieel en/of treinlengte...
260689
Berichten: 3302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Overspanning op het Franse net?

Bericht door 260689 »

Davy schreef:Heeft dit eigelijk gevolgen voor de dienst Antwerpen - Poperinge? Qua materieel en/of treinlengte...
Neen, integendeel. Nu kunnen ze de 400 en 500 reeks door elkaar zetten aangezien er niet moet (ont-)koppelt worden in Kortrijk. Nu heb je ook in het spits dat er 3x3 Antwerpen - Poperinge gereden word. Een versterking met 2 AM96 wat de reizigers ten goede komt en vooral nodig is.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Overspanning op het Franse net?

Bericht door Patrick »

Den dezen is wat blij dat in de meeste gevallen er nu 2 stellen verder rijden naar Poperinge :lol:
En wat een onzin "er" hierover werd verteld: het niet meer ontkoppelen zou te maken hebben met de verstrengde grenscontroles door Frankrijk. "De verbinding Antwerpen - Lille Flandres moest worden doorgeknipt", zo wist mij iemand te vertellen :wink:
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Overspanning op het Franse net?

Bericht door rdv »

En is er dan controle bij het instappen in Kortrijk? Of tijdens de rit?

Je kan wel gelijk hebben, want het doorknippen van de verbinding is blijkbaar recent, en de overspanningsproblemen zijn toch beperkt tot de lijn Lille-Tournai?

Correctie:
http://www.belgianrail.be/jp/sncb-nmbs-routeplanner/help.exe/nn?L=vs_himmap&tpl=showmap_external&messageID=10768&channelFilter=timetable& schreef:Door een technisch probleem op het Franse net, rijdt enkel speciaal uitgerust materieel tot Lille Flandres.
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Overspanning op het Franse net?

Bericht door The_Knitter »

Overspanningsproblemen zijn niet op Kortrijk-Lille inderdaad... Of dat moet nog nieuw zijn...
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Overspanning op het Franse net?

Bericht door HLE 2302 »

rdv schreef:En is er dan controle bij het instappen in Kortrijk? Of tijdens de rit?

Je kan wel gelijk hebben, want het doorknippen van de verbinding is blijkbaar recent, en de overspanningsproblemen zijn toch beperkt tot de lijn Lille-Tournai?

Correctie:
http://www.belgianrail.be/jp/sncb-nmbs-routeplanner/help.exe/nn?L=vs_himmap&tpl=showmap_external&messageID=10768&channelFilter=timetable& schreef:Door een technisch probleem op het Franse net, rijdt enkel speciaal uitgerust materieel tot Lille Flandres.
The_Knitter schreef:Overspanningsproblemen zijn niet op Kortrijk-Lille inderdaad... Of dat moet nog nieuw zijn...
Die zijn er wel, en zijn niet nieuw ook. :wink: :roll:
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Overspanning op het Franse net?

Bericht door The_Knitter »

Oh, dat was mij niet bekend. Toen het treinverkeer echt hinder had, was het alleen Tournai-Lille.
kristofvt
Berichten: 109
Lid geworden op: 31 okt 2010, 21:34

Re: Overspanning op het Franse net?

Bericht door kristofvt »

Sinds kort staat (eindelijk) ook aangekondigd op de verstoringspagina dat je vanaf 22/12 tot 31/03/16 moet overstappen in Kortrijk als je van Gent/Antwerpen komt en richting Lille wil (beter laat dan nooit zeker?). In de routeplanner zijn de overstappen echter nog niet opgenomen.
Blijkbaar krijgen ze het daar niet opgelost tot op vandaag moet nog steeds worden overgestapt in kortrijk. Of is deze rechstreekse trein van lille naar Antwerpen gewoon geschrapt om meer volk op de Thalys te krijgen.
Weet er ook iemand waarom een traject lille antwerpen (nmbs-europe 27.80 eur) duurder is dan 2 ticketen lille kortrijk (sncf 7.10 ) en kortrijk antwerpen nmbs (15.60 eur).
Daar mag de commerciële dienst van de nmbs toch ook iets aan doen.
Plaats reactie