Ontsporing te Montzen

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Ontsporing te Montzen

Bericht door ijzeren rijn 82 »

blijkbaar is deze ochtend een goederentrein ontspoord in Montzen .
er zou geen trafiek mogelijk zijn via Montzen tot morgen .
toch serieus blijkbaar . Iemand info wat er loos is ?
Laatst gewijzigd door ijzeren rijn 82 op 03 mar 2015, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
gysev
Berichten: 501
Lid geworden op: 10 mar 2008, 11:22

Re: Ontsporing goederentrein te Montzen

Bericht door gysev »

Volgens Wallorail is een stel I11'en ontspoord die via Montzen naar Welkenraedt werden gebracht. Geen goederentrein dus.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ontsporing te Montzen

Bericht door Steven »

Het is inderdaad een HLE18 met i11, heb al een foto gezien.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5317
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ontsporing te Montzen

Bericht door Steve »

Care to share? :)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ontsporing te Montzen

Bericht door Steven »

Ik kwam die tegen op Facebook. Ik zal straks is kijken of ik hem kan delen.
Hobbes
Berichten: 747
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Ontsporing te Montzen

Bericht door Hobbes »

Het was geen goederentrein.
Bijlagen
ontspmtz.jpg
ontspmtz.jpg (34.55 KiB) 7911 keer bekeken
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Ontsporing te Montzen

Bericht door nahoj »

Zie ook Wallorail.
Ter aanvulling, het was een met 2 HLE18 omkaderd rijtuigenstel.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ontsporing te Montzen

Bericht door Shrek »

Hij *zou* een rood sein genegeerd hebben. Op die plaats ligt nog geen TBL1+, dus de gevolgen zijn wat erger dan op andere plaatsen...
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Ontsporing te Montzen

Bericht door nahoj »

Het *lijkt* er ook op dat een wissel verlegd is tijdens de passage van het konvooi. Is het niet zo dat zelfs bij een seinoverschrijding het onmogelijk wordt wissels te verleggen eenmaal de sectie bezet wordt?

* dit valt onder de noemer speculatie; geen feiten!
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Ontsporing te Montzen

Bericht door HLE 2302 »

Shrek schreef:Hij *zou* een rood sein genegeerd hebben. Op die plaats ligt nog geen TBL1+, dus de gevolgen zijn wat erger dan op andere plaatsen...
Om de TB te verdedigen: het zou even goed kunnen zijn dat een wissel werd omgelegd tijdens het passeren. Is in Kortrijk ook al gebeurd.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ontsporing te Montzen

Bericht door Shrek »

nahoj schreef:Het *lijkt* er ook op dat een wissel verlegd is tijdens de passage van het konvooi. Is het niet zo dat zelfs bij een seinoverschrijding het onmogelijk wordt wissels te verleggen eenmaal de sectie bezet wordt?

* dit valt onder de noemer speculatie; geen feiten!
Je kan geen nieuw commando meer sturen, maar als de wissel al eerder een commando gekregen heeft zal hij wel gewoon verder draaien. En op de betrokken plaats ligt er maar een dikke 20m tussen het punt waar de trein gedetecteerd wordt en de wissel, dus veel tijd zat er niet tussen.
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Re: Ontsporing te Montzen

Bericht door Beesty »

Shrek schreef:
nahoj schreef:Het *lijkt* er ook op dat een wissel verlegd is tijdens de passage van het konvooi. Is het niet zo dat zelfs bij een seinoverschrijding het onmogelijk wordt wissels te verleggen eenmaal de sectie bezet wordt?

* dit valt onder de noemer speculatie; geen feiten!
Je kan geen nieuw commando meer sturen, maar als de wissel al eerder een commando gekregen heeft zal hij wel gewoon verder draaien. En op de betrokken plaats ligt er maar een dikke 20m tussen het punt waar de trein gedetecteerd wordt en de wissel, dus veel tijd zat er niet tussen.
Komt het sein dat de wissel dekt, niet pas open wanneer de wissel in zijn aangestuurde positie ligt..?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ontsporing te Montzen

Bericht door Shrek »

Beesty schreef:Komt het sein dat de wissel dekt, niet pas open wanneer de wissel in zijn aangestuurde positie ligt..?
Ja, daarom ook dat het waarschijnlijk om een seinvoorbijrijding gaat. Het sein stond niet open.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ontsporing te Montzen

Bericht door Shrek »

HLE 2302 schreef:Om de TB te verdedigen: het zou even goed kunnen zijn dat een wissel werd omgelegd tijdens het passeren. Is in Kortrijk ook al gebeurd.
Met de oude inklinking in Kortrijk kan ik mij dat wel voorstellen, maar met de moderne systemen in Montzen lijkt mij dat quasi uitgesloten.
twist297
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:59

Re: Ontsporing te Montzen

Bericht door twist297 »

Shrek schreef:
Beesty schreef:Komt het sein dat de wissel dekt, niet pas open wanneer de wissel in zijn aangestuurde positie ligt..?
Ja, daarom ook dat het waarschijnlijk om een seinoverschrijding gaat. Het sein stond niet open.
Eventjes muggeziften : Is het geen "seinvoorbijrijding"? Seinoverschrijding is volgens mij met de nodige formaliteiten, S422 enzo....
Plaats reactie