NMBS waarschuwt voor kameel op het spoor

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: NMBS waarschuwt voor kameel op het spoor

Bericht door overweg13 »

Ik begrijp hieruit dat een dode kat (un chat mort) ook al een reden is om trager te rijden. Waar gaan we naartoe?
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS waarschuwt voor kameel op het spoor

Bericht door Steven »

Ik zal u dan verder ontgoochelen overweg13, in Nederland legt men het treinverkeer zelfs stil voor een zwaan, het is er een beschermde diersoort. De logica er achter snap ik best (als binnen een zwanenkoppeltje een zwaan sterft sterft kort nadien de andere ook, iets met eeuwige trouw onder zwanen).
Hobbes
Berichten: 747
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: NMBS waarschuwt voor kameel op het spoor

Bericht door Hobbes »

Ik kan moeilijk geloven dat men het treinverkeer in België onderbreekt wegens een dode kat naast het spoor. Daar is iets anders gebeurd, het blijft een raar verhaal.

Als ik elke keer moet stoppen omdat ik een dood beest in of naast het spoor zie zal ik niet ver geraken, zeker niet op de Athus-Meuse...
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: NMBS waarschuwt voor kameel op het spoor

Bericht door Glodenox »

Het lijkt me eerder dat er NMBS-personeel langs het spoor moest komen om een dode kat ergens te verwijderen en dat de treinen hierdoor hun snelheid moesten minderen, met vertragingen tot gevolg.
Of misschien lag die dode kat ergens op een brug en moesten ze het verkeer even stoppen om de verwijdering ervan veilig mogelijk te maken?
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: NMBS waarschuwt voor kameel op het spoor

Bericht door Asterix »

overweg13 schreef:Ik begrijp hieruit dat een dode kat (un chat mort) ook al een reden is om trager te rijden. Waar gaan we naartoe?
Wat ik begrepen heb uit het verhaal is dat iemand een dode kat had gemeld aan een bepaalde dienst (intern of extern aan de spoorwegen) maar dat die persoon dit had begrepen als kameel. Aangezien er in de omgeving van de betrokken plaats een dierenpark is, werd dit niet onmogelijk geacht. Daarom ook dat het zo werd gecommuniceerd. De spraakverwarring vond dus stroomopwaarts plaats.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: NMBS waarschuwt voor kameel op het spoor

Bericht door overweg13 »

Jeroen schreef:
overweg13 schreef:Ik begrijp hieruit dat een dode kat (un chat mort) ook al een reden is om trager te rijden. Waar gaan we naartoe?
Wat ik begrepen heb uit het verhaal is dat iemand een dode kat had gemeld aan een bepaalde dienst (intern of extern aan de spoorwegen) maar dat die persoon dit had begrepen als kameel. Aangezien er in de omgeving van de betrokken plaats een dierenpark is, werd dit niet onmogelijk geacht. Daarom ook dat het zo werd gecommuniceerd. De spraakverwarring vond dus stroomopwaarts plaats.
Dat had ik ook wel begrepen, maar de vraag is: moet je nu ook al een dode kat melden?
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5317
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: NMBS waarschuwt voor kameel op het spoor

Bericht door Steve »

overweg13 schreef:
Jeroen schreef:
overweg13 schreef:Ik begrijp hieruit dat een dode kat (un chat mort) ook al een reden is om trager te rijden. Waar gaan we naartoe?
Wat ik begrepen heb uit het verhaal is dat iemand een dode kat had gemeld aan een bepaalde dienst (intern of extern aan de spoorwegen) maar dat die persoon dit had begrepen als kameel. Aangezien er in de omgeving van de betrokken plaats een dierenpark is, werd dit niet onmogelijk geacht. Daarom ook dat het zo werd gecommuniceerd. De spraakverwarring vond dus stroomopwaarts plaats.
Dat had ik ook wel begrepen, maar de vraag is: moet je nu ook al een dode kat melden?
Ik kan me wel situaties voorstellen waarin dat nuttig zou kunnen zijn: als het dier bijvoorbeeld op een hinderlijke plaats ligt, zoals aan een wissel of ergens waar het de TB zou kunnen afleiden. De melder is ook niet per se een ingewijde die goed kan inschatten hoe banaal het voorval al dan niet is.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: NMBS waarschuwt voor kameel op het spoor

Bericht door Asterix »

overweg13 schreef:Dat had ik ook wel begrepen, maar de vraag is: moet je nu ook al een dode kat melden?
Je hebt zelfverklaarde dierenliefhebbers die elke scheet van een mus naar de hulpdiensten doorbellen.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: NMBS waarschuwt voor kameel op het spoor

Bericht door Asterix »

Steve schreef:De melder is ook niet per se een ongewijde
En dan staan naasten- en dierenliefde al zeker hoog aangeschreven!
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5317
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: NMBS waarschuwt voor kameel op het spoor

Bericht door Steve »

Jeroen schreef:
Steve schreef:De melder is ook niet per se een ongewijde
En dan staan naasten- en dierenliefde al zeker hoog aangeschreven!
In dit geval heeft de autocorrectie van de slimme telefoon tot een hypercorrectie geleid... ;-)
Plaats reactie