spoorreiniging

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Plaats reactie
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

spoorreiniging

Bericht door ostbahnhof »

bestaat er een treinstel of iets dergelijks dat in stations waar de dwarsliggers op beton liggen de sporen kan reinigen? Ik denk dan voornamelijk aan wc activiteit dat op het beton wordt gestort. ik spreek met name over bru nat lucht waar het met de dag meer en meer naar wc begint te ruiken en te zien.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: spoorreiniging

Bericht door Steven »

nochtans de enige trein die daar komt die nog op de sporen stort is de benelux, alle andere treinen (M6, MS96, desiro hebben gesloten wc's) tenzij er ook nog oude breaks komen maar daar heb ik voorlopig geen zicht op.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: spoorreiniging

Bericht door Steve »

Op de IC Antwerpen-Hasselt en De Panne-Landen rijden er nog heel wat niet-gerenoveerde Breaks. Ook op de Oostende-luchthaven-Brugge zijn een paar Breaks te vinden.

In Brussel-Centraal zit je trouwens met dezelfde toiletgeur. Zodra het een beetje warm is, is de geur bij momenten niet te harden.
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: spoorreiniging

Bericht door dentheo »

Hoe zit dat met het vroegere sproeisysteem daar tussen de sporen in de kelder ???
Is dat uitgebreid of verdwenen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: spoorreiniging

Bericht door Asterix »

ostbahnhof schreef:bestaat er een treinstel of iets dergelijks dat in stations waar de dwarsliggers op beton liggen de sporen kan reinigen?
Bij mijn weten niet. Het gebeurt 'handmatig' en met een soort industriële stofzuiger van op het perron.
Laatst gewijzigd door Asterix op 05 sep 2015, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: spoorreiniging

Bericht door Glodenox »

Nog een reden om de stations bij Infrabel te plaatsen :)
Plaats reactie