Spanningsproblemen L2?

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Spanningsproblemen L2?

Bericht door Robin »

dure takelwagen z'n 18 die daar ganse dagen staat :roll: .
Hadden ze beter een T12 bijgehouden ofzo :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Spanningsproblemen L2?

Bericht door jan_olieslagers »

... of zelfs een 55'er, die werden daarvoor toch altijd ingezet (nuja, eerder "achter de hand gehouden")? Maar deze niet-specialist vraagt zich af of de kost van het materriaal niet in het niet zou zinken tegenover de kost van het personeel dat stand-by moet zijn.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Spanningsproblemen L2?

Bericht door groentje »

Die locomotief wordt ook elders op het net gebruikt om te evacueren, hoor. En het is een T18 omdat die toegelaten zijn op de lijn 2. De 62 waren interessanter, maar alleen bij problemen met de bovenleiding. Men heeft de berekening gemaakt, voor die zeldzame keer dat we een bovenleidingsprobleem hebben, is het goedkoper om een T77 uit bijvoorbeeld Kinkempois te laten komen om te evacueren, ook als het aan rit op zicht is...
Ik ben echter nog steeds jaloers op de Zwitsers, met hun speciale brandweer- annex hulptreinen. Akkoord, het is duur speelgoed, maar zeker bij hen zijn sommige delen van het net moeilijk anders bereikbaar.
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Spanningsproblemen L2?

Bericht door jan_olieslagers »

huh, ik denk dat ik 62'er bedoelde waar ik 55 tikte. Bedankt voor de inside-information!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Spanningsproblemen L2?

Bericht door groentje »

De 55 klopt een beetje, voor de L.1 worden deze nog altijd ingezet. Er zijn immers geen andere locomotieven uitgerust met het veiligheidssysteem TVM die sterk genoeg zijn om een Eurostar of 2 gekoppelde Thalysstellen te gaan halen... Voor de L.2 waren het altijd al 62-ers.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Spanningsproblemen L2?

Bericht door Shrek »

Robin schreef:dure takelwagen z'n 18 die daar ganse dagen staat :roll: .
Hadden ze beter een T12 bijgehouden ofzo :)
Dat zou pas duur zijn, speciaal een heel magazijn aan wisselstukken houden voor 1 loc...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Spanningsproblemen L2?

Bericht door Steven »

Een HLE12 die niet beschikt over TBL2 was evenveel van nut als een HLD62, kortweg enkel in rit op zicht rijden naar de trein. Heel tijdrovend.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Spanningsproblemen L2?

Bericht door Eimai »

Voor lijn 4 is er zelfs niets voorzien. Als er toch ooit eens een Thalys of in de toekomst een Benelux in panne valt zullen ze hopelijk ergens een beschikbare type 18 vinden, of type 77 die normaal altijd op Schijnpoort staat (maar dan moet je nog een treinbestuurder vinden die dat kent), die dan in rit op zicht over heel de lijn kan gaan rijden...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Spanningsproblemen L2?

Bericht door Steven »

bij die 77 kunnen ze een loods meegeven
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Spanningsproblemen L2?

Bericht door groentje »

Wat ook kan: Een ander treinstel. Met een Thalys een andere Thalys halen, of met een Desiro de Noorderkemper.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Spanningsproblemen L2?

Bericht door Shrek »

Eimai schreef:Voor lijn 4 is er zelfs niets voorzien. Als er toch ooit eens een Thalys of in de toekomst een Benelux in panne valt zullen ze hopelijk ergens een beschikbare type 18 vinden, of type 77 die normaal altijd op Schijnpoort staat (maar dan moet je nog een treinbestuurder vinden die dat kent), die dan in rit op zicht over heel de lijn kan gaan rijden...
De 18 kan aan gewone snelheid tot de sectie er vlak voor rijden hoor :wink:
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Spanningsproblemen L2?

Bericht door Eimai »

Shrek schreef:De 18 kan aan gewone snelheid tot de sectie er vlak voor rijden hoor :wink:
Type 18 heeft nog steeds geen ETCS, ze hebben ons wel eens al de documentatie gegeven voor ETCS op type 18, maar 'k ben de eerste daarmee nog altijd niet tegengekomen...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Spanningsproblemen L2?

Bericht door Shrek »

Eimai schreef:
Shrek schreef:De 18 kan aan gewone snelheid tot de sectie er vlak voor rijden hoor :wink:
Type 18 heeft nog steeds geen ETCS, ze hebben ons wel eens al de documentatie gegeven voor ETCS op type 18, maar 'k ben de eerste daarmee nog altijd niet tegengekomen...
Ik al wel :wink:
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Spanningsproblemen L2?

Bericht door Bibke »

Raar om hier te lezen type 77, type 18. Dat zijn dus stoomloc's.
:D Sorry kon het niet laten.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie