Pagina 1 van 2

Spanningsproblemen L2?

Geplaatst: 02 sep 2015, 22:55
door Asterix
Weet er iemand of er iets aan de hand is met de bovenleiding op L2 tussen Leuven en Ans? Ik heb sterk de indruk dat er de laatste maanden veel treinen stilvallen en vervolgens moeten worden afgevoerd naar Leuven waar de hulpdiensten vaak staan te wachten om de reizigers op te vangen.

Iemand meer info?

Re: Spanningsproblemen L2?

Geplaatst: 02 sep 2015, 23:27
door traxie
Als daar zo is ben ik wel eens benieuwd hoe ze dat doen nu er geen diesels meer staan in Leuven?

Re: Spanningsproblemen L2?

Geplaatst: 04 sep 2015, 14:38
door Asterix
Maandag stonden de hulpdiensten in Leuven station een teruggetrokken trein van L2 op te wachten. Op dit ogenblik staat blijkbaar E511 in pannen op L2 met een trein erachter geblokkeerd. Het is daar wekelijkse kost...

Re: Spanningsproblemen L2?

Geplaatst: 06 sep 2015, 13:12
door giuseppe
^^Ja deze week zelf 2 keer een minuut of 20 stil gestaan. Het is ondertussen wekelijkse kost, een 18 die na omschakeling spanning stil valt. Lijkt dat het vele omschakelen de locs geen goed doet.

Re: Spanningsproblemen L2?

Geplaatst: 16 sep 2015, 11:16
door Asterix
Gisteren stond er op de L2 weer een trein lange tijd stil en op dit eigenste ogenblik opnieuw een trein (Oostende-Eupen).

Re: Spanningsproblemen L2?

Geplaatst: 17 sep 2015, 19:06
door Klassiekje
Dat ligt vooral aan technische problemen met de T18 denk ik, en niet zozeer aan de bovenleiding.

Re: Spanningsproblemen L2?

Geplaatst: 08 aug 2016, 00:41
door Asterix
Inmiddels zijn we bijna een jaar verder en nog zeer regelmatig vallen de HLE18's stil tussen Leuven en Ans. En als ze stilvallen, dan vaak voor een ganse tijd of moeten ze zelfs worden geƫvacueerd. Is hier nu al meer nieuws over bekend? Blijkbaar waren er een tijd terug testritten?

Re: Spanningsproblemen L2?

Geplaatst: 08 aug 2016, 01:39
door groentje
Ik kan mij vergissen, en zou de gevallen eens moeten oplijsten van dit jaar en de voorbije jaren, maar ik heb de indruk dat de hle 18 het net beter doet dan de hle 13...

Re: Spanningsproblemen L2?

Geplaatst: 08 aug 2016, 01:46
door Asterix
groentje schreef:Ik kan mij vergissen, en zou de gevallen eens moeten oplijsten van dit jaar en de voorbije jaren, maar ik heb de indruk dat de hle 18 het net beter doet dan de hle 13...
Ik kan niet beweren dat het ze beter of slechter doen maar het is een gegeven dat het daar wekelijks of zelfs meerdere malen per week prijs is.

Re: Spanningsproblemen L2?

Geplaatst: 04 sep 2016, 13:33
door Eric0641
waarom slepen ze hem naar Leuven en niet naar Luik? Luik heeft een groter wagenpark met diesels en eventueel traxx'en.

Re: Spanningsproblemen L2?

Geplaatst: 04 sep 2016, 13:36
door Asterix
Eric0641 schreef:waarom slepen ze hem naar Leuven en niet naar Luik? Luik heeft een groter wagenpark met diesels en eventueel traxx'en.
Ik vermoed omdat de loc die voorzien is voor de afsleep, in Leuven staat?

Re: Spanningsproblemen L2?

Geplaatst: 04 sep 2016, 13:48
door Steven
inderdaad de hulploc die bestendig klaar moet staan voor afsleep staat altijd in Leuven, daar zitten ook bestuurders reserve die onmiddellijk beschikbaar moeten zijn voor evacuatie op L2, deze loc heeft in de machinekamer ook de nodige hulpelementen liggen om een thalys of ICE weg te slepen. Het is dus niet zomaar eender welke HLE18 die in Leuven staat. Anders moet men dat materieel verleggen van de ene naar de andere loc en dergelijke onderdelen zijn niet licht te noemen.

Re: Spanningsproblemen L2?

Geplaatst: 04 sep 2016, 14:05
door Eric0641
meende me dat een ongeluk nabij Ans een tijd terug met de Hle13+I11 gelept werd met 2x 62 naar Luik

Re: Spanningsproblemen L2?

Geplaatst: 04 sep 2016, 14:05
door Eric0641
Steven schreef:inderdaad de hulploc die bestendig klaar moet staan voor afsleep staat altijd in Leuven, daar zitten ook bestuurders reserve die onmiddellijk beschikbaar moeten zijn voor evacuatie op L2, deze loc heeft in de machinekamer ook de nodige hulpelementen liggen om een thalys of ICE weg te slepen. Het is dus niet zomaar eender welke HLE18 die in Leuven staat. Anders moet men dat materieel verleggen van de ene naar de andere loc en dergelijke onderdelen zijn niet licht te noemen.
Maar het is inderdaad logisch zo.

Re: Spanningsproblemen L2?

Geplaatst: 04 sep 2016, 14:22
door groentje
Je hebt in Luik natuurlijk wel de lichterlocomotieven, en wanneer de trein in nood getrokken wordt door een reeks 19, dan is de koppeling makkelijker richting Luik. Veel hangt ook af van de plaats van stilstand, en de richting waarin hij reed. Maar onze 'vaste' hulploc staat inderdaad in Leuven.