L29&15 schreef:Andere vraag: saneert men traag de (ex-) goederenbundel? Er zijn al heel wat sporen met gekruiste dwarsliggers en rode vlag in sommige sporen.
Dit heb ik ook in Lier opgemerkt.
Normaal gezien is enkel spoor 10 buiten dienst (niet alleen met dwarsliggers en rode vlaggen afgezet, maar ook gedeeltelijk opgebroken). Sporen 6 tot 9 zijn nog in dienst.
In Lier zijn enkel nog de twee geëlektrificieerde sporen in dienst van de bundel kant spoor 5. Eigenlijk is dat vrij nipt, want 1 spoor is altijd bezet met Infrabel-materieel. Er is dus maar 1 uitwijkspoor meer.
L29&15 schreef:Andere vraag: saneert men traag de (ex-) goederenbundel? Er zijn al heel wat sporen met gekruiste dwarsliggers en rode vlag in sommige sporen.
Dit heb ik ook in Lier opgemerkt.
Normaal gezien is enkel spoor 10 buiten dienst (niet alleen met dwarsliggers en rode vlaggen afgezet, maar ook gedeeltelijk opgebroken). Sporen 6 tot 9 zijn nog in dienst.
In Lier zijn enkel nog de twee geëlektrificieerde sporen in dienst van de bundel kant spoor 5. Eigenlijk is dat vrij nipt, want 1 spoor is altijd bezet met Infrabel-materieel. Er is dus maar 1 uitwijkspoor meer.
Dat is het probleem met het "saneren" van bundels en het "vereenvoudigen" van de infrastructuur: minder onderhoudskosten, maar een serieuze beperking van de flexibiiteit van de exploitatie, en geen ruimte voor nieuwe ontwikkelingen in de toekomst. Zie ook tal van andere lijnen....
Daar waar de directie van het personeel verlangt de stiptheid zoveel mogelijk te behartigen doet men aan de andere kant zoveel mogelijk de deur dicht...niet dat er op lijn 15, laat staan 29 zoveel goederenverkeer is maar toch.
Zelfs belangrijke regionale stations worden de facto stations met alleen maar doorgaand hoofdspoor.
Uitwijken is een zeldzaamheid aan het worden.