Adhesieproblemen

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Plaats reactie
6601

Adhesieproblemen

Bericht door 6601 »

Goedemiddag,

Ik heb tegenwoordig heel veel vertraging op L60 (Jette-Dendermonde), door Adhesie-problemen. Bestaat er dan echt geen oplossing (buiten de hogedruktrein van Infrabel) voor dit probleem? Het is moeilijk te begrijpen dat in deze tijd de treinen nog niet uitgerust zijn om te kunnen rijden met dergelijke problemen. Volgens sommigen zou dit alles te maken hebben met het zachte weer van de laatste tijd.

Groetjes,
Roel
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Adhesieproblemen

Bericht door Steve »

Gokje: zou het kunnen dat de bladeren slechts geleidelijk aan vallen door het zachte weer, dus gespreid over meerdere weken/maanden in plaats van een paar dagen/weken zoals het meestal gaat? In het laatste geval zit je met de korte pijn (even op de tanden bijten, een paar keer goed schoonmaken en je bent erdoorheen), in het eerste geval kan ik me voorstellen dat het allemaal een stuk lastiger is om bij te houden.

Op de openbare weg merk ik alvast ook op dat er veel meer accumulatie is van bladeren dan gewoonlijk (zeker op fiets- en voetpaden), dus misschien dat de wegbeheerders met een soortgelijk probleem zitten.
franksken

Re: Adhesieproblemen

Bericht door franksken »

Je slaat de nagel op de kop,Steve.
Plezant om nog een beetje schoon weer te krijgen maar de treinreizigers betalen dit cash terug. :?
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Adhesieproblemen

Bericht door kika »

Wordt er met slechts 1 hogedruktrein de rails schoongemaakt op het hele net? Geen bataljons bladblazers en veegtreinen? Hoe vaak wordt er aan 'bermbeheer' gedaan? Hier om de hoek (zéér rustig lijntje), was er direct een kleine ploeg die naast terugsnoeien ook vuil en bladeren verzamelde, hoe werkt dat in België, meestal?
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Adhesieproblemen

Bericht door Asterix »

kika schreef:Wordt er met slechts 1 hogedruktrein de rails schoongemaakt op het hele net?
Ik heb in het Brusselse slechts weet van 1 locatie: 1 spoor op L26 + 1 spoor op L124.
Van de L60 niets gehoord.
Plaats reactie