Overwegsignalen en verkeer ?

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Overwegsignalen en verkeer ?

Bericht door profke »

ik denk dat puntje 4 vooral wat bijkomende aandacht verdient.....
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Overwegsignalen en verkeer ?

Bericht door Eimai »

dekooiker schreef:Overigens: vanaf het ogenblik dat de twee rode lampen van eenzelfde mast defect zijn komen de seinen naar die overweg niet meer open en zullen treinen de overweg traag naderen.
Kleine nuance hier: als de overweg dat merkt als er een trein aankomt, dan vallen de seinen voor die trein niet op rood en kan die dus op volle snelheid voorbijrijden (er zit trouwens ook niet altijd een sein tussen de overweg en het punt waar de trein is wanneer die dichtgaat), achter hem zullen de seinen wel rood gehouden worden.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Overwegsignalen en verkeer ?

Bericht door dekooiker »

Ja goed, dat nam ik om duidelijk te blijven niet op in het betoog.
Het is volledig juist en nog beter omschreven is het van zodra de ZAX aangereden of gestoord wordt, valt het sein niet meteen dicht.
Dat gebeurt pas na 10 minuten.
Ook daarin de opmerking dat het dan om DA-seinen moet gaan en da's niet overal het geval.

Maar voor de niet-ingewijde lijkt het me een brug tever om dat er extra bij te sleuren ook al ben je er zonder meer correct mee.
De trein.
Alleen voor durvers.
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Overwegsignalen en verkeer ?

Bericht door profke »

nog eventjes een andere opmerking...

ik heb gezien dat de "nieuwe" bellen (die ellectronische) altijd "parallel" aan het spoor gezet worden, en dus niet dwars erop... is daar een reden voor?
vind het namelijk straf dat men de bellen richt op de trein en niet op de aankomende wagens... De reden waarom men aangeeft de bellen niet te horen kan hier misschien ook mee te maken hebben...
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Overwegsignalen en verkeer ?

Bericht door Asterix »

dentheo schreef:Hoe zitten die sluittijden in elkaar ?
20 sec. rood en bel
20 sec sluiten
en na sluiten 20 sec trein ?
Hoe lang de overweg dicht blijft, hangt natuurlijk af van de snelheid van de trein.
De criteria voor het sluitingsproces zouden wel overal dezelfde moeten zijn: belsignaal gedurende minstens 15 seconden en de overweg moet volledig dicht zijn na 30 seconden, eventuele haperingen inbegrepen.
dekooiker schreef:Ja goed, dat nam ik om duidelijk te blijven niet op in het betoog.
Het is volledig juist en nog beter omschreven is het van zodra de ZAX aangereden of gestoord wordt, valt het sein niet meteen dicht.
Dat gebeurt pas na 10 minuten.
Ook daarin de opmerking dat het dan om DA-seinen moet gaan en da's niet overal het geval.
... of het DA-sein valt dicht na passage van de trein en komt niet meer open.
Myesxe

Re: Overwegsignalen en verkeer ?

Bericht door Myesxe »

profke schreef:nog eventjes een andere opmerking...

ik heb gezien dat de "nieuwe" bellen (die ellectronische) altijd "parallel" aan het spoor gezet worden, en dus niet dwars erop... is daar een reden voor?
vind het namelijk straf dat men de bellen richt op de trein en niet op de aankomende wagens... De reden waarom men aangeeft de bellen niet te horen kan hier misschien ook mee te maken hebben...
De bellen richten zich voornamelijk op de voetgangers die de overweg oversteken en zijn daarom "parallel" geplaatst. Terwijl het voor de aankomende wagens voornamelijk de rode knipperlichten zijn die het verbod om zich op de overweg te begeven opleggen.
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Overwegsignalen en verkeer ?

Bericht door profke »

Myesxe schreef:
profke schreef:nog eventjes een andere opmerking...

ik heb gezien dat de "nieuwe" bellen (die ellectronische) altijd "parallel" aan het spoor gezet worden, en dus niet dwars erop... is daar een reden voor?
vind het namelijk straf dat men de bellen richt op de trein en niet op de aankomende wagens... De reden waarom men aangeeft de bellen niet te horen kan hier misschien ook mee te maken hebben...
De bellen richten zich voornamelijk op de voetgangers die de overweg oversteken en zijn daarom "parallel" geplaatst. Terwijl het voor de aankomende wagens voornamelijk de rode knipperlichten zijn die het verbod om zich op de overweg te begeven opleggen.
tja,, de automobilisten hebben da precies nog nie zo begrepen, zie in andere threads en op andere (schijn)fora en social media maar eens rond:: "ik had de bel nie gehoord, en die oude bellen wel"....
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Overwegsignalen en verkeer ?

Bericht door kika »

Automobilisten auditief waarschuwen is ongezond voor alle anderen, ik vind dat een verstandige overweging.
Plaats reactie