Snelheidsbewaking door Infrabel

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Snelheidsbewaking door Infrabel

Bericht door dentheo »

Shrek, er is natuurlijk een wereld van verschil tussen NERGENS en in ALLE secties....
Je hebt zelf verteld hierboven het is te "doen"
Kun je een stagelopende student eens laten doen ...enkele hondertallen gegevens exporteren en er een stukje rekenen oplossen, nakijken wat zoal de resultaten zijn. Het is echter te klein voor een "eindwerk" volgen mij. :)
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Snelheidsbewaking door Infrabel

Bericht door Shrek »

dentheo schreef:Shrek, er is natuurlijk een wereld van verschil tussen NERGENS en in ALLE secties....
Je hebt zelf verteld hierboven het is te "doen"
Kun je een stagelopende student eens laten doen ...enkele hondertallen gegevens exporteren en er een stukje rekenen oplossen, nakijken wat zoal de resultaten zijn. Het is echter te klein voor een "eindwerk" volgen mij. :)
Achteraf analyseren is inderdaad gemakkelijk mogelijk.
Als je die analyse zou uitvoeren heb je geen valse meldingen -een sectie gemiddeld sneller afleggen dan de max snelheid is sowieso gevaarlijk. Maar je zal daarentegen wel heel veel missers hebben - een wissel van 120 op een baanvak van 160, hoe weet je dat hij niet 130 reed? Een trein die even 170 rijdt en dan 150?
Door de vele missers moet je dus al enorm veel data doorspitten om iets te vinden, enkele honderdtallen zal niet volstaan om een relevante hoeveelheid overtredingen te vinden om je te kunnen uitspreken over het nut. Spreek gerust over enkele miljoenen registraties voor je misschien iets ziet waaruit conclusies te trekken vallen.
En dan spreken we al meteen over een heel project met programmeurs, een ingenieur, projectleider, serverruimte,...
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Snelheidsbewaking door Infrabel

Bericht door dentheo »

Ik vertel misschien ooit nog wel eens wat de reden van mijn origineel draadje was.
Kunnen we nog eens lachen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie