Hi

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
demol

Re: Hi

Bericht door demol »

Shrek schreef:Worden al deze zaken eigenlijk niet uitgelegd in de opleiding tot schildwacht?
Ja hoor. Maar als je met een moeilijk en tegendraads geval in de ploeg zit is dat ook niet alles. Gr
demol

Re: Hi

Bericht door demol »

Asterix schreef:
demol schreef:Ik zeg trein komende van waterloo. Begint die trein toch wel zeker te vertragen en te stoppen in het station. Was ik natuurlijk 'fout 'want ik moet enkel bewegende treinen aankondigen. Ik kan toch niet ruiken dat een trein gaat stoppen of niet aan een station.
De cruciale vraag is: ben je te laat met je aankondiging als de trein al voorbij de stopplaats Linkebeek is? Het is namelijk simpel: als je dan nog niet te laat bent, kondig je de trein pas aan als hij voorbij het perron is, moet het vroeger dan kondig je gewoon alle treinen aan. Je kan immers nooit zeker weten welke treinen gaan stoppen.

Klopt als een bus. Gr.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Hi

Bericht door rdv »

Er is toch ook altijd een risico dat de TB vergeet te stoppen in het station, zelfs dat hij door het rood gaat en niet tijdig gestopt wordt voor de werf (afhankelijk van de beveiligingsinrichting).
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Hi

Bericht door Eimai »

En in Linkebeek zijn er in het verleden ook wel al de nodige glijpartijen gebeurd waarbij het perron gemist werd, zoals vorig jaar waar die loc van Infrabel op die desiro gereden was die zelf het perron had gemist...
demol

Re: Hi

Bericht door demol »

Eimai schreef:En in Linkebeek zijn er in het verleden ook wel al de nodige glijpartijen gebeurd waarbij het perron gemist werd, zoals vorig jaar waar die loc van Infrabel op die desiro gereden was die zelf het perron had gemist...
Ik weet het. Ik stond er bij.
Plaats reactie