dentheo schreef:Ik dacht dat het nog iets erger was, wanneer hij dan groen krijgt dan moet hij die lage snelheid wel aanhouden tot de laatste as van zijn trein dat groene sein voorbij is. Snelheidsverhogingen gaan toch pas in op de laatste as, snelheidsverminderingen op de eerste as van de trein.Paul schreef:Ik heb ook sterk de indruk dat die regel vertragingen in de hand werkt en opstapelt. Want als ik me niet vergis moet die slakkengang aangehouden worden tot aan de voet van het volgende sein, zelfs als de treinbestuurder het al op vijfhonderd meter afstand op groen ziet springen... Of vergis ik mij?groentje schreef:De voornaamste oplossing zal volgens mij toch vooral zijn dat die regel dat een trein moet vertragen tot 30 km/u van zodra hij een dubbel geel voorbij rijdt, wordt aangepast. Dan kan een trein, zelfs met een gesloten sein, toch aan een hogere snelheid binnenrijden...
Rijden op 2 geel naar rood heeft niets te maken met snelheidsverhoging of verlaging. Je moet de verlaagde snelheid (in Leuven is dat dan 40 km/u vanaf de plaats van stilstand) aanhouden tot je met je kop aan de voet van het sein bent, daarna mag je optrekken tot de toegelaten snelheid.