Binnenkomen op rood

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Yassine_TB
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 feb 2016, 11:03

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door Yassine_TB »

Grote verbetering gemerkt in Lichtervelde, sinds een aantal dagen kom ik nu altijd met seinbeeld groen aan het perron (komende van Kortrijk of Brugge via L66). Voorheen was het meestal met 2G.
groentje
Berichten: 7256
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door groentje »

Inderdaad, het moet elke keer opnieuw gebeuren. Het voordeel is dat het sneller kan dan vroeger (rechts klikken, 'timer verwijderen na location' klikken en bevestigen.)
CursorX
Berichten: 333
Lid geworden op: 03 apr 2011, 22:17

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door CursorX »

Gent vind ik trouwens wel enorm goed hun werk doen, wanneer ik daar op doorgaand hoofdspoor toekom is het altijd wanneer het kan groen, dus daar doet men zeer goed werk.
In Brugge is het (richting Oostende) wel miserie, zelfs als je te laat bent is het er altijd rood, en springt het op groen als je bijna stilstaat... Richting Gent is het dan wel weer praktisch altijd groen... Hoe kan dit grote verschil in hetzelfde station verklaard worden?
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door Asterix »

In de loop van volgende week zou men beginnen met het testen van ARS op de uitritseinen te Brussel-Zuid, kant NZV.
Om de doorstroming te bevorderen, heeft men inmiddels de ARS op de uitritseinen van Brussel-Noord, kant Schaarbeek op de sporen 1 tot en en met 6 als test uitgeschakeld.
brouckie
Berichten: 116
Lid geworden op: 21 feb 2012, 18:46

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door brouckie »

Asterix schreef: 16 aug 2018, 19:28 Om de doorstroming te bevorderen, heeft men inmiddels de ARS op de uitritseinen van Brussel-Noord, kant Schaarbeek op de sporen 1 tot en en met 6 als test uitgeschakeld.
Is ook maar logisch zeker? Er liggen zelfs geen wissels na die seinen in Brussel-Noord. Zie niet in waarom deze seinen dicht moet blijven indien de sectie vrij is. Of de doorstroming daardoor zal verbeteren betwijfel ik. Snelheid zal verhogen van 30 naar 40 km/u... Nu, het nodeloos naar een rood sein rijden zal hierdoor wel verminderen, en dat is het belangrijkste in heel deze discussie.

Om de doorstroming te bevorderen zou men beter de situaties aanpakken die hier, tot vervelens toe, al meermaals gemeld zijn (Brugge, Leuven, Luik, ...). Maar ja, wat baten kaars en bril ...
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door Asterix »

brouckie schreef: 16 aug 2018, 19:57Snelheid zal verhogen van 30 naar 40 km/u...
In één klap 33% sneller! Je gaat niet weten wat je overkomt!

😮
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door Shrek »

brouckie schreef: 16 aug 2018, 19:57 Om de doorstroming te bevorderen zou men beter de situaties aanpakken die hier, tot vervelens toe, al meermaals gemeld zijn (Brugge, Leuven, Luik, ...). Maar ja, wat baten kaars en bril ...
Luik kan je niet in dat rijtje zetten, daar zijn talloze bewegingen met leeg materiaal van en naar de bundels en doodsporen. Daar kan je echt niet zomaar altijd alles op groen zetten.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22477
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door Steven »

Asterix schreef: 16 aug 2018, 21:02
brouckie schreef: 16 aug 2018, 19:57Snelheid zal verhogen van 30 naar 40 km/u...
In één klap 33% sneller! Je gaat niet weten wat je overkomt!

😮
Tussen de uitrit van de tunnel en het perron van Brussel noord kan je bijna een minuut verschil maken indien je met groen door die wissels gaat bijgevolg is de wisselstraat ook sneller vrij. Dubbele winst.
rvdborgt
Berichten: 4307
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef: 16 aug 2018, 23:40
Asterix schreef: 16 aug 2018, 21:02
brouckie schreef: 16 aug 2018, 19:57Snelheid zal verhogen van 30 naar 40 km/u...
In één klap 33% sneller! Je gaat niet weten wat je overkomt!

😮
Tussen de uitrit van de tunnel en het perron van Brussel noord kan je bijna een minuut verschil maken indien je met groen door die wissels gaat bijgevolg is de wisselstraat ook sneller vrij. Dubbele winst.
Dat is wel een heel groot tijdsverschil voor 10 km/h verschil op de laatste 300 m.

Groetjes,
Rian
CursorX
Berichten: 333
Lid geworden op: 03 apr 2011, 22:17

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door CursorX »

rvdborgt schreef: 17 aug 2018, 07:05
Steven schreef: 16 aug 2018, 23:40
Asterix schreef: 16 aug 2018, 21:02

In één klap 33% sneller! Je gaat niet weten wat je overkomt!

😮
Tussen de uitrit van de tunnel en het perron van Brussel noord kan je bijna een minuut verschil maken indien je met groen door die wissels gaat bijgevolg is de wisselstraat ook sneller vrij. Dubbele winst.
Dat is wel een heel groot tijdsverschil voor 10 km/h verschil op de laatste 300 m.

Groetjes,
Rian
De grote winst zul je er wellicht niet mee maken, maar ik merk dat ik de laatste dagen vanuit de tunnel naar Brussel Noord altijd met groen binnen rijd, en dat rijdt toch een pak relaxter.
Elk initiatief om meer groen te hebben op eender welke plaats juich ik dus toe!
rvdborgt
Berichten: 4307
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door rvdborgt »

CursorX schreef: 17 aug 2018, 07:17
rvdborgt schreef: 17 aug 2018, 07:05
Steven schreef: 16 aug 2018, 23:40 Tussen de uitrit van de tunnel en het perron van Brussel noord kan je bijna een minuut verschil maken indien je met groen door die wissels gaat bijgevolg is de wisselstraat ook sneller vrij. Dubbele winst.
Dat is wel een heel groot tijdsverschil voor 10 km/h verschil op de laatste 300 m.
De grote winst zul je er wellicht niet mee maken, maar ik merk dat ik de laatste dagen vanuit de tunnel naar Brussel Noord altijd met groen binnen rijd, en dat rijdt toch een pak relaxter.
Elk initiatief om meer groen te hebben op eender welke plaats juich ik dus toe!
Uiteraard. Het lijkt er in ieder geval op dat eindelijk genoeg mensen beseffen dat die gesloten seinen tijd vertraging opleveren. Of het besef er ook is dat dat stress en onveiligheid oplevert, dat durf ik niet te zeggen, maar minder rode seinen is zeker goed.

Groetjes,
Rian
(Nu nog Leuven richting Brussel.)
brouckie
Berichten: 116
Lid geworden op: 21 feb 2012, 18:46

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door brouckie »

Asterix schreef: 16 aug 2018, 21:02
brouckie schreef: 16 aug 2018, 19:57Snelheid zal verhogen van 30 naar 40 km/u...
In één klap 33% sneller! Je gaat niet weten wat je overkomt!

😮
33%, wat mager als je weet dat je in Leuven 433% (30 --> 160 km/u) en in Brugge 300% (30 --> 120km:u) sneller bent :wink: .
Shrek schreef: 16 aug 2018, 21:29
brouckie schreef: 16 aug 2018, 19:57 Om de doorstroming te bevorderen zou men beter de situaties aanpakken die hier, tot vervelens toe, al meermaals gemeld zijn (Brugge, Leuven, Luik, ...). Maar ja, wat baten kaars en bril ...
Luik kan je niet in dat rijtje zetten, daar zijn talloze bewegingen met leeg materiaal van en naar de bundels en doodsporen. Daar kan je echt niet zomaar altijd alles op groen zetten.
Dat durf ik te betwijfelen. Met de ICa vanop spoor 1 heb je zelden een kruising richting dat klein bundeltje aan de linkerkant. In omgekeerde richting moet ik je gelijk geven. Daar heb je geregeld kruisingen met treinen die van de hellende vlakken komen. Ondertussen al een hele tijd dat we richting Brussel op spoor 2 aankomen. Snelheid is dan sowieso al beperkt tot 40km/h. Met welke reden we plots niet meer op spoor 3 mogen aankomen... Geen idee!
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5255
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door overweg13 »

We stonden gisteren in Brussel-Noord rond 20:30 en tot mijn grote verbazing stonden seinen op spoor 1 en 3 op groen, lang voor de trein binnenreed. Ik denk niet dat dit vroeger gebruikelijk was. Het is alleszins verfrissend om zien.
Met vriendelijke groet

overweg13
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door HLE 2302 »

overweg13 schreef: 18 aug 2018, 11:16 We stonden gisteren in Brussel-Noord rond 20:30 en tot mijn grote verbazing stonden seinen op spoor 1 en 3 op groen, lang voor de trein binnenreed. Ik denk niet dat dit vroeger gebruikelijk was. Het is alleszins verfrissend om zien.
De sporen in het verlengde van L36N die Brussel Noord binnenkomen zijn 60 km/h tot het einde van het perron, gisteren had ik er het geluk om met groen en dus aan 60 km/h aan perron te kunnen komen, top verkeersleider!
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door Shrek »


brouckie schreef: Dat durf ik te betwijfelen. Met de ICa vanop spoor 1 heb je zelden een kruising richting dat klein bundeltje aan de linkerkant.
Toch wel, in dat bundeltje rijden tientallen treinen per dag binnen en buiten, ook rond de uren dat er ICs passeren. En de treinen die buitenrijden moeten doorgaans naar de hogere perrons (4-6) dus er zijn effectief kruisigen.
Plaats reactie