Gelijktijdig komt E9461 naar Dortmund uit koker 1 van de NZV voor lijn 36N en het is te complex om nadien nog naar 36N te kruisen.rvdborgt schreef:Vanavond nog behoorlijk snel binnengekomen met de 416 (die had +3 wegens kruipen tot voorbij Schaarbeek - komt tegenwoordig vaak voor want om onbekende redenen rijdt juist die trein vanaf spoor 7 i.p.v. spoor 3 in Brussel-Noord
Binnenkomen op rood
Re: Binnenkomen op rood
Re: Binnenkomen op rood
Als je op de EBP beelden kijkt kan je zien of er een kruising is want je ziet alle bewegingen, dus nee het kwam te laat open. En dit is consequent zo, een slechte instelling van de ARS.dentheo schreef:Kan ook toeval zijn, daarvoor moet ge weten wat juist de vroegere aanleg van de reisweg na het uitritsein tegenhield .HLE 2302 schreef: Gisteren was ik op de EBP van Oudenaarde aan het kijken. Inritsein richting Brussel komt open, E2308 komt aan het inritsein, vlak voor hij aan het inritsein is word de reisweg van het uitritsein aangelegd. Gevolg; trein krijgt toch 2G om aan perron te komen, zonder enige reden of kruising ... en dat op 1 seconde, dat is toch gewoon omdat het slecht geprogrammeerd is, dat kan je toch niet verdedigen ?
Of gebeurt het elke keer ?
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Binnenkomen op rood
Wel vreemd dat alle andere treinen van de 400 wel van spoor 3 kunnen vertrekken. Bv. de 408 of de 412. Op die uren is er ook een Thalys richting Duitsland met precies dezelfde patroonvertrektijd. Er moet dus meer aan de hand zijn.Asterix schreef:Gelijktijdig komt E9461 naar Dortmund uit koker 1 van de NZV voor lijn 36N en het is te complex om nadien nog naar 36N te kruisen.rvdborgt schreef:Vanavond nog behoorlijk snel binnengekomen met de 416 (die had +3 wegens kruipen tot voorbij Schaarbeek - komt tegenwoordig vaak voor want om onbekende redenen rijdt juist die trein vanaf spoor 7 i.p.v. spoor 3 in Brussel-Noord
Groetjes,
Rian
Re: Binnenkomen op rood
Men zou inderdaad de Thalys op het spoor 1 kunnen zetten zodat je dezelfde situatie als met de door jou aangehaalde 400'en krijgt maar die rijden natuurlijk wel op een ogenblik dat er geen P-treinen in de avondspits rijden. Je hebt E8303 naar Hasselt die even later moet rijden en E8002 komende van Schaarbeek die naar het spoor 2 van de NZV moet. In theorie moet dat allemaal passen en het wordt ook gedaan (de 400 op spoor 3 zetten en dan rechtdoor naar 36N) maar van zodra hij vertraging heeft, wordt het moeilijk.
Re: Binnenkomen op rood
En dat heeft dan veel geld gekost...gemiste kansen!HLE 2302 schreef:
Als je op de EBP beelden kijkt kan je zien of er een kruising is want je ziet alle bewegingen, dus nee het kwam te laat open. En dit is consequent zo, een slechte instelling van de ARS.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Binnenkomen op rood
Dat heeft niets met de ARS te maken, dat zijn de ZAP-instellingen van de EBP.dekooiker schreef:En dat heeft dan veel geld gekost...gemiste kansen!HLE 2302 schreef:
Als je op de EBP beelden kijkt kan je zien of er een kruising is want je ziet alle bewegingen, dus nee het kwam te laat open. En dit is consequent zo, een slechte instelling van de ARS.
Re: Binnenkomen op rood
Het station van Lessines is ook zeer vervelend om door te rijden sinds het EBP is. De overweg sluit zeer laat waardoor je telkens groen geel verticaal en 2 gele krijgt. Nog erger is het wanneer ze je langs spoor 3 trekken indien er geen toezichtsbediende voor het oversteekpad is. Dan sluit de overweg pas als je effectief al op spoor 3 bent. Heel leuk om met een goederentrein van 2000 ton terug op te trekken. Zorgt voor enkele minuten vertraging en als je dan de rechtvaardigingen nakijkt staat er steeds 'te onderzoeken SO' of 'niet respecteren rijpad'. Tja...Shrek schreef:Dat heeft niets met de ARS te maken, dat zijn de ZAP-instellingen van de EBP.dekooiker schreef:En dat heeft dan veel geld gekost...gemiste kansen!HLE 2302 schreef:
Als je op de EBP beelden kijkt kan je zien of er een kruising is want je ziet alle bewegingen, dus nee het kwam te laat open. En dit is consequent zo, een slechte instelling van de ARS.
Re: Binnenkomen op rood
Als het aan de ZAP van de EBP ligt dan moet dat op het dagverslag komen.
Pas dan kan men er iets mee en kan de parametrering aangepast worden
Wat het Lessinnes betreft: is het zo voorzien dat de trein over spoor 3 rijdt?
Is dat niet het geval dan ligt dat aan de exploitatie.
Het kan ook toch niet de bedoeling zijn om treinen zonder grondige reden te laten vertragen?
De vraag die zich stelt is of de bedienaar van de post weet dat de OW zo laat sluit.
Sinds de concentrering neemt men het wel heel gemakkelijk bij Infrabel.
Dat er zaken zijn, zoals grondige postkennis, wordt even terzijde geschoven.
Een post goed kunnen bedienen hangt samen met er niet ver van afzitten.
Het zit 'm in kleine dingen die een wereld van verschil kunnen maken.
Pas dan kan men er iets mee en kan de parametrering aangepast worden
Wat het Lessinnes betreft: is het zo voorzien dat de trein over spoor 3 rijdt?
Is dat niet het geval dan ligt dat aan de exploitatie.
Het kan ook toch niet de bedoeling zijn om treinen zonder grondige reden te laten vertragen?
De vraag die zich stelt is of de bedienaar van de post weet dat de OW zo laat sluit.
Sinds de concentrering neemt men het wel heel gemakkelijk bij Infrabel.
Dat er zaken zijn, zoals grondige postkennis, wordt even terzijde geschoven.
Een post goed kunnen bedienen hangt samen met er niet ver van afzitten.
Het zit 'm in kleine dingen die een wereld van verschil kunnen maken.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Binnenkomen op rood
Een ZAP is toch een actie gebaseerd op aanwezigheid van en trein op een detectiekring ?dekooiker schreef:Als het aan de ZAP van de EBP ligt dan moet dat op het dagverslag komen.
Pas dan kan men er iets mee en kan de parametrering aangepast worden
Dat kan dus veel fijner als een sectiebezetting ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Binnenkomen op rood
Zo zou het moeten maar wil men wel, vindt men het probleem wel, is er wel geld voor etcdekooiker schreef:Als het aan de ZAP van de EBP ligt dan moet dat op het dagverslag komen.
Pas dan kan men er iets mee en kan de parametrering aangepast worden.
EBP zal het hem wel zeggen. Feit blijft dat postkennis ook maar zo ver kan reiken als de technologie het toelaat.dekooiker schreef:De vraag die zich stelt is of de bedienaar van de post weet dat de OW zo laat sluit.
Re: Binnenkomen op rood
Maakt EBP zelf dat dagverslag of is dat een samenloop van omstandigheden die de bediener zelf moet opmerken en melden ?dekooiker schreef:Als het aan de ZAP van de EBP ligt dan moet dat op het dagverslag komen.
Pas dan kan men er iets mee en kan de parametrering aangepast worden
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Binnenkomen op rood
De verkeersleider moet zijn dagverslag opmaken. Probleem hierbij is dan weer dat we nog altijd in een bedrijf werken waar zo een zaken ver boven de hoofden op het seinhuis worden beslist en dat de bezorgdheden van seinhuispersoneel niet altijd samenvallen met andere organisatorische, technische of financiële factoren. Dus ja, je kan dat melden...
Re: Binnenkomen op rood
Wie kijkt als bedienaar na wanneer een OW sluit?
Niemand, dus.
Heel logisch ook omdat er veel urgentere zaken zijn en niet het minst omdat men geen voeling meer heeft met de locatie waar men bedieningen uitvoert.
Maar men wil het zo (de concentratie is op termijn goedkoper en je kan bepaalde dingen beter beslissen als je het geheel kunt overschouwen) dus lopen er sommige treinen onbedoeld vertraging op.
Niemand, dus.
Heel logisch ook omdat er veel urgentere zaken zijn en niet het minst omdat men geen voeling meer heeft met de locatie waar men bedieningen uitvoert.
Maar men wil het zo (de concentratie is op termijn goedkoper en je kan bepaalde dingen beter beslissen als je het geheel kunt overschouwen) dus lopen er sommige treinen onbedoeld vertraging op.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Binnenkomen op rood
EBP zal het melden door het seinicoon van het sein dat toegang geeft tot de overweg geel invers af te beelden (ontbreken seinvoorwaarde). Die situatie is te vermijden door als seingever het sein ruim op voorhand open te zetten zodat de overweg sluit door aanrijding van de ZAX maar dat is niet altijd mogelijk.dekooiker schreef:Wie kijkt als bedienaar na wanneer een OW sluit?
Niemand, dus.
Binnenkomen op rood
Daar heb je helemaal gelijk in.
Ik vrees echter dat operatoren de problematiek erachter vergeten.
Tim met zijn trein van 2000 ton komt zo onnodig op dubbel geel en rood.
Op z'n minst ergerlijk als het totaal overbodig is.
Daar ligt ook een punt voor de vakopleiding: helaas zijn die mensen nauwelijks beter op de hoogte dan de gemiddelde seinhuisman/vrouw.
Ik vrees echter dat operatoren de problematiek erachter vergeten.
Tim met zijn trein van 2000 ton komt zo onnodig op dubbel geel en rood.
Op z'n minst ergerlijk als het totaal overbodig is.
Daar ligt ook een punt voor de vakopleiding: helaas zijn die mensen nauwelijks beter op de hoogte dan de gemiddelde seinhuisman/vrouw.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.