Binnenkomen op rood
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 27 feb 2016, 11:03
Re: Binnenkomen op rood
Grote verbetering gemerkt in Lichtervelde, sinds een aantal dagen kom ik nu altijd met seinbeeld groen aan het perron (komende van Kortrijk of Brugge via L66). Voorheen was het meestal met 2G.
Re: Binnenkomen op rood
Inderdaad, het moet elke keer opnieuw gebeuren. Het voordeel is dat het sneller kan dan vroeger (rechts klikken, 'timer verwijderen na location' klikken en bevestigen.)
Re: Binnenkomen op rood
Gent vind ik trouwens wel enorm goed hun werk doen, wanneer ik daar op doorgaand hoofdspoor toekom is het altijd wanneer het kan groen, dus daar doet men zeer goed werk.
In Brugge is het (richting Oostende) wel miserie, zelfs als je te laat bent is het er altijd rood, en springt het op groen als je bijna stilstaat... Richting Gent is het dan wel weer praktisch altijd groen... Hoe kan dit grote verschil in hetzelfde station verklaard worden?
In Brugge is het (richting Oostende) wel miserie, zelfs als je te laat bent is het er altijd rood, en springt het op groen als je bijna stilstaat... Richting Gent is het dan wel weer praktisch altijd groen... Hoe kan dit grote verschil in hetzelfde station verklaard worden?
Re: Binnenkomen op rood
In de loop van volgende week zou men beginnen met het testen van ARS op de uitritseinen te Brussel-Zuid, kant NZV.
Om de doorstroming te bevorderen, heeft men inmiddels de ARS op de uitritseinen van Brussel-Noord, kant Schaarbeek op de sporen 1 tot en en met 6 als test uitgeschakeld.
Om de doorstroming te bevorderen, heeft men inmiddels de ARS op de uitritseinen van Brussel-Noord, kant Schaarbeek op de sporen 1 tot en en met 6 als test uitgeschakeld.
Re: Binnenkomen op rood
Is ook maar logisch zeker? Er liggen zelfs geen wissels na die seinen in Brussel-Noord. Zie niet in waarom deze seinen dicht moet blijven indien de sectie vrij is. Of de doorstroming daardoor zal verbeteren betwijfel ik. Snelheid zal verhogen van 30 naar 40 km/u... Nu, het nodeloos naar een rood sein rijden zal hierdoor wel verminderen, en dat is het belangrijkste in heel deze discussie.
Om de doorstroming te bevorderen zou men beter de situaties aanpakken die hier, tot vervelens toe, al meermaals gemeld zijn (Brugge, Leuven, Luik, ...). Maar ja, wat baten kaars en bril ...
Re: Binnenkomen op rood
Luik kan je niet in dat rijtje zetten, daar zijn talloze bewegingen met leeg materiaal van en naar de bundels en doodsporen. Daar kan je echt niet zomaar altijd alles op groen zetten.
Re: Binnenkomen op rood
Tussen de uitrit van de tunnel en het perron van Brussel noord kan je bijna een minuut verschil maken indien je met groen door die wissels gaat bijgevolg is de wisselstraat ook sneller vrij. Dubbele winst.
Re: Binnenkomen op rood
Dat is wel een heel groot tijdsverschil voor 10 km/h verschil op de laatste 300 m.
Groetjes,
Rian
Re: Binnenkomen op rood
De grote winst zul je er wellicht niet mee maken, maar ik merk dat ik de laatste dagen vanuit de tunnel naar Brussel Noord altijd met groen binnen rijd, en dat rijdt toch een pak relaxter.rvdborgt schreef: ↑17 aug 2018, 07:05Dat is wel een heel groot tijdsverschil voor 10 km/h verschil op de laatste 300 m.
Groetjes,
Rian
Elk initiatief om meer groen te hebben op eender welke plaats juich ik dus toe!
Re: Binnenkomen op rood
Uiteraard. Het lijkt er in ieder geval op dat eindelijk genoeg mensen beseffen dat die gesloten seinen tijd vertraging opleveren. Of het besef er ook is dat dat stress en onveiligheid oplevert, dat durf ik niet te zeggen, maar minder rode seinen is zeker goed.CursorX schreef: ↑17 aug 2018, 07:17De grote winst zul je er wellicht niet mee maken, maar ik merk dat ik de laatste dagen vanuit de tunnel naar Brussel Noord altijd met groen binnen rijd, en dat rijdt toch een pak relaxter.
Elk initiatief om meer groen te hebben op eender welke plaats juich ik dus toe!
Groetjes,
Rian
(Nu nog Leuven richting Brussel.)
Re: Binnenkomen op rood
33%, wat mager als je weet dat je in Leuven 433% (30 --> 160 km/u) en in Brugge 300% (30 --> 120km:u) sneller bent .
Dat durf ik te betwijfelen. Met de ICa vanop spoor 1 heb je zelden een kruising richting dat klein bundeltje aan de linkerkant. In omgekeerde richting moet ik je gelijk geven. Daar heb je geregeld kruisingen met treinen die van de hellende vlakken komen. Ondertussen al een hele tijd dat we richting Brussel op spoor 2 aankomen. Snelheid is dan sowieso al beperkt tot 40km/h. Met welke reden we plots niet meer op spoor 3 mogen aankomen... Geen idee!
Re: Binnenkomen op rood
We stonden gisteren in Brussel-Noord rond 20:30 en tot mijn grote verbazing stonden seinen op spoor 1 en 3 op groen, lang voor de trein binnenreed. Ik denk niet dat dit vroeger gebruikelijk was. Het is alleszins verfrissend om zien.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Binnenkomen op rood
De sporen in het verlengde van L36N die Brussel Noord binnenkomen zijn 60 km/h tot het einde van het perron, gisteren had ik er het geluk om met groen en dus aan 60 km/h aan perron te kunnen komen, top verkeersleider!
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Binnenkomen op rood
Toch wel, in dat bundeltje rijden tientallen treinen per dag binnen en buiten, ook rond de uren dat er ICs passeren. En de treinen die buitenrijden moeten doorgaans naar de hogere perrons (4-6) dus er zijn effectief kruisigen.brouckie schreef: Dat durf ik te betwijfelen. Met de ICa vanop spoor 1 heb je zelden een kruising richting dat klein bundeltje aan de linkerkant.