Binnenkomen op rood

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door Shrek »

dekooiker schreef: 21 mei 2018, 12:49
Steven schreef: 17 mei 2018, 11:56 Leuven mag dan zijn overgegaan naar Hasselt doch is er op het terrein niets veranderd. De seinen hebben hun identificatie behouden.
...maar op het gebouw waar ze gehuisvest zijn hangt B.14.
Als je ziet wat de regels voorschrijven moet er één en ander aangepast worden.
Het moet dus inderdaad een seinnaam hebben met .14 op het einde.
Ze zullen wel gewoon de regels aanpassen zodat het cijfer op de blok niet meer moet overeenkomen met dat op de seinen :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door Steven »

Ook nog moeilijk na te zien voor ons, de laatste seinen waarbij je u eventueel te voet naar de blokpost moet begeven in volle baan zijn ondertussen verdwenen, het zouden anders nogal wandelingen worden, luchthaven => Hasselt. :wink:
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door overweg13 »

Steven schreef: 21 mei 2018, 15:26 Ook nog moeilijk na te zien voor ons, de laatste seinen waarbij je u eventueel te voet naar de blokpost moet begeven in volle baan zijn ondertussen verdwenen, het zouden anders nogal wandelingen worden, luchthaven => Hasselt. :wink:
En gegarandeerd komt er dan ook nog een melding van spoorlopers...
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door Steven »

Een spoorloper gedraagt zich volledig anders dan een machinist of welk ander personeelslid ook langs het spoor.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door overweg13 »

Maar dat weten diegenen die doorgeven dat er iemand langs het spoor loopt lang niet altijd... Het was trouwens maar een grapje...
Met vriendelijke groet

overweg13
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door jan_olieslagers »

Een spoorloper gedraagt zich volledig anders dan een machinist
<plagerig>
Zal ik de volgende keer een fluo hesje aandoen?

<ernstiger>
Het lijkt me niet zo simpel om spoorlopers te veralgemenen, er lijken me meerdere subgroepen te bestaan.
Wie weet geldt dat zelfs ook voor machinisten? :mrgreen:
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door Steven »

Een doorsnee spoorloper draagt geen hesje met grote B op (personeel moet altijd een hesje of andere zichtbaarheidskledij dragen, er zijn regels hoe je u langs het spoor verplaatst).
wva
Berichten: 313
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door wva »

Ik heb vorig jaar een bezoekt gebracht aan de tunnel tussen Antwerpen Caal en Berchem, en de man van Infrabel vertelde ons dat de (bevoegd)persoon naast het spoor steeds zijn hand moet opsteken naar de machinist en visa versa om aan te geven dat ze elkaar gezien hebben.....
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door HLE 2302 »

Opnieuw een dieptepunt in het binnenkomen op rood. E722 moet in Waregem nu steeds de wissels ontroesten en word ontvangen via spoor 3. Dit heeft sowieso een groot gevolg voor de stiptheid, want door de afstanden van de seinen krijg je eerst GrGV, vervolgens GrGH met gevolg dat je de volledige sectie van GrGH naar het inritsein van Waregem aan 70 km/h moet doorlopen om dan vervolgens aan 60 km/h door de wissels het station in en uit te rijden, dit levert een tijdverlies op van sowieso 2 minuten. (Anders in Waregem steeds groen, ontvangst op hoofdspoor aan 160 km/h, waardoor het rempunt voor het station zo'n 3 km (!) verder ligt.) De laatste 4 weken 4x deze trein gedaan, 2x met vertraging en dan had ik wel groen met lichtcijfer 6 aan het inritsein. En 2x op tijd. Met als gevolg van inrit met 2G is dat de volledige afstand aan 40 km/h moet worden afgelegd in plaats van aan 60 km/h of op hoofdspoor met een vertraging van 160 naar 0 en terug naar 160. met 4 minuten vertraging als resultaat. Om 00u 's nachts is er geen enkele reden om een uitritsein in een kleiner emplacement toe te zetten. Daaraan is duidelijk merkbaar dat er op het seinhuis vaak geen feeling is met de realiteit en hoe het er in de werkelijkheid uitziet, want vaak zijn de uurregelingen zo voorzien dat met 2G aan perron komen wel word opgevangen, in het geval van waregem dus niet.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door Asterix »

Als men in die actiezone met ARS moet werken, is dat eerder een probleem dat zich hoger op de hiërarchie dan het seinhuis afspeelt. Het feit dat de NMBS als spoorwegonderneming haar bestuurders strengere regels oplegt dan wat de nationale reglementering toelaat, helpt natuurlijk ook niet.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door HLE 2302 »

Asterix schreef: 26 mei 2018, 12:59 Als men in die actiezone met ARS moet werken, is dat eerder een probleem dat zich hoger op de hiërarchie dan het seinhuis afspeelt. Het feit dat de NMBS als spoorwegonderneming haar bestuurders strengere regels oplegt dan wat de nationale reglementering toelaat, helpt natuurlijk ook niet.
Kijk, om 00u s' nachts is er maar bitterweinig verkeer meer. Dan kan ik daar heel goed inkomen dat het inderdaad een probleem van hogerhand is, die aangepast dient te worden. Maar ik het is nog steeds jullie job om het verkeer te leiden, iedereen kan er eens overkijken uiteraard. Maar zodra je de situatie op het terrein goed kent en een beetje beroepsfierheid hebt lijkt me dat een kleine moeite, ik kan me niet inbeelden dat er veel te doen is op je werkpost op dat uur in de nacht. Het probleem afschuiven op het is de schuld van hogerhand, de schuld van de NMBS en haar strengere reglementering etc. is ook geen oplossing. Ik veronderstel trouwens dat het ARE ook wel 40 km/h tussen 2G hanteert want daar is TBL1+ tenslotte op gebaseerd. Trouwens toevallig of niet maar gisteren in Gent moeten bellen naar het seinhuis om het vertreksein open te zetten, kennelijk vergeten. En bij de inrit van Kortrijk weer van't zelfde. Maar als wij met 2 minuten vertraging vertrekken belt jan en alleman, net als dat idee van die horloges voor de TBG's, allemaal goed en wel. Maar wat voor nut als de seinen niet op tijd openstaan, want heel veel vertraging word nog steeds veroorzaakt door nodeloos op 2G rijden.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door groentje »

Op dat ogenblik is het vaak net behoorlijk druk, zeker voor een SCr, met de voorbereiding van de werken. En TCr's zijn er dan vaak ook minder opgesteld. Los daarvan, ik beken dat als ik niets te doen heb, er al sneller iets aan mijn aandacht durft te ontsnappen omdat ik minder geconcentreerd ben.
Maar ontroestingsritten zijn ook een noodzakelijk kwaad, en soms zijn je keuzes beperkt. Een goederentrein riskeert een eeuwigheid te verliezen (wat met kruisend verkeer ook niet valt aan te raden), een eventuele stopper valt misschien steeds samen met een kruisende trein, etc.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1212
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door Tim »

Zijn ontroestingsritten dan nog steeds noodzakelijk nu er meer en meer met assentellers gewerkt wordt?
Sinds Infrabel besliste dat goederentreinen niet meer voor uur mogen rijden is er ook niet veel speling meer om even onvoorzien over een wijkspoor te rijden.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door Shrek »

Tim schreef: 27 mei 2018, 20:37 Zijn ontroestingsritten dan nog steeds noodzakelijk nu er meer en meer met assentellers gewerkt wordt?
Sinds Infrabel besliste dat goederentreinen niet meer voor uur mogen rijden is er ook niet veel speling meer om even onvoorzien over een wijkspoor te rijden.
Ja, de wissels zijn dan wel voorzien van assentellers, het wijkspoor zelf is wel nog steeds met spoorstroomkringen uitgerust.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door Asterix »

Tim schreef: 27 mei 2018, 20:37Sinds Infrabel besliste dat goederentreinen niet meer voor uur mogen rijden is er ook niet veel speling meer om even onvoorzien over een wijkspoor te rijden.
Met toestemming van TC is het terug mogelijk om voor uur een goederentreinen te verzenden.
Plaats reactie