Uw verhaal is net dat wat ik dikwijls vermoedde.Hobbes schreef: ↑05 sep 2017, 17:27 ...Dat is echter klein bier met wat een goederenmachinist dikwijls moet ondergaan. Op een goederentrein zit maar 1 persoon, en dat is toch "maar ne goederenmachinist".
...Ondertussen belde TC om te vragen waarom ik zoveel vertraging had bijgemaakt. (op zo'n moment wilt ge die door de radio trekken)...
..waar men het nodig vond om eerst nog een losse loc en een andere trein te laten kruisen...
Dan is men soms verontwaardigd op het seinhuis dat men een niet z0 beleefde machinist aan de telefoon krijgt, maar ik moet zeggen dat er ook veel competente en begrijpende mensen bij Infrabel zitten.
Wat men soms niet beseft is dat die onnozelaar op die loc dikwijls al lang wakker is, en al een heel lange rit achter de rug heeft. Men zou beter sommige mensen eens laten meerijden met een goederentrein op slechte uren, en dat men beseft wat sommige beslissingen kunnen aanrichten.
De heilige reizigerstreinen mogen geen twee minuten ontblokking van een goederentrein krijgen of er zit een vlieg aan de lamp.
Niet altijd maar meer dan eens wordt er zo voor vertraging gezorgd.
Als een bestuurder naar een seinhuis belt moet die ook weten dat blok X niets te maken heeft met de vertraging die door blok Z veroorzaakt werden.
Een mens moet z'n frustratie natuurlijk ook kwijt.
De rangering aan FNND die voor uw neus gebeurt kan de druppel zijn maar ook hier geldt weer, misschien heeft het meer nut om die rangeringen te doen dan uw trein binnen te nemen.
Het zijn zaken waar je geen vat op hebt, noch in de stuurpost, noch in de seinzaal, want als het misloopt is het voor beiden prijs.
Tijd dat de spoorwegondernemingen klacht indienen voor de vele vertragingen.
Als er almaar meer (wijk)sporen opgebroken worden, lijnen de facto vol zitten, waarom laat men het maar gebeuren?
Niemand wordt er beter van.