Pagina 31 van 48

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 10 mar 2018, 17:06
door pastore
1

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 10 mar 2018, 17:37
door byter
Yup.. Gisteren een directe sturing gedaan wanneer het kon.

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 11 mar 2018, 01:19
door Eimai
byter schreef: 10 mar 2018, 17:37 Yup.. Gisteren een directe sturing gedaan wanneer het kon.
Bedankt, jullie maken het echt zoveel aangenamer om een station binnen te rijden op die manier.
Shrek schreef: 04 mar 2018, 23:21Duitse bestuurders zijn gewoon van met remcurves te werken, in PZB en LZB zitten die immers ook. Als ze dan in Luik onder ETCS moeten remmen is dat voor hen 2 vingers in de neus.

Sommige Belgische bestuurders moeten de finesses van het systeem nog in de vingers krijgen.
Het materieel moet het ook toelaten. Met een desiro kan je echt spelen op die remcurve, die stelletjes heb je perfect in de hand en kan je quasi perfect op het streepje laten afremmen als je de moeite doet, en ik denk dat ICE's ongeveer zo rijden. Met gesleept materieel is dat veel minder evident, en ook bijvoorbeeld met de Benelux waar je zelfs niet eens een EP-rem hebt moet je echt een serieus stuk onder de remcurve blijven omdat de reactietijd van het remmen en het lossen gewoon veel groter is en dat je niet makkelijk kan inspelen op de beweging die de remcurve maakt. Als je dan op het streepje gaat proberen af te remmen is de kans veel te groot dat je de remming hebt onderschat en dat hij uiteindelijk zelf gaat tussenkomen, met de gevolgen vandien.

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 11 mar 2018, 09:11
door Steven
Inderdaad als je met een Traxx en NS rijtuigen op het streepje wil blijven rijden zijn er een paar voorwaarden.
Ten eerste wat geluk hebben, ten tweede uwe trein super goed kennen op vlak van de rem en dat wil zeggen dat je er toch al even mee aan het rijden bent. Doch elke Benelux machinist zal u aanraden om voldoende afstand in te bouwen. Gewoon omdat die rijtuigen zonder ep-rem heel lastig zijn in hun aansluit- en lossingstijden. Kortweg gezegd te traag. Het is nu eenmaal niet leuk om met het schaamrood op de kaken te staan als je de curve toch net iets verkeerd hebt ingeschat.

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 11 mar 2018, 10:01
door Lynx
Op de curve remmen met de Traxx en ICR is geen enkel probleem. Die is niet bijzonder steil of lastig bij te houden. Bij vertraging doe ik dat eigenlijk altijd, als ik op tijd ben begin ik eerder met remmen, maar dat heeft niet zo zeer met de curve zelf te maken, maar meer met reizigerscomfort.

Edit: maar nu heb ik natuurlijk toch wel een aantal jaartjes ervaring op die treinen en rij het merendeel van de week er op.
In het begin moest ik ook even wennen aan de remming, ook met ETCS. Hoe beter je het materieel kent, hoe eenvoudiger zoiets wordt.

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 11 mar 2018, 10:21
door brouckie
byter schreef: 10 mar 2018, 17:37 Yup.. Gisteren een directe sturing gedaan wanneer het kon.
Hero!!! Was iedereen maar zo... Super bedankt!

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 11 mar 2018, 11:09
door byter
Mja, het probleem blijft wel. Zoals pastore aanhaalt ..je bent afhankelijk van de traffic controller die de zone beheert.

Binnenkomen op rood

Geplaatst: 11 mar 2018, 12:11
door dekooiker
Als (àls) ik een keertje zelf het verkeer mag regelen dan probeer ik ook directe sturingen te doen.
Dat lukt niet overal.
Op den duur ben je net hetzelfde bezig als was er geen ARS, TMS, en heel het circus.

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 03 apr 2018, 23:05
door Asterix
Sinds medio maart draait ook de regio Verviers op ARS.

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 04 apr 2018, 10:40
door FLV-FGSP
Lezen ze bij de spoorgroep mee in dit forum? Kreeg van de persvoorlieger van Infrabel het volgende:

"Op donderdag 5 april gaan verkeersleiders van Infrabel op bezoek bij NMBS waar ze op een simulator zullen leren rijden met een trein. Omgekeerd gaan de treinbestuurders van NMBS nadien op bezoek bij Infrabel waar ze ingewijd worden in de werking van een seinhuis. Deze “spoordate” of jobuitwisseling is een verplicht onderdeel van de opleiding/loopbaan en is bedoeld om, in het kader van de spoorveiligheid, mekaars job nog beter te leren kennen."

Dat was toch ergens in dit draadje gesuggereerd?

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 04 apr 2018, 10:44
door HLE 2302
FLV-FGSP schreef: 04 apr 2018, 10:40 Lezen ze bij de spoorgroep mee in dit forum? Kreeg van de persvoorlieger van Infrabel het volgende:

"Op donderdag 5 april gaan verkeersleiders van Infrabel op bezoek bij NMBS waar ze op een simulator zullen leren rijden met een trein. Omgekeerd gaan de treinbestuurders van NMBS nadien op bezoek bij Infrabel waar ze ingewijd worden in de werking van een seinhuis. Deze “spoordate” of jobuitwisseling is een verplicht onderdeel van de opleiding/loopbaan en is bedoeld om, in het kader van de spoorveiligheid, mekaars job nog beter te leren kennen."

Dat was toch ergens in dit draadje gesuggereerd?
Op de simulator kom je niet nodeloos met 2G aan het perron. :roll:

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 04 apr 2018, 11:47
door Jan-Mark
En waarschijnlijk houdt iedereen zich in het seinhuis dan ook bij die gelegenheid braaf aan de regels :mrgreen:

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 04 apr 2018, 15:26
door brouckie
Asterix schreef: 03 apr 2018, 23:05 Sinds medio maart draait ook de regio Verviers op ARS.
Ben je daar zeker van? Ik komt de laatste tijd nog steeds met groen aan het perron in Verviers... :wink:
Leuven nog steeds een ramp. Vandaag weer 3' vertraging bij het binnenrijden richting Brussel. :evil: :evil:
FLV-FGSP schreef: 04 apr 2018, 10:40 "Op donderdag 5 april gaan verkeersleiders van Infrabel op bezoek bij NMBS waar ze op een simulator zullen leren rijden met een trein.
Simulator... Heb je niets aan. Gelieve eens mee te volgen in real life. Zo kan je optimaal genieten van alle ARS/TSM blunders...

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 04 apr 2018, 19:21
door rvdborgt
FLV-FGSP schreef: 04 apr 2018, 10:40Lezen ze bij de spoorgroep mee in dit forum? Kreeg van de persvoorlieger van Infrabel het volgende:

"Op donderdag 5 april gaan verkeersleiders van Infrabel op bezoek bij NMBS waar ze op een simulator zullen leren rijden met een trein. Omgekeerd gaan de treinbestuurders van NMBS nadien op bezoek bij Infrabel waar ze ingewijd worden in de werking van een seinhuis. Deze “spoordate” of jobuitwisseling is een verplicht onderdeel van de opleiding/loopbaan en is bedoeld om, in het kader van de spoorveiligheid, mekaars job nog beter te leren kennen."
Kun je hem/haar eens vragen of deze simulator ook qua seinstanden realistisch is, m.n. het binnenrijden van stations met gesloten vertrekseinen, ook als je vertraging hebt? Leuven is daarvoor nog steeds een goed voorbeeld...

Groetjes,
Rian

Re: Binnenkomen op rood

Geplaatst: 05 apr 2018, 01:07
door Eimai
Ik weet het zo niet, ik heb liever dat ze een week meerijden op hun lijnen dan dat ze een keertje op de simulator spelen. Spelen, want ze kunnen toch niet echt rijden om daar iets van gevoel van te krijgen. Ook al kennen ze de seinbeelden misschien, op simulator ga je geen idee krijgen wat de effecten zijn ervan (laat staan dat je naar iets kijkt dat op een uurregeling lijkt) en die dient ook vooral voor het inoefenen van de procedures die je moeilijk in realiteit kan nabootsen. Willen ze echt weten wat hun seinen doen moeten ze echt een hele tijd meerijden, maar dan zullen ze er de klaagzangen van elke bestuurder wel moeten bijnemen natuurlijk... :lol:

En wij treinbestuurders naar een seinhuis, ik wacht op mijn uitnodiging... Gaat wel druk worden als alle 4000 worden uitgenodigd...