Pagina 6 van 6

Re: L50C

Geplaatst: 24 feb 2016, 11:07
door traxie
Asterix schreef:Het gerucht doet de ronde dat men dra zal beginnen met de secties aan het uiteinde, kant FBMZ, terug aan te passen. Kwestie van meer verkeer toe te laten.
Klinkt me logisch, vroeger was het ook zo. Bij de inrit is de snelheid toch beperkt tot 70 en later 40.

Re: L50C

Geplaatst: 24 feb 2016, 11:50
door Horatio
Of terug 'korte secties' maken. Vroeger waren het bijna allemaal korte secties voor de inrit en kon je dus op 'groen-geel-verticaal' aan 70 blijven bollen. Je mocht zelfs langer 120km/h blijven rijden. Meer secties = meer treinen + vlottere doorstroming. Met die korte secties kreeg je ook rapper terug groen en als het druk was kon je ook korter aanschuiven. Toen ik de nieuwe seinen nog buiten dienst zag wist ik meteen dat het niet goed zou komen. Ik begreep echt niet waarom Infrabel op die plaats niet kiest voor korte secties. Het is precies of ze geen besef meer hebben van hoe seinen te plaatsen voor een vlotte doorstroming van treinverkeer.

Re: L50C

Geplaatst: 14 jun 2020, 16:18
door trainlovertje
Ik zet het hierbij, al behoren de nieuwe sporen tussen Brussel-Zuid en Anderlecht officieel niet tot L50C, maar tot L50A: https://infrabel.be/nl/article/vlot-brussel-zuid
Door het afronden van deze werf staan Brussel-Zuid en Gent-Sint-Pieters doorlopend viersporig in verbinding met elkaar, enerzijds door L50A, anderzijds door L50C met aansluiting op L50 in Denderleeuw. Een mijlpaal, als je het mij vraagt. Betekent dit ook dat alle infrastructuurwerken op het Klein Eiland achter de rug zijn? Of werkt men daar nog aan andere verbeteringen voor de doorstroming?

Re: L50C

Geplaatst: 14 jun 2020, 17:42
door Eimai
trainlovertje schreef: 14 jun 2020, 16:18Betekent dit ook dat alle infrastructuurwerken op het Klein Eiland achter de rug zijn?
Nog niet, de lijn 96A moet nu nog nieuwe sporen krijgen tussen Klein Eiland en Brussel-Zuid (want 50A is aangesloten op die sporen kant Brussel, en 96A komende van Klein Eiland loopt dood nu)

Re: L50C

Geplaatst: 29 jun 2020, 22:21
door trainlovertje
Ik ben daarstraks voor het eerst over de nieuwe lijn 50A gereden en heb eveneens gemerkt dat de sporen van L96A gewoonweg doodlopen. Heeft iemand een idee hoe ze weer aangesloten zullen worden op het net? Want ik zag niet meteen hoe ze dat gaan doen...

Re: L50C

Geplaatst: 29 jun 2020, 22:33
door Shrek
trainlovertje schreef: 29 jun 2020, 22:21 Ik ben daarstraks voor het eerst over de nieuwe lijn 50A gereden en heb eveneens gemerkt dat de sporen van L96A gewoonweg doodlopen. Heeft iemand een idee hoe ze weer aangesloten zullen worden op het net? Want ik zag niet meteen hoe ze dat gaan doen...
Ten oosten van de sporen van L50A is er nog ruimte voor 2 extra sporen hoor.

Re: L50C

Geplaatst: 29 jun 2020, 22:47
door trainlovertje
Shrek schreef: 29 jun 2020, 22:33
trainlovertje schreef: 29 jun 2020, 22:21 Ik ben daarstraks voor het eerst over de nieuwe lijn 50A gereden en heb eveneens gemerkt dat de sporen van L96A gewoonweg doodlopen. Heeft iemand een idee hoe ze weer aangesloten zullen worden op het net? Want ik zag niet meteen hoe ze dat gaan doen...
Ten oosten van de sporen van L50A is er nog ruimte voor 2 extra sporen hoor.
Ahzo, dat leek me op een bepaald moment toch wel heel krap, eerlijk gezegd, maar ik kan het mis ingeschat hebben. En zal de snelheid net voor de inrit van Brussel-Zuid op L50A in de nabije toekomst nog verhoogd worden naar bijvoorbeeld 60km/h? Want de inrit aan 40 km/h is echt wel traag...

Re: L50C

Geplaatst: 29 jun 2020, 23:18
door CursorX
Vanaf net voor het inritsein gaat de 40 pas in, ervoor is het 60 vanaf beneden aan de helling, daarvoor is het 120...

Maar heel vaak is het trager omdat je heel vaak op 2 geel rijdt daar heb ik al ondervonden....

Re: L50C

Geplaatst: 30 jun 2020, 00:51
door rvdborgt
CursorX schreef: 29 jun 2020, 23:18 Vanaf net voor het inritsein gaat de 40 pas in, ervoor is het 60 vanaf beneden aan de helling, daarvoor is het 120...

Maar heel vaak is het trager omdat je heel vaak op 2 geel rijdt daar heb ik al ondervonden....
Ik kom er ook vaak langs (meestal in de 417). Het lijkt erop dat die borden voor 60 km/h tijdelijk zijn; ik dacht ook dat het 90 moest worden maar misschien heb ik het mis.
Verder vermoed ik dat de aansluiting van de 50A naar Brussel-Zuid voorlopig is en dat e.e.a. nog zal worden aangepast als lijn 96A weer wordt aangesloten. Weet iemand daar meer van?

Groetjes,
Rian