Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
-
pastore
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 02 dec 2017, 12:28
Bericht
door pastore » 19 apr 2018, 09:00
Shrek schreef: ↑17 apr 2018, 09:04
traxie schreef: ↑17 apr 2018, 08:18
Ik ben evenwel geen voorstander van het groeperen per soort trein in één koker. Mijn ervaring als bestuurder is dat gewoon aanschuiven vaak nog sneller gaat dan moeten wisselen van koker. Vandaag zijn de ritten dan ook zo gepland dat er normaal niet gekruist moet worden tussen de kokers.
Dat is natuurlijk omdat jouw ervaring is met de huidige sporenlayout. Om deze groepering mogelijk te maken moet Infrabel eerst nog wat extra flyovers bouwen zodat het wisselen van koker heel vlot gaat en je er dus geen seconde meer mee gaat verliezen.
Dat gaat daar nogal een fly-over pretpark worden

-
Steven
- Berichten: 20379
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
- Locatie: Opwijk
Bericht
door Steven » 19 apr 2018, 15:57
Ga eens naar Rotterdam en stel vast hoeveel bruggen er daar staan.
-
Shrek
- Berichten: 9070
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09
Bericht
door Shrek » 19 apr 2018, 16:44
Niet alleen Rotterdam, maar ook Utrecht, Parijs-Lyon, Zürich, Frankfurt, ... of zowat alle grote Europese spoorwegknooppunten hebben een beter flyoversysteem dan Brussel.
Maar er is hoop: één voor één bouwt Infrabel bruggen bij en ooit zullen we een even efficiënte sporenlayout hebben als de genoemde steden.
-
dentheo
- Berichten: 7635
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
- Locatie: Kalmthout
Bericht
door dentheo » 19 apr 2018, 18:55
Ik herinner mij dat men in Nederland twintig jaar geleden een project had, dat enkel focuste op fly-overs op diverse plaatsen in het netwerk, dit om de knooppunten te ontrafelen.
Is niet zo aantrekkelijk als monumenten (stations) voor politiekers maar wel handig.
Theo
Groeten vanop de Heide
-
Shrek
- Berichten: 9070
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09
Bericht
door Shrek » 19 apr 2018, 19:04
dentheo schreef:Ik herinner mij dat men in Nederland twintig jaar geleden een project had, dat enkel focuste op fly-overs op diverse plaatsen in het netwerk, dit om de knooppunten te ontrafelen.
Is niet zo aantrekkelijk als monumenten (stations) voor politiekers maar wel handig.
En daar plukken ze nu de vruchten van in de vorm van hogere capaciteit en betere stiptheid.
Verstuurd vanaf mijn SM-J320F met Tapatalk
-
Shrek
- Berichten: 9070
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09
Bericht
door Shrek » 16 mei 2018, 13:56
Deze topics passen zeker niet allemaal bij elkaar. Ik heb de 3 relevante, actuele topics hier samengevoegd.
-
Asterix
- Berichten: 3614
- Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30
Bericht
door Asterix » 17 mei 2018, 01:57
Jammer, ze gaan nochtans allemaal over capaciteit in de NZV. Steeds dezelfde argumenten komen terug (uitbreiding, omleiden van treinen, GEN, ...). Ik vind de huidige titel van het topic ook zeer onduidelijk.
-
Shrek
- Berichten: 9070
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09
Bericht
door Shrek » 17 mei 2018, 02:07
Asterix schreef: ↑17 mei 2018, 01:57
Jammer, ze gaan nochtans allemaal over capaciteit in de NZV. Steeds dezelfde argumenten komen terug (uitbreiding, omleiden van treinen, GEN, ...). Ik vind de huidige titel van het topic ook zeer onduidelijk.
De titel heb ik aangepast, maar die topics waar al 4 jaar niet meer in gepost is staan op hun plek in het archief en hebben hier geen meerwaarde.
-
traxie
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38
Bericht
door traxie » 17 mei 2018, 09:47
Met de regelmaat van de klok verschijnen er artikelen dat er een studie is geweest over de n-z verbinding. Heeft er iemand deze studies?
-
Asterix
- Berichten: 3614
- Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30
Bericht
door Asterix » 18 mei 2018, 07:19
traxie schreef: ↑17 mei 2018, 09:47
Met de regelmaat van de klok verschijnen er artikelen dat er een studie is geweest over de n-z verbinding. Heeft er iemand deze studies?
Bedoel je
Rail4Brussels?
-
Freken
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 17 mar 2018, 21:33
- Locatie: FDR
Bericht
door Freken » 28 mei 2018, 11:59
De Rail4Brussels-studie zou vandaag gepubliceerd moeten worden volgens BRUZZ, een tunnel van Brussel-Zuid naar Schuman via Centraal behoort tot de mogelijkheden maar er wordt ook gewezen op het westelijk en oostelijk ringspoor (wat hier al vaak terugkwam).
https://www.bruzz.be/mobiliteit/vub-zie ... 2018-05-28