seinstoring Beuraing - Gedinne
seinstoring Beuraing - Gedinne
Beauraing - Gedinne: Storing aan de seininrichting. 19.02.16, 01:05 - 22.02.16, 23:59 Beauraing - Gedinne
Storing aan de seininrichting.
Dienst op enkel spoor tussen Gedinne en Beauraing.
Vertragingen zijn mogelijk.
Onbepaalde duur van de storing.
Luister naar de aankondigingen in het station.
Boven staat gewoon de tekst zoals ik die gekopieerd heb van de NMBS-site. Wat kan daar aan de hand zijn? Die storing dateert al van vrijdag!
Storing aan de seininrichting.
Dienst op enkel spoor tussen Gedinne en Beauraing.
Vertragingen zijn mogelijk.
Onbepaalde duur van de storing.
Luister naar de aankondigingen in het station.
Boven staat gewoon de tekst zoals ik die gekopieerd heb van de NMBS-site. Wat kan daar aan de hand zijn? Die storing dateert al van vrijdag!
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: seinstoring Beuraing - Gedinne
Inderdaad een railbreuk, en aangezien L166 "maar een goederenlijn" is, met enkel om de 2h een reizigerstreintje staat de herstelling niet hoog op het prioriteitenlijstje van Infrabrol.
Het wordt eens stilaan hoog tijd dat de verschillende goederenoperatoren wat meer druk beginnen te zetten op Infrabel om de goederenlijnen (L24,L144,L166 enz.) ook het onderhoud te geven dat ze nodig hebben, en niet om daar overal maar tijdelijke snelheidsbeperkingen neer te planten die dan jaren blijven staan.
Maar in deze tijd van grote besparingen zal het niet direct beteren vrees ik...
Het wordt eens stilaan hoog tijd dat de verschillende goederenoperatoren wat meer druk beginnen te zetten op Infrabel om de goederenlijnen (L24,L144,L166 enz.) ook het onderhoud te geven dat ze nodig hebben, en niet om daar overal maar tijdelijke snelheidsbeperkingen neer te planten die dan jaren blijven staan.
Maar in deze tijd van grote besparingen zal het niet direct beteren vrees ik...
Re: seinstoring Beuraing - Gedinne
Uiteraard is dat geen hoge prioriteit. We krijgen van de regering amper geld en de goederenoperatoren rijden quasi gratis over ons netwerk. Dan is het logisch dat het weinige beschkbare geld gaat naar het oplossen van vragen van de NMBS.Hobbes schreef:Inderdaad een railbreuk, en aangezien L166 "maar een goederenlijn" is, met enkel om de 2h een reizigerstreintje staat de herstelling niet hoog op het prioriteitenlijstje van Infrabrol.
Het wordt eens stilaan hoog tijd dat de verschillende goederenoperatoren wat meer druk beginnen te zetten op Infrabel om de goederenlijnen (L24,L144,L166 enz.) ook het onderhoud te geven dat ze nodig hebben, en niet om daar overal maar tijdelijke snelheidsbeperkingen neer te planten die dan jaren blijven staan.
Maar in deze tijd van grote besparingen zal het niet direct beteren vrees ik...
Re: seinstoring Beuraing - Gedinne
Neen inderdaad, maar mastodonten van seinhuizen neerplanten die nooit in gebruik genomen zijn daar heeft Infra dan wel geld voor...
Re: seinstoring Beuraing - Gedinne
Kortrijk is toch in dienst gekomen?Hobbes schreef:Neen inderdaad, maar mastodonten van seinhuizen neerplanten die nooit in gebruik genomen zijn daar heeft Infra dan wel geld voor...
Re: seinstoring Beuraing - Gedinne
In Schaarbeek staat er zo'n gebouw, en in Zeebrugge ook. Ongetwijfeld zullen er elders in België nog wel staan.Shrek schreef:Kortrijk is toch in dienst gekomen?Hobbes schreef:Neen inderdaad, maar mastodonten van seinhuizen neerplanten die nooit in gebruik genomen zijn daar heeft Infra dan wel geld voor...
Enfin, zoals ik in mijn eerste post zei doen de opgelegde besparingen er ook geen goed aan, maar toen er nog wel geld was werd het al te dikwijls uitgegeven aan onnodige zaken.
Ik hoorde trouwens net van een collega dat in augustus dit jaar L.144 3 weken zou sluiten om de ganse lijn de vernieuwen, er is dus nog hoop...
Re: seinstoring Beuraing - Gedinne
Ergens is dat onzin, ALLE geld komt van de regering want de NMBS heeft er zelf ook geen.Shrek schreef: Uiteraard is dat geen hoge prioriteit. We krijgen van de regering amper geld en de goederenoperatoren rijden quasi gratis over ons netwerk. Dan is het logisch dat het weinige beschikbare geld gaat naar het oplossen van vragen van de NMBS.
Bij de NMBS zitten misschien nog de oude vriendjes, dat kan wel een goede reden zijn.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: seinstoring Beuraing - Gedinne
De logica achter de dure rijpaden is dat de sporen ook in goede staat zijn.dentheo schreef:Ergens is dat onzin, ALLE geld komt van de regering want de NMBS heeft er zelf ook geen.Shrek schreef: Uiteraard is dat geen hoge prioriteit. We krijgen van de regering amper geld en de goederenoperatoren rijden quasi gratis over ons netwerk. Dan is het logisch dat het weinige beschikbare geld gaat naar het oplossen van vragen van de NMBS.
Bij de NMBS zitten misschien nog de oude vriendjes, dat kan wel een goede reden zijn.
Thalys en Eurostar betalen nog meer dan de NMBS, zij zullen dan ook bijna nooit gehinderd worden door werken. Dat is pure economische logica.
Re: seinstoring Beuraing - Gedinne
Wie bepaalt eigenlijk de prijs van de rijpaden? Infrabel of de regering? In het laatste geval zou het dan toch niet zo logisch zijn want de goederenoperatoren kunnen er ook niet aan doen dat de prijs zo laag is.
Re: seinstoring Beuraing - Gedinne
Dat staat allemaal in de beheerscontracten met de overheid.Tim schreef:Wie bepaalt eigenlijk de prijs van de rijpaden? Infrabel of de regering? In het laatste geval zou het dan toch niet zo logisch zijn want de goederenoperatoren kunnen er ook niet aan doen dat de prijs zo laag is.