Locs Infrabel

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Locs Infrabel

Bericht door dentheo »

Wanneer ik een overzichtje zie van de locs van Infrabel lijkt het alsof zij een slordige 100 locs hebben.
Gaan die een eigen maatschappij oprichten ?
Of gaan ze verhuren zoals Akiem ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Locs Infrabel

Bericht door Shrek »

dentheo schreef:Wanneer ik een overzichtje zie van de locs van Infrabel lijkt het alsof zij een slordige 100 locs hebben.
Gaan die een eigen maatschappij oprichten ?
Of gaan ze verhuren zoals Akiem ?
Infrabel doet de overgrote meerderheid van zijn benodigde vervoer zelf. Treinen met ballast, wissels, dwarsliggers, perronboorden,... worden door Infrabel-locs gereden. Dit zou een grote besparing zijn tegenover het uitbesteden van het vervoer aan privé-bedrijven.
Al die technische treinen samen leggen een heel aantal kilometer af zodat je Infrabel inderdaad kan vergelijken met een spoorvervoerder. Alleen: Infrabel rijdt geen enkele commerciële rit.
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Locs Infrabel

Bericht door dentheo »

Maar ik heb zo'n idee dat ze vroeger veel minder locs hadden....
Hebben zij de overschot van B-logistics gekregen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Locs Infrabel

Bericht door Robin »

Zij hebben er enige gekocht ja
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Locs Infrabel

Bericht door Bibke »

Infrabel moet soms zelf nog loc's inhuren.
Onlangs zag ik foto op het internet met daarop een HLE18 met 1 wagon van Infrabel.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Locs Infrabel

Bericht door Shrek »

Bibke schreef:Infrabel moet soms zelf nog loc's inhuren.
Onlangs zag ik foto op het internet met daarop een HLE18 met 1 wagon van Infrabel.
Enkel een foto zegt niets over wie wat heeft ingehuurd. Het kan even goed zijn dat Siemens een homologatieproef wou doen en daarvoor bij Infrabel een wagon gehuurd heeft om lomp gewicht te spelen.
Gezien de aard van treinen van Infrabel zie ik het ook niet direct gebeuren dat er elektrische locomotieven gebruikt gaan worden.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Locs Infrabel

Bericht door Bibke »

Shrek schreef:
Bibke schreef:Infrabel moet soms zelf nog loc's inhuren.
Onlangs zag ik foto op het internet met daarop een HLE18 met 1 wagon van Infrabel.
Enkel een foto zegt niets over wie wat heeft ingehuurd. Het kan even goed zijn dat Siemens een homologatieproef wou doen en daarvoor bij Infrabel een wagon gehuurd heeft om lomp gewicht te spelen.
Gezien de aard van treinen van Infrabel zie ik het ook niet direct gebeuren dat er elektrische locomotieven gebruikt gaan worden.
Bij de foto stond dat het een trein was die ingehuurd was door Infrabel.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Locs Infrabel

Bericht door Tim »

Is best mogelijk, B-Log rijdt ook regelmatig treinen voor Infrabel (zoals stenen tussen Lessines en Gent).
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Locs Infrabel

Bericht door Robin »

Dat zal dan wel voor iets speciaal zijn geweest, normaal heeft Infrabel geen T18 nodig he
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Locs Infrabel

Bericht door LML »

Ik vind het heel raar dat Infrabrol... euh... -bel nog Dlocs type 62/63 moderniseert (die van de jaren '60 zijn), als er Dlocs type 77/78 in park staan (die veel recenter en zuiniger zijn). Is hier een reden voor?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Locs Infrabel

Bericht door Shrek »

LML schreef:Ik vind het heel raar dat Infrabrol... euh... -bel nog Dlocs type 62/63 moderniseert (die van de jaren '60 zijn), als er Dlocs type 77/78 in park staan (die veel recenter en zuiniger zijn). Is hier een reden voor?
De 62 is voor snellere treinen geschikter dan de rangeerlocs. Bovendien vragen de 77 veel onderhoud en kan je vanuit de cabine niet veel zien, wat bij werken toch ook belangrijk is. Kort gezegd: de 77 worden een beetje door de strot geramd, de mensen op het terrein hebben liever de 62.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Locs Infrabel

Bericht door Steve »

Shrek schreef:Kort gezegd: de 77 worden een beetje door de strot geramd, de mensen op het terrein hebben liever de 62.
... wat toch wel iets wil zeggen als je weet dat er grofweg 40 jaar verschil zit tussen beide locs, en lang niet alle "mensen op het terrein" per se spoorwegliefhebbers zijn die automatisch wegdromen bij een HLD 62 of andere klassieke diesel. :wink:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Locs Infrabel

Bericht door Shrek »

Steve schreef:... wat toch wel iets wil zeggen als je weet dat er grofweg 40 jaar verschil zit tussen beide locs, en lang niet alle "mensen op het terrein" per se spoorwegliefhebbers zijn die automatisch wegdromen bij een HLD 62 of andere klassieke diesel. :wink:
Dat klopt, maar de mensen op het terrein zijn doorgaans wel van het "robustere" type. Die hechten minder belang aan comfortzaken als airco of een betere zetel, maar kijken meer naar het praktisch gebruik. Dat benadeelt natuurlijk de 77 :wink:
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Locs Infrabel

Bericht door Robin »

Een 62 is gemakelijker om telkens kleine stukjes op te trekken dan een 77
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Locs Infrabel

Bericht door Steven »

Naar comfort kijken bestuurders zeker. Net daarom dat die blauwe 62en een update gekregen hebben. Als ik mij niet vergis zit er nu zelfs airco in.
Plaats reactie