Pagina 1 van 1

L69 (Komen-Poperinge): toch ontdubbeling ?

Geplaatst: 27 apr 2016, 10:13
door Patrick
Uit de gazette.

Sinds een paar maanden is Infrabel begonnen met het moderniseren van de lijn... De overwegen tussen Poperinge en Komen zijn aan de beurt.
De bundel goederen te Ieper is ondertussen opgebroken.

Re: L69 (Komen-Poperinge): toch ontdubbeling ?

Geplaatst: 27 apr 2016, 10:19
door Shrek
Is de nood aan een dubbelspoor daar echt zo groot? Ik heb er niet echt zicht op.

Re: L69 (Komen-Poperinge): toch ontdubbeling ?

Geplaatst: 28 apr 2016, 11:06
door overweg13
Ik heb niet de indruk dat de IC-dienst daar een ontdubbeling noodzakelijk maakt, maar die enkele ingelaste P-treinen maken het allemaal wat ingewikkelder.

Re: L69 (Komen-Poperinge): toch ontdubbeling ?

Geplaatst: 28 apr 2016, 11:55
door Dieselfreak
Enkelspoor is zeer vertragingverwekkend, daarom is het best dat er zoveel mogelijk dubbelspoor is.

Re: L69 (Komen-Poperinge): toch ontdubbeling ?

Geplaatst: 28 apr 2016, 12:09
door Steve
In het geval van lijn 69 zit je tegenwoordig met de bijkomende moeilijkheid dat de IC er gekoppeld is aan een hoofdverbinding (Antwerpen - Gent - Kortrijk) en dat eventuele vertraging dus nog meer invloed heeft dan vroeger...

Re: L69 (Komen-Poperinge): toch ontdubbeling ?

Geplaatst: 28 apr 2016, 12:15
door Patrick
Steve schreef:In het geval van lijn 69 zit je tegenwoordig met de bijkomende moeilijkheid dat de IC er gekoppeld is aan een hoofdverbinding (Antwerpen - Gent - Kortrijk) en dat eventuele vertraging dus nog meer invloed heeft dan vroeger...
Ik heb de indruk dat dat nogal meevalt in vergelijking met de vroegere IC-L verbinding.

Re: L69 (Komen-Poperinge): toch ontdubbeling ?

Geplaatst: 28 apr 2016, 12:37
door Steve
Patrick schreef:
Steve schreef:In het geval van lijn 69 zit je tegenwoordig met de bijkomende moeilijkheid dat de IC er gekoppeld is aan een hoofdverbinding (Antwerpen - Gent - Kortrijk) en dat eventuele vertraging dus nog meer invloed heeft dan vroeger...
Ik heb de indruk dat dat nogal meevalt in vergelijking met de vroegere IC-L verbinding.
De vertragingen op zich misschien wel (heb er geen zicht op), máár de mogelijke gevolgen van een vertraging zijn nu wel ietsje groter. Al denk ik niet dat dat de doorslag zal hebben gegeven, temeer daar ze zich bij Infrabel misschien ietsje minder van zullen aantrekken dan bij de NMBS. :wink:

Re: L69 (Komen-Poperinge): toch ontdubbeling ?

Geplaatst: 28 apr 2016, 13:33
door Shrek
Steve schreef:
Patrick schreef:
Steve schreef:In het geval van lijn 69 zit je tegenwoordig met de bijkomende moeilijkheid dat de IC er gekoppeld is aan een hoofdverbinding (Antwerpen - Gent - Kortrijk) en dat eventuele vertraging dus nog meer invloed heeft dan vroeger...
Ik heb de indruk dat dat nogal meevalt in vergelijking met de vroegere IC-L verbinding.
De vertragingen op zich misschien wel (heb er geen zicht op), máár de mogelijke gevolgen van een vertraging zijn nu wel ietsje groter. Al denk ik niet dat dat de doorslag zal hebben gegeven, temeer daar ze zich bij Infrabel misschien ietsje minder van zullen aantrekken dan bij de NMBS. :wink:
Dat is niet waar hoor. Ook voor Infrabel is stiptheid prioriteit 2 :wink:

Re: L69 (Komen-Poperinge): toch ontdubbeling ?

Geplaatst: 28 apr 2016, 13:36
door Steve
Shrek schreef:
Steve schreef:
Patrick schreef:
Ik heb de indruk dat dat nogal meevalt in vergelijking met de vroegere IC-L verbinding.
De vertragingen op zich misschien wel (heb er geen zicht op), máár de mogelijke gevolgen van een vertraging zijn nu wel ietsje groter. Al denk ik niet dat dat de doorslag zal hebben gegeven, temeer daar ze zich bij Infrabel misschien ietsje minder van zullen aantrekken dan bij de NMBS. :wink:
Dat is niet waar hoor. Ook voor Infrabel is stiptheid prioriteit 2 :wink:
Daarom zeker dat er overal wijksporen en andere "exploitatievergemakkelijkende" infrastructuur uitgebroken wordt? :mrgreen: