Openbaar vervoer... Je zou beter moeten weten

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Plaats reactie
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Openbaar vervoer... Je zou beter moeten weten

Bericht door profke »

Nijlen. Vandaag.
13076615_10208417878878977_7785016722950228418_n.jpg
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Openbaar vervoer... Je zou beter moeten weten

Bericht door Dieselfreak »

Wat is er mis met die bus? Hij staat toch niet OP die overweg?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Openbaar vervoer... Je zou beter moeten weten

Bericht door profke »

de bareel ligt wel OP de bus.....
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Openbaar vervoer... Je zou beter moeten weten

Bericht door Dieselfreak »

Ah, inderdaad, had dat niet goed gezien, het leek eerder alsof die bareel nog naar beneden aan het gaan was. De bus is kennelijk toch iets te ver doorgereden.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Openbaar vervoer... Je zou beter moeten weten

Bericht door Bordensteker »

Helemaal rechts (en ook in de spiegelende zijruiten van de bus) lijkt een trein zichtbaar te zijn.
Meteen naast deze overweg ligt het station van Nijlen.
De (halve) voordeur van de bus staat open.
Aan de overzijde van de overweg (aan de andere zijde van de spoorlijn) is wel de neergelaten lange bareel zichtbaar, maar niet de kortere die de rechter weghelft hoort af te sluiten. Misschien gaat die pas dicht als de lange bareel geheel gesloten is?
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Openbaar vervoer... Je zou beter moeten weten

Bericht door profke »

Aan de overzijde van de overweg (aan de andere zijde van de spoorlijn) is wel de neergelaten lange bareel zichtbaar, maar niet de kortere die de rechter weghelft hoort af te sluiten. Misschien gaat die pas dicht als de lange bareel geheel gesloten is?
die korte bareel zal vermoedelijk achter (het stukje van ) de trein verstopt zitten. dient ook alleen maar om het fietspad af te schermen he.

locatie is inderdaad aan het station. De trein die je ziet staan zal uiterst langzaam aangekomen zijn.. halte aan station of niet... De overweg zal in fout gegaan zijn
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Openbaar vervoer... Je zou beter moeten weten

Bericht door Eimai »

profke schreef: De trein die je ziet staan zal uiterst langzaam aangekomen zijn.. halte aan station of niet... De overweg zal in fout gegaan zijn
Daar heb je het mis. Op het moment dat de slagbomen naar beneden gaan komt de trein al in volle snelheid aangereden, en is er niets dat die trein kan doen afremmen (tegen dat de overweg detecteert dat ze niet naar beneden gaan blijven er nog geen tien seconden over), behalve de treinbestuurder zelf als die opmerkt dat de overweg niet vrij is, maar ga ervan uit dat die quasi zelden op tijd stilstaat. Als de overweg effectief in alarm ging, zal het sein nadat de trein gepasseerd is wel dichtblijven voor achteropkomende treinen tot het is opgelost. Maar vóór een trein worden seinen niet zomaar dichtgegooid.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Openbaar vervoer... Je zou beter moeten weten

Bericht door LML »

Op de foto zie je nog net een M4-stuurstandrijtuig in beeld. Die trein zal op volle snelheid het station Nijlen doorrijden, want M4-rijtuigen zitten op de IC Turnhout-Brussel-Binche (of omgekeerd) en die stopt niet in Nijlen.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Plaats reactie