Pagina 1 van 1

Assentellers

Geplaatst: 20 jul 2016, 16:00
door dentheo
Heeft Infrabel assentellers werkend op verschillende systemen ?

In England is er nu een waarschuwing verschenen voor werklui aan het spoor om niet te dicht bij een assenteller te gaan staan.
De stalen tip van de veiligheidsschoen zou de assenteller beïnvloeden en aanleiding geven tot storingen..

Waarschijnlijk dus iets te gevoelig ?

Re: Assentellers

Geplaatst: 20 jul 2016, 16:17
door byter
Dit valt wel eens voor. Als men bezig is in het spoor en met materieel net voorbij een assenteller komt dan durft die wel eens iets te detecteren. Ook na voorziene werken heb je soms niet evenveel uitgelezen wielassen aan beide zijden waardoor er dus een bezetting blijft.

Het vervelende is dat er verschillende assentellers zijn en bij sommige moet je een uitgelezen wielas of je kan die niet terug nulstellen.. en dan is er dus ofwel een rit over nodig (met overschijdingsmodaliteiten) + vrij controleren en dan nulstellen ofwel een electro die deze reset.

Re: Assentellers

Geplaatst: 22 jul 2016, 20:49
door dekooiker
Heeft te maken met de gegevensverwerking van de ingelezen of uitgelezen assen.
De oude, voor Netwerk het handigste en nulstelbare, assentellers genereren meer gegevens en vragen dus meer rekencapaciteit.
De nieuwere autonome assentellers vragen niet zo'n rekenkracht en worden vanzelfsprekend meer aangewend.

Re: Assentellers

Geplaatst: 25 jul 2016, 20:29
door Asterix
Valt hier ergens behapbare technische info over te vinden? Buiten dan in de RTV?