werken lijn12 deze weken sept/okt 16

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Plaats reactie
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

werken lijn12 deze weken sept/okt 16

Bericht door dentheo »

Even op de fiets gesprongen:

Essen krijgt aan de Noordzijde "snellere" wissels , die dan ook nog geïntegreerd worden in het gelast spoor, minder lawaai voor de buren en vlotter verkeer.
Nu hoofdzakelijk voor het verlengen en verkorten van de stoptrein Roosendaal Puurs, want andere treinen gebruiken die wisselstraat niet meen ik.( :))
Deze week zijn twee wissels uitgebroken en één vernieuwd, volgend week nog één uitbreken twee vervangen, derde weekend alles opknappen.

Onderweg werd er ook gewerkt aan een onderdoorgang van een beek tussen Kalmthout en Essen.
De brug is een "hard" punt, hier ontstaan steeds putten in het ballastbed na de brug .(Zoals in heel de wereld)
Anderzijds zag ik vorige week ook schijnwerpers aan de overloopwissels bij Kalmthout.

De volledige onderbreking op lijn 12 wordt blijkbaar nuttig gebruikt voor allerhande karweitjes.
Als iemand nog iets meer weet, graag.
Theo
Groeten vanop de Heide
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: werken lijn12 deze weken sept/okt 16

Bericht door rvdborgt »

dentheo schreef:De volledige onderbreking op lijn 12 wordt blijkbaar nuttig gebruikt voor allerhande karweitjes.
Maar waarom suggereert de NMBS dan dat er door werkzaamheden op het Nederlandse spoorwegnet geen Benelux rijdt? De andere treinen naar Roosendaal reden normaal dus daar werd zeer waarschijnlijk niet gewerkt. Dit komt toch wel zeer dicht bij liegen:
http://witb.businesscatalyst.com/assets/nl-09027.pdf

Groetjes,
Rian
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: werken lijn12 deze weken sept/okt 16

Bericht door dentheo »

Onderste stukje ook lezen...de IC trein Breda-Antwerpen ????????
Die tekst lijkt mij niet geschreven door iemand van zone Antwerpen of is het tegenwoordig Noord Oost ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: werken lijn12 deze weken sept/okt 16

Bericht door Steven »

er zijn wel degelijk ook een hele hoop werken in NL. Zoals vorig weekend waarbij de treinen niet verder reden als Rotterdam. Ook komende weekends zijn er een hoop werken in NL waardoor zelfs zonder de werken op L12 de benelux zijn normale route niet kan volgen.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: werken lijn12 deze weken sept/okt 16

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:er zijn wel degelijk ook een hele hoop werken in NL. Zoals vorig weekend waarbij de treinen niet verder reden als Rotterdam. Ook komende weekends zijn er een hoop werken in NL waardoor zelfs zonder de werken op L12 de benelux zijn normale route niet kan volgen.
Dat de stoptrein en de Benelux niet eens tot Roosendaal reden lag echter alleen aan de werkzaamheden in België en dat is ook de reden dat er bussen reden. Het afgelopen weekend waren er op de Oude Lijn volgens mij overdag geen werkzaamheden en ook komend weekend niet. Alleen op 8/9 oktober zou de Benelux niet verder dan Roosendaal kunnen. Dat de bussen Noorderkempen - Breda rijden door werkzaamheden in Nederland is dus niet waar.

Groetjes,
Rian
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: werken lijn12 deze weken sept/okt 16

Bericht door dentheo »

Nog even gaan kijken in essen

Alle wissels zitten erin.
Weinig volk slechts 2 spoormeters en 1 met bladblazer om ballast te "ontstoffen " ?
Geen onderstopper te zien en het spoor naar Nederland moet nog 20 cm naar Westen, volgens mij, om spoortussenafstand op nieuwe norm te brengen.
Bovenleiding moet ook nog aangepast.
Gaat dat nog lukken ?


Nu verschijnt juist in Nederlandse krant dat de werken zullen uitlopen tot morgen 10:00.
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie