NZV buiten dienst weekend 29/4/17
-
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
- Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)
Re: NZV buiten dienst weekend 29/4/17
Dit forum was alvast op de hoogte (door Matthias) sedert 08.02.2017 20:06, dat is 2½ maanden !
Over de officiële informatie van NMBS naar MIVB en vice versa weet ik niets, soms denk ik wel dat die gewoon niet bestaat. Zo heb ik de afgelopen jaren meermaals vastgesteld dat het treinstation Schuman een heel weekend gesloten was maar in de metro gewoon werd aangekondigd dat er aansluiting naar de trein was, en andere keren dat het metrostation dicht bleef maar de NMBS niet de moeite nam om dit aan te kondigen in de treinen uit Luxemburg of Dinant.
Over de officiële informatie van NMBS naar MIVB en vice versa weet ik niets, soms denk ik wel dat die gewoon niet bestaat. Zo heb ik de afgelopen jaren meermaals vastgesteld dat het treinstation Schuman een heel weekend gesloten was maar in de metro gewoon werd aangekondigd dat er aansluiting naar de trein was, en andere keren dat het metrostation dicht bleef maar de NMBS niet de moeite nam om dit aan te kondigen in de treinen uit Luxemburg of Dinant.
Re: NZV buiten dienst weekend 29/4/17
Er is nog veel onderhandeld tussen NMBS en Infrabel vooraleer alles definitief in kannen en kruiken was. Misschien komt het daardoor?Papanero schreef:Dit forum was alvast op de hoogte (door Matthias) sedert 08.02.2017 20:06, dat is 2½ maanden !
Re: NZV buiten dienst weekend 29/4/17
Een kennis die bij de MIVB werkt. Ik heb geen reden om daaraan te twijfelen.Shrek schreef:Vanwaar haal je dat ze dat pas 2 weken op voorhand hebben laten weten?rvdborgt schreef:De NMBS heeft wel 2 volle weken van tevoren aan de MIVB gevraagd om een versterking van het aanbod noord-zuid voor de werkzaamheden. Ze hadden kennelijk ook in Bockstael willen stoppen maar dat had geeen zin omdat de MIVB ook aan het werk is.
Of dat beter geregeld zou zijn als de NMBS een halfjaar (of zoiets) van tevoren contact had opgenomeen, dat zullen we vermoedelijk nooit weten.
Groetjes,
Rian
Re: NZV buiten dienst weekend 29/4/17
Heeft er al iemand (bijzondere) materieelinzetten gezien van de treinen rondom Brussel? De pendels, de snelle IC Antwerpen - Brussel of de opgeknipte diensten?
Re: NZV buiten dienst weekend 29/4/17
Er zijn vooral veel desiro op de geknipte verbindingen, dus veel minder getrokken treinen of trekduw treinen.
-
- Berichten: 882
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: NZV buiten dienst weekend 29/4/17
Waar gebeurt de loc wissel van de Benelux? Ik vermoed thv Schaarbeek?
Re: NZV buiten dienst weekend 29/4/17
Sorry for replying in English.ostbahnhof schreef:Waar gebeurt de loc wissel van de Benelux? Ik vermoed thv Schaarbeek?
There is no locomotive change during the day on the Benelux this weekend. Southbound they take line 25 from Mechelen to just north of Vilvoorde then cross to line 27 then line 26/1 and turn off at Keelbeek-Zuid on to line 36/1 through Diegem and into Brussels Airport from the south. They sit in platform 1 for 11 minutes and carry on north.
Re: RE: Re: NZV buiten dienst weekend 29/4/17
Zoals hierboven al geschreven staat is er geen locwissel maar rijdt hij een lus.ostbahnhof schreef:Waar gebeurt de loc wissel van de Benelux? Ik vermoed thv Schaarbeek?
ostbahnhof schreef:Waar gebeurt de loc wissel van de Benelux? Ik vermoed thv Schaarbeek?
Verstuurd vanaf mijn SM-J320F met Tapatalk
Re: NZV buiten dienst weekend 29/4/17
Affiche in Schaarbeek :
Ook voor Brussel-Zuid zou ik verwachten dat een overstap op Tram 3&4 wordt aangeraden.
Is toch veel sneller dan op de trein blijven zitten en het kopmaken + rit langs lijn 28 uit te zitten ?
Wat zit daar achter ?
Ook voor Brussel-Zuid zou ik verwachten dat een overstap op Tram 3&4 wordt aangeraden.
Is toch veel sneller dan op de trein blijven zitten en het kopmaken + rit langs lijn 28 uit te zitten ?
Wat zit daar achter ?
Re: RE: Re: NZV buiten dienst weekend 29/4/17
Is dat echt sneller? De omweg langs L28 gaat verrassend vlot hoor.Portbou schreef:Affiche in Schaarbeek :
Ook voor Brussel-Zuid zou ik verwachten dat een overstap op Tram 3&4 wordt aangeraden.
Is toch veel sneller dan op de trein blijven zitten en het kopmaken + rit langs lijn 28 uit te zitten ?
Wat zit daar achter ?
Verstuurd vanaf mijn SM-J320F met Tapatalk
Re: RE: Re: NZV buiten dienst weekend 29/4/17
Desondanks is er een redelijk verschil. De pendeltrein doet er 28 tot zelfs 33 minuten over (waarvan een tiental minuten wortel schieten in Noord), terwijl het met een combinatie trein - tram op 15 à 20 minuten te doen is.Shrek schreef:Is dat echt sneller? De omweg langs L28 gaat verrassend vlot hoor.Portbou schreef:Affiche in Schaarbeek :
Ook voor Brussel-Zuid zou ik verwachten dat een overstap op Tram 3&4 wordt aangeraden.
Is toch veel sneller dan op de trein blijven zitten en het kopmaken + rit langs lijn 28 uit te zitten ?
Wat zit daar achter ?
Verstuurd vanaf mijn SM-J320F met Tapatalk
Als je daarentegen kijkt vanuit het standpunt van een totaal niet-doorgewinterde reiziger, kan er wel heel wat tijd bijkomen in Noord (zoeken waar de tram is, aanschuiven om een MIVB-ticketje af te halen, ...) en wordt het verschil een stuk kleiner. Dat zal misschien de doorslag gegegeven hebben.
Re: NZV buiten dienst weekend 29/4/17
om nog maar te zwijgen over het feit dat die reiziger vermoedelijk al een treinticket gekocht heeft, en dus de aangeduide weg voor 0 euro meerprijs kan volgen, terwijl de tram/metro niet aan 0 eur mogelijk zal zijn
Re: NZV buiten dienst weekend 29/4/17
Toch wel hé,... iedere reiziger krijgt een gratis MIVB-ticketje op voorlegging van zijn treinticket.profke schreef:om nog maar te zwijgen over het feit dat die reiziger vermoedelijk al een treinticket gekocht heeft, en dus de aangeduide weg voor 0 euro meerprijs kan volgen, terwijl de tram/metro niet aan 0 eur mogelijk zal zijn
Re: NZV buiten dienst weekend 29/4/17
nu kijk je uit de ogen van de reiziger.. hoe zit het met de ogen van de nmbs?
Re: NZV buiten dienst weekend 29/4/17
Overstapvrij is ook wat waard, daar zullen wel wat reizigers een iets langere reistijd voor over hebben. En was het niet zo dat alleen maar reizigers met bestemming Brussel zelf ("Brussel-Centraal"), dus niet de doorgaande reizigers, recht hadden op een MIVB-ticketje?