Pagina 2 van 8

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 10 feb 2017, 12:28
door Davy
Wat betreft die Thalys vanuit Duitsland naar Parijs: zou deze dan via Erquelinnes gaan tijdens dat weekend dat de NZ eruitligt?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 10 feb 2017, 13:17
door Steven
Ik denk dat die gewoon L28 neemt in brussel, denk er aan dat van de Thalys bestuurders niemand die alternatieve routes nog kent.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 10 feb 2017, 23:20
door Ruben
Davy schreef:Wat betreft die Thalys vanuit Duitsland naar Parijs: zou deze dan via Erquelinnes gaan tijdens dat weekend dat de NZ eruitligt?
De Thalys kan Belgiƫ ook binnenrijden via de hsl en die verlaten in Antoing, zoals de vroegere Thalys die via de Waalse as naar Luik reed.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 11 feb 2017, 23:34
door Papanero
Ik denk dat die gewoon L28 neemt in brussel, denk er aan dat van de Thalys bestuurders niemand die alternatieve routes nog kent.
Op lijn 28 komt (on)regelmatig wel eens een Thalys voorbij. Of die dan bestuurd wordt door het 'gewone' Thalyspersoneel weet ik natuurlijk niet.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 12 feb 2017, 15:29
door Asterix
Men kan altijd met loodsen werken, wordt nog gedaan bij omleidingen.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 23 feb 2017, 19:55
door Davy
Ondertussen staat de dienstregeling tijdens het weekend dat de NZ buiten dienst is in de NMBS-app. Moet zeggen dat het wat apart is geworden...

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 23 feb 2017, 22:47
door Shrek
Davy schreef:Ondertussen staat de dienstregeling tijdens het weekend dat de NZ buiten dienst is in de NMBS-app. Moet zeggen dat het wat apart is geworden...
Gent-Denderleeuw-Schaarbeek-Leuven
Origineel is het wel :)

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 24 feb 2017, 12:09
door groentje
Zoals tijdens mijn studentenjaren, met pendeltreinen tussen Denderleeuw resp. Schaarbeek naar Brussel.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 24 feb 2017, 15:22
door Steve
Ik moet wel zeggen dat ik de dienstregeling ietsje "exotischer" had verwacht. De grote oost-westverbindingen (zoals Oostende-Eupen en Knokke/Blankenberge-Genk) zijn omgeleid via Denderleeuw en Schaarbeek (via L50A/28 of L50??), de noord-zuidverbindingen (zoals Antwerpen-Charleroi en aanverwant) beperkt tot Noord en Zuid, en dan zijn er een aantal specifieke pendeltreinen die onder meer Noord-Zuid via lijn 28 doen, al dan niet verlengd tot Gent, de luchthaven en/of Leuven. Overstappen tussen de doorgaande oost-westtreinen en die pendeltreinen vinden vooral in Denderleeuw en Schaarbeek plaats. De S10 vanaf Aalst wordt omgeleid naar Brussel-West, terwijl hij vanaf Dendermonde beperkt is tot Jette (in beide gevallen met overstap in Jette op de IC uit Dendermonde die tot Noord rijdt). Verder geen echt spectaculaire wijzigingen op het eerste gezicht.

Iemand een idee of er qua materieelinzet bijzonderheden zullen zijn?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 24 feb 2017, 17:45
door Davy
Wat ik ook opvallend vind is dat er een snelle IC zal rijden tussen Antwerpen en Brussel die dan tussenin alleen in Mechelen stopt.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 24 feb 2017, 18:22
door Steve
In het weekend natuurlijk ongewoon, maar in de week dagelijkse kost met de 20xx en 45xx die onderweg enkel in Mechelen stoppen...

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 24 feb 2017, 19:20
door Portbou
Davy schreef:Wat ik ook opvallend vind is dat er een snelle IC zal rijden tussen Antwerpen en Brussel die dan tussenin alleen in Mechelen stopt.
Zou dat geen vergissing zijn ? Ik zie niet in waarom bvb. Vilvoorde overgeslagen moet worden omdat de NZV buiten dienst is.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 24 feb 2017, 21:43
door rvdborgt
Portbou schreef:
Davy schreef:Wat ik ook opvallend vind is dat er een snelle IC zal rijden tussen Antwerpen en Brussel die dan tussenin alleen in Mechelen stopt.
Zou dat geen vergissing zijn ? Ik zie niet in waarom bvb. Vilvoorde overgeslagen moet worden omdat de NZV buiten dienst is.
Het is de IC naar Charleroi, die dan later vertrekt uit Antwerpen (xx:20 i.p.v. xx:09) en daarmee aansluiting geeft op de Benelux. De Benelux rijdt dat weekend vanuit het noorden vanaf Mechelen (vertrek xx:38) een rondje via lijn 25, 26/1, 36/1 en 36 naar de luchthaven (aankomst xx:00) om daar dan op de normale vertrektijd (xx:11) weer richting Mechelen - Amsterdam te vertrekken (via de normale route).

Groetjes,
Rian

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 25 feb 2017, 19:55
door Portbou
rvdborgt schreef: De Benelux rijdt dat weekend vanuit het noorden vanaf Mechelen (vertrek xx:38) een rondje via lijn 25, 26/1, 36/1 en 36 naar de luchthaven (aankomst xx:00) om daar dan op de normale vertrektijd (xx:11) weer richting Mechelen - Amsterdam te vertrekken (via de normale route.
Er is wel nog iets vreemds aan de hand met de spoorbezetting in de Luchthaven.

Om 10u55 komt een L-trein uit Denderleeuw aan op spoor 1
Om 11u00 komt de Benelux uit Amsterdam aan op datzelfde spoor 1
Pas om 11u05 vertrekt de L-trein terug naar Denderleeuw
En om 11u11 vertrekt inderdaad de Benelux richting Amsterdam.

Allemaal op spoor 1 ? Hoe fiksen ze dat ?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 25 feb 2017, 20:01
door Steven
Door de ene in zone A te plaatsen en de andere in zone B. De Benelux zou naar schijnt met 2 locs rijden dat weekend. De perrons zijn er lang genoeg om twee treinen van 6-7 rijtuigen te ontvangen. Ze zijn namelijk voorzien om een dubbele Thalys te ontvangen wat gelijk is aan 400m.