Pagina 3 van 8

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 25 feb 2017, 20:50
door Portbou
Steven schreef:Door de ene in zone A te plaatsen en de andere in zone B. De Benelux zou naar schijnt met 2 locs rijden dat weekend. De perrons zijn er lang genoeg om twee treinen van 6-7 rijtuigen te ontvangen. Ze zijn namelijk voorzien om een dubbele Thalys te ontvangen wat gelijk is aan 400m.
Aha ok, raadsel opgelost.
Dan is het dus
10u55 aankomst van L-uit Denderleeuw vanuit het zuiden
11u00 aankomst van IC uit Amsterdam vanuit het zuiden
11u05 vertrek L naar Denderleeuw naar het noorden
11u11 vertrek van IC naar Amsterdam naar het noorden

Dan vraag ik me alleen nog af waarom ze de Benelux met twee locs laten rijden ? Hij moet toch nergens kop maken ?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 25 feb 2017, 22:37
door trainlovertje
Portbou schreef:
Steven schreef:Door de ene in zone A te plaatsen en de andere in zone B. De Benelux zou naar schijnt met 2 locs rijden dat weekend. De perrons zijn er lang genoeg om twee treinen van 6-7 rijtuigen te ontvangen. Ze zijn namelijk voorzien om een dubbele Thalys te ontvangen wat gelijk is aan 400m.
Aha ok, raadsel opgelost.
Dan is het dus
10u55 aankomst van L-uit Denderleeuw vanuit het zuiden
11u00 aankomst van IC uit Amsterdam vanuit het zuiden
11u05 vertrek L naar Denderleeuw naar het noorden
11u11 vertrek van IC naar Amsterdam naar het noorden

Dan vraag ik me alleen nog af waarom ze de Benelux met twee locs laten rijden ? Hij moet toch nergens kop maken ?
Er klopt iets niet, want de L-trein naar Denderleeuw komt van en rijdt naar Schaarbeek, dus komt hij toe uit het zuiden en rijdt hij weer weg naar het zuiden, want als je van L25N komt, kan je onmogelijk in Schaarbeek halt houden.
Dus: ofwel maakt de Benelux een rondje via Vilvoorde en Zaventem en is de spooraanduiding foutief (maar dan heeft hij geen 2 locs nodig, want hij maakt nergens kop), ofwel maakt de Benelux toch kop in de luchthaven (maar dan is het vreemd waarom hij dubbel zoveel tijd krijgt om van Mechelen naar de luchthaven te rijden).

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 26 feb 2017, 04:07
door Eimai
Steven schreef:De Benelux zou naar schijnt met 2 locs rijden dat weekend.
Traxxen mogen in België onder ETCS nog niet rijden in dubbele tractie met vooraan en achteraan een locomotief, en tien minuten is niet genoeg om de ene loc op voertuig te zetten, naar de andere kant te gaan en de andere helemaal op te starten.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 26 feb 2017, 19:56
door Steven
Dat weet ik dat een traxx niet in treinschakeling mag rijden, alles zal afhangen hoe men de aflos regelt zeker?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 28 feb 2017, 23:23
door AlexNL
Als de Benelux een lusje maakt om bij Brussels Airport te komen is het toch helemaal niet nodig om met twee locs te rijden?

En ehh, Traxxen onder ETCS in België? Ik dacht dat Bombardier dat nog altijd niet voor elkaar had, en dat de Benelux daarom nog altijd via Roosendaal rijdt i.p.v. via Breda?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 01 mar 2017, 00:14
door Eimai
AlexNL schreef:En ehh, Traxxen onder ETCS in België? Ik dacht dat Bombardier dat nog altijd niet voor elkaar had, en dat de Benelux daarom nog altijd via Roosendaal rijdt i.p.v. via Breda?
Traxxen rijden onder ETCS in België, maar een beperking is dat ze niet over lijn 4 mogen en ze zijn nog altijd aan het werk om dat goed werkend te krijgen.

Re: NZV buiten dienst weekend 29/4/17

Geplaatst: 01 mar 2017, 16:04
door Steven
Om verder aan te vullen, enkel level 1 is in orde voor wat ETCS betreft op de Traxx in België. Ook zit er nu een TBL1+ installatie op deze locs. Als deze niet actief was geweest in december dan was het zelfs over en uit voor de traxx, aangezien op lijnen met ETCS en TBL1+ vanaf dit jaar de memor en bijhorende krokodillen zullen verdwijnen. Wanneer de eerste krokodil op een etcs lijn verdwijnt is nog niet nader bepaald als zal je er niet van lezen neem ik aan.

Re: NZV buiten dienst weekend 29/4/17

Geplaatst: 02 mar 2017, 18:57
door b-loc
Steven schreef:Om verder aan te vullen, enkel level 1 is in orde voor wat ETCS betreft op de Traxx in België. Ook zit er nu een TBL1+ installatie op deze locs. Als deze niet actief was geweest in december dan was het zelfs over en uit voor de traxx, aangezien op lijnen met ETCS en TBL1+ vanaf dit jaar de memor en bijhorende krokodillen zullen verdwijnen. Wanneer de eerste krokodil op een etcs lijn verdwijnt is nog niet nader bepaald als zal je er niet van lezen neem ik aan.
Vorige week is hiervan een omzendbrief verschenen voor de buitendienststelling van de krokodil-gronduitrusting.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 23 mar 2017, 07:28
door Asterix
Portbou schreef:Dan vraag ik me alleen nog af waarom ze de Benelux met twee locs laten rijden ? Hij moet toch nergens kop maken ?
Dat zou naar verluidt de nieuwe standaard op de Benelux worden.

Inmiddels is het transportplan voor dat weekend gepubliceerd.

Re: NZV buiten dienst weekend 29/4/17

Geplaatst: 15 apr 2017, 11:19
door Papanero
Shrek schreef:
Gent-Denderleeuw-Schaarbeek-Leuven
Origineel is het wel :)
Die rijdt dus langs Bockstael neem ik aan.
Waarom maakt men daar dan geen overstap met de Brusselse metro lijn 6 ?

Re: NZV buiten dienst weekend 29/4/17

Geplaatst: 15 apr 2017, 11:36
door groentje
Idem voor de pendeltreinen via L28, waarom stopt men niet op Brussel-West (enige station met alle metrolijnen in Brussel) en eventueel Simonis (vlotte overstap richting Rogier)? Ik kan alleen maar bedenken dat ze de perroncapaciteit onvoldoende vinden, zeker als de metroaansluiting daar succes zou blijken te hebben... En de liften zijn al geruime tijd buiten dienst...

Re: NZV buiten dienst weekend 29/4/17

Geplaatst: 17 apr 2017, 14:00
door BlackEagle
Wat gaat men nu eigenlijk installeren in de NZV over twee weekends? TBL1+ of ETCS? En gaat dat dan direct in dienst?

Een tijdje geleden was er ook het ballonnetje om ETCS level 3 te installeren in de NZV om treinen sneller op elkaar te laten volgen. Zal al de apparatuur om dat mogelijk te maken nu ineens al geïnstalleerd worden?

Re: NZV buiten dienst weekend 29/4/17

Geplaatst: 17 apr 2017, 16:22
door Eimai
BlackEagle schreef:Wat gaat men nu eigenlijk installeren in de NZV over twee weekends? TBL1+ of ETCS? En gaat dat dan direct in dienst?

Een tijdje geleden was er ook het ballonnetje om ETCS level 3 te installeren in de NZV om treinen sneller op elkaar te laten volgen. Zal al de apparatuur om dat mogelijk te maken nu ineens al geïnstalleerd worden?
TBL1+ ligt er al lang, ETCS is voor later, al wordt er nu wel al werk gedaan dat nodig is voor de installatie daarvan binnen een paar jaar.

Wat ze nu gaan doen is de infrastructuur in Brussel-Zuid kant noord volledig computergestuurd maken, met andere woorden heel de installatie van seinen, wisselsturing en dergelijke wordt vernieuwd.

Qua capaciteit van de noord-zuid gaat er niet veel veranderen, treinen zullen zelfs voor zover ik het zie ietsje langer moeten wachten bij grote drukte om in Brussel-Zuid te mogen vertrekken tegenover nu aangezien ze met gekoppelde seinen gaan werken aan de uitrit. ETCS level 3 daar is nog totaal geen sprake van in België.

Re: NZV buiten dienst weekend 29/4/17

Geplaatst: 17 apr 2017, 17:12
door rvdborgt
Eimai schreef:Wat ze nu gaan doen is de infrastructuur in Brussel-Zuid kant noord volledig computergestuurd maken, met andere woorden heel de installatie van seinen, wisselsturing en dergelijke wordt vernieuwd.

Qua capaciteit van de noord-zuid gaat er niet veel veranderen, treinen zullen zelfs voor zover ik het zie ietsje langer moeten wachten bij grote drukte om in Brussel-Zuid te mogen vertrekken tegenover nu aangezien ze met gekoppelde seinen gaan werken aan de uitrit.
Wat moet ik me bij gekoppelde seinen voorstellen?

Groetjes,
Rian

Re: NZV buiten dienst weekend 29/4/17

Geplaatst: 17 apr 2017, 17:38
door Eimai
rvdborgt schreef:Wat moet ik me bij gekoppelde seinen voorstellen?
Sein komt pas open (in grote beweging) als het volgende sein ook open staat. In dit geval gaat het vertreksein dus pas open als de seinen die in de plaats komen van de huidige galgseinen (oorzaak van een hoop seinvoorbijrijdingen) ook open staan.

Al ben ik niet echt zeker of ze het gaan toepassen dat een trein wel al in kleine beweging mag vertrekken naar een gesloten sein (wat in dit geval weeer wel zou mogen).