bevrijden reizigers

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Plaats reactie
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

bevrijden reizigers

Bericht door dentheo »

http://www.bndestem.nl/roosendaal/trein ... ~a0a2fd6d/

Bemerk het trapje in het videofragment.
Misschien kan Infrabel er zo een dozijntje per jaar uitdelen aan brandweerdiensten langs de lijnen.
Moeten de reizigers niet meer urenlang op evacuatie zitten wachten...
Theo
Groeten vanop de Heide
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: bevrijden reizigers

Bericht door Eimai »

dentheo schreef:Moeten de reizigers niet meer urenlang op evacuatie zitten wachten...
Dat een evacuatie lang duurt heeft niks te maken met het feit of er een laddertje aanwezig is of niet, wel of de reizigers veilig van de trein kunnen en ook meteen opgevangen kunnen worden om ze verder te vervoeren. 't Heeft geen zin om iedereen van de trein te halen en daarna in de wei of op het spoor ernaast te laten wachten op een bus.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: bevrijden reizigers

Bericht door dentheo »

Eimai schreef:
dentheo schreef:Moeten de reizigers niet meer urenlang op evacuatie zitten wachten...
't Heeft geen zin om iedereen van de trein te halen en daarna in de wei of op het spoor ernaast te laten wachten op een bus.
Allicht niet, want een bus geraakt niet op het spoor of in de wei. Maar men kan al rustig nar de volgende overweg wandelen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: bevrijden reizigers

Bericht door Steven »

Noem dat maar heel rustig, het opvorderen van bussen duurt nog steeds heel lang in ons landje.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: bevrijden reizigers

Bericht door dentheo »

Voor enkele weken was hier een machinist die zijn Benelux netjes neerzette aan het perron in Kijkuit (21:00) na een "aanrijding" met de stoptrein achter Wildert. Mensen mochten uitstappen op het perron en kregen betrekkelijk snel water + wafels.
Prachtig.

Zowat alle passagiers voor Roosendaal en overstappers voor Bergen op Zoom en Breda zijn prompt beginnen bellen.
Velen werden opgehaald en namen andere bestemmelingen voor Nederland mee.
Is mij verteld door een kennis uit de buurt van Leiden die op die manier nog op een schappelijk uur thuis geraakte.
Zo kun je zien dat de mogelijkheid krijgen om uit te stappen best interessant kan zijn.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: bevrijden reizigers

Bericht door Steven »

Bij problemen tracht ik mijn trein ook op een gunstige plaats stil te zetten, maar die kans heb je niet altijd natuurlijk, zeker niet bij een technische storing waarbij de loc zichzelf stil zet en je er niets aan kan doen.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: bevrijden reizigers

Bericht door Portbou »

Steven schreef:Noem dat maar heel rustig, het opvorderen van bussen duurt nog steeds heel lang in ons landje.
Al bij al ben ik verbaasd dat er voor dit soort situaties eigenlijk altijd bussen gevonden worden...

Ik begrijp niet hoe privé-bus-ondernemer het fiksen om zo snel bussen en chauffeurs te voorschijn te toveren.... en daarbij tegelijkertijd rendabel te blijven werken als bedrijf. Want stilstaande bussen die op een incident bij de NMBS staan te wachten brengen geen geld op.

En ik hoop voor de NMBS dat ze nooit met een incident zitten op bvb. de vrijdagavond voor de krokusvakantie - een moment waarop alle bruikbare bussen ingezet worden voor reizen naar skigebieden.

...het soort reizen waarvoor de NMBS dan weer niet in staat is een rendabel aanbod te organiseren... (maar dat is dan weer een andere discussie)
jan_olieslagers
Berichten: 3496
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: bevrijden reizigers

Bericht door jan_olieslagers »

Al bij al ben ik verbaasd dat er voor dit soort situaties eigenlijk altijd bussen gevonden worden...
De ene bus is de andere niet... Voor de lange afstand worden zeer comfortabele ingezet, met airco en toilet en wat nog al niet. Staan op dat moment werkloos gestald: de veel simpeler exemplaren waarmee school- en werkvervoer wordt gedaan, die al dat comfort niet hebben. En de chauffeurs van die laatste categorie zijn nog al eens gepensioneerden of andere bijverdieners, zo'n mensen gaan niet allemaal op skiverlof.

Overigens moet men, zeker voor de luxe-categorie, eigenlijk van een "touringcar" spreken, niet van een bus. Een bus doet de lijndienst.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Plaats reactie