Oude aankondigingsborden

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Plaats reactie
Davy
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Oude aankondigingsborden

Bericht door Davy »

In station Blankenberge staan deze aankondigingsborden:
Afbeelding

Station Knokke heeft ze ook, maar voor de rest nog nergens gezien. Is dit nog een relikwie uit het verleden of zou het iets typisch voor deze 2 stations zijn?
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5266
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Oude aankondigingsborden

Bericht door overweg13 »

Ik denk dat het iets typisch is voor deze stations, ten gerieve van de vele dagjesmensen en andere toeristen, die het treinreizen niet zo gewend zijn. Het is een uitgebreider voorbeeld van wat je vroeger in vele stations aantrof, meestal beperkt tot vertrekuur en eindbestemming.
Met vriendelijke groet

overweg13
KB
Berichten: 636
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Re: Oude aankondigingsborden

Bericht door KB »

De informatie is wel niet volledig want die trein heeft volgens mij Genk als eindbestemming ...
L'union fait la force.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1795
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Oude aankondigingsborden

Bericht door Portbou »

KB schreef:De informatie is wel niet volledig want die trein heeft volgens mij Genk als eindbestemming ...
Dit weekend waren de treinen beperkt tot Hasselt ivm. werken.
franksken 1.0

Re: Oude aankondigingsborden

Bericht door franksken 1.0 »

Beetje late reactie maar toch:
Werken of niet, als deze trein volgens de affiches Genk als bestemming heeft moet dit zo aangeduid worden.
Met een bijkomende aankondiging dat hij wegens werken niet verder rijdt dan...
TBR
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 dec 2014, 21:56

Re: Oude aankondigingsborden

Bericht door TBR »

Op de elektronische borden wordt in zo'n geval toch ook de tijdelijke eindbestemming weergegeven? Genk aanduiden als een trein maar tot Hasselt gaat leidt volgens mij alleen maar tot verwarring.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5306
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Oude aankondigingsborden

Bericht door Steve »

TBR schreef: 21 aug 2017, 11:20 Op de elektronische borden wordt in zo'n geval toch ook de tijdelijke eindbestemming weergegeven? Genk aanduiden als een trein maar tot Hasselt gaat leidt volgens mij alleen maar tot verwarring.
Ja en nee: een reiziger die een trein zoekt naar X (omdat dat zo aangegeven staat in de dienstregelingen en elders) zou in principe de trein kunnen laten passeren in de veronderstelling dat het de verkeerde trein is... en dan achteraf tot de vaststelling komen dat hij een uur langer mag wachten omdat het toch de zijne was. In een kopstation met één trein per uur zal dat meestal wel goedkomen, maar stel je eens voor in Brussel-Centraal waar de ene na de andere passeert...

Als er continuïteit van dienstverlening is (met vervangende trein of bus) lijkt het me goed om minstens op een of andere manier de normale bestemming aan te geven.
Plaats reactie