Pagina 1 van 1

Oude aankondigingsborden

Geplaatst: 08 mei 2017, 10:02
door Davy
In station Blankenberge staan deze aankondigingsborden:
Afbeelding

Station Knokke heeft ze ook, maar voor de rest nog nergens gezien. Is dit nog een relikwie uit het verleden of zou het iets typisch voor deze 2 stations zijn?

Re: Oude aankondigingsborden

Geplaatst: 08 mei 2017, 15:15
door overweg13
Ik denk dat het iets typisch is voor deze stations, ten gerieve van de vele dagjesmensen en andere toeristen, die het treinreizen niet zo gewend zijn. Het is een uitgebreider voorbeeld van wat je vroeger in vele stations aantrof, meestal beperkt tot vertrekuur en eindbestemming.

Re: Oude aankondigingsborden

Geplaatst: 08 mei 2017, 16:26
door KB
De informatie is wel niet volledig want die trein heeft volgens mij Genk als eindbestemming ...

Re: Oude aankondigingsborden

Geplaatst: 08 mei 2017, 16:45
door Portbou
KB schreef:De informatie is wel niet volledig want die trein heeft volgens mij Genk als eindbestemming ...
Dit weekend waren de treinen beperkt tot Hasselt ivm. werken.

Re: Oude aankondigingsborden

Geplaatst: 21 aug 2017, 00:53
door franksken 1.0
Beetje late reactie maar toch:
Werken of niet, als deze trein volgens de affiches Genk als bestemming heeft moet dit zo aangeduid worden.
Met een bijkomende aankondiging dat hij wegens werken niet verder rijdt dan...

Re: Oude aankondigingsborden

Geplaatst: 21 aug 2017, 11:20
door TBR
Op de elektronische borden wordt in zo'n geval toch ook de tijdelijke eindbestemming weergegeven? Genk aanduiden als een trein maar tot Hasselt gaat leidt volgens mij alleen maar tot verwarring.

Re: Oude aankondigingsborden

Geplaatst: 21 aug 2017, 13:06
door Steve
TBR schreef: 21 aug 2017, 11:20 Op de elektronische borden wordt in zo'n geval toch ook de tijdelijke eindbestemming weergegeven? Genk aanduiden als een trein maar tot Hasselt gaat leidt volgens mij alleen maar tot verwarring.
Ja en nee: een reiziger die een trein zoekt naar X (omdat dat zo aangegeven staat in de dienstregelingen en elders) zou in principe de trein kunnen laten passeren in de veronderstelling dat het de verkeerde trein is... en dan achteraf tot de vaststelling komen dat hij een uur langer mag wachten omdat het toch de zijne was. In een kopstation met één trein per uur zal dat meestal wel goedkomen, maar stel je eens voor in Brussel-Centraal waar de ene na de andere passeert...

Als er continuïteit van dienstverlening is (met vervangende trein of bus) lijkt het me goed om minstens op een of andere manier de normale bestemming aan te geven.