Re: Antwerpen berchem... Is de klusjesman ziek?
Geplaatst: 11 mar 2018, 20:49
Inderdaad. Achter de schermen kan het wel zijn dat Infrabel voor de elektrische voeding moet zorgen, bijvoorbeeld.
Domme vraag misschien maar waarom moet de NMBS dan een specifieke kost aan Infrabel betalen voor iedere stop die ze inlegt ? Of is dat niet meer zo ?Infrabel heeft eigenlijk niets meer te maken met de infrastructuur waarmee de reiziger in aanraking komt.
Bij een stop komt meer kijken dan het reizigersgedeelte: je bezet een spoor langer, gebruikt meer stroom om terug te vertrekken, je slijt de sporen meer door te remmen, ...Portbou schreef: ↑12 mar 2018, 17:15Domme vraag misschien maar waarom moet de NMBS dan een specifieke kost aan Infrabel betalen voor iedere stop die ze inlegt ? Of is dat niet meer zo ?Infrabel heeft eigenlijk niets meer te maken met de infrastructuur waarmee de reiziger in aanraking komt.
En als een andere maatschappij dan de NMBS reizigersvervoer aanbiedt in België en daarvoor bij Infrabel een rijpad bestelt en betaalt... Moet die maatschappij dan ook geld aan de NMBS voor iedere stop ? (als vergoeding voor het gebruik van het station door de klanten van die maatschappij ?)
De laatste hervorming draaide uiteraard rond het plan om het zinkende NMBS-schip een reddingsboei toe te werpen in de vorm van een enorm en bijkomend pakket onroerende goederen. De seinhuizen die nog verwerkt zitten in de stationsgebouwen zijn dus ook eigendom van NMBS. De werkstations en alle andere apparatuur is dan weer van Infrabel. Zo heb je dus Infrabel- en NMBS-printers en gescheiden bureaumateriaal, al naargelang ze bestemd zijn voor de Infabel-personeelsleden, dan wel de verkeersinfobedienden van de NMBS.