Electrificatie Mol-Hamont

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door overweg13 »

M5 zijn verboden op alle niet geëlektrificeerde lijnen. Voor M6 vind ik geen beperkingen in het eerder geciteerde document uit 2016 dat nog altijd in de netverklaring zit. Maar zonder draad heeft het weinig zin om ze in te zetten op lijnen 15/19.
Met vriendelijke groet

overweg13
Catenist
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 jun 2014, 11:23

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door Catenist »

overweg13 schreef: 31 mei 2020, 14:20 M5 zijn verboden op alle niet geëlektrificeerde lijnen. Voor M6 vind ik geen beperkingen in het eerder geciteerde document uit 2016 dat nog altijd in de netverklaring zit. Maar zonder draad heeft het weinig zin om ze in te zetten op lijnen 15/19.
UIteraard moet er eerst draad zijn :-) Is dan ook de vraag naar de toekomst, als de elektrificatie rond zal zijn.
Maar ik dacht dat het iets te maken had met bruggen waar het spoor over water gaat of viaducten die over het spoor gaan op die lijn(en). was altijd iets met vrije ruimte tussen rijtuigen en infrastructuur? Mss kan Shrek daar meer over vertellen.
Herentals-Turnhout, worden ze regelmatig ingezet op Turnhout-Binche. en uiteraard, Herentals-Turnhout is al lang volledig onder draad.
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door ijzeren rijn 82 »

M5 en M6 dubbeldekkers zijn al is in Mol geweest .
Tot Mol kan het zeker al wel .
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door Shrek »

Op beide lijnen wordt de bovenleiding binnen de normale marges gehangen, ik zie dus geen enkele reden waarom M6 of M7 er niet zou kunnen rijden.
De enige lijnen waar die niet kunnen rijden is waar de bovenleiding nog niet is aangepast aan de huidige standaarden, maar dat zijn er echt niet veel meer.


LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door LML »

't Is wel de bedoeling om elektrisch materieel in te zetten op deze lijn, hé, als de elektrificatie klaar is (L19: juni 2021 / L15: najaar 2022), daarom m'n vraag welk materieel er evt. zou komen NA elektrificatie :wink: .
Nu M5 of M6-rijtuigen inzetten tijdens de spits met een diesel ervoor is totaal uit den boze en is hier ook geen sprake van... :lol: . Welke diesel ga je daarvoor gebruiken: Dloc 55 met elektrische verwarming? :mrgreen:
M5- en M6-rijtuigen zijn inderdaad al tot Mol geweest.

Ik had eerder gedroomd (maar dromen zijn meestal bedrog) van AM96 tijdens daluren-weekends-feestdagen, vrijgekomen van Brussel-Namur-Arlon-Luxembourg en M5- of M6-rijtuigen met Eloc (uiteraard...) tijdens de spits.
Als er sprake is van Breaks, zullen het waarschijnlijk ook Breaks worden.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door Terminus »

LML schreef: Ik had eerder gedroomd (maar dromen zijn meestal bedrog) van AM96 tijdens daluren-weekends-feestdagen, vrijgekomen van Brussel-Namur-Arlon-Luxembourg en M5- of M6-rijtuigen met Eloc (uiteraard...) tijdens de spits.
Als er sprake is van Breaks, zullen het waarschijnlijk ook Breaks worden.
De MR96's van de relatie Brussel-Luxemburg (Arlon) worden getransfereerd naar Kinkempois. Ik vermoed om (hoofdzakelijk) M4 te vervangen op de IC24**.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door LML »

En de IC24 is...? Van ... tot ... (oftewel de verbinding)?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door overweg13 »

De IC Brussel-Zuid - Liège-Saint-Lambert. Op dit moment zitten daar M4, M6, Desiro's en Breaks op.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door Steve »

En ook al MS96, zelfs meer dan de MS80 die slechts één heen-en-terugrit doet in de avonduren. In essentie is het echter M4 buiten de spits en M6 erin... en niet te vergeten de M7-rijtuigen die nu al een hele tijd meerijden met een van de M4-stammen. Dat maakt dat je momenteel tot 6 materieeltypes kunt vinden op één en dezelfde verbinding, ik vermoed een record.
pietje
Berichten: 637
Lid geworden op: 05 jun 2020, 22:17

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door pietje »

De trein in Hamont verlengen tot weert lijkt mij iets waar zo snel mogelijk aan begonnen moet worden, maar dan moet Prorail eerst nog wat bovenleiding bijhangen en andere moderniseringswerken om de snelheid wat op te krikken en regelmatige treinen mogelijk te maken.

Ik hoop alvast dat zodra de electrificatie tot Hamont afgerond is, de verbinding vanuit Hamont afgesplitst wordt van die vanuit Hasselt. als die dan in een (ongeveer) halfuurdienst kunnen rijden tussen Mol en Antwerpen, lijkt mij dat al een gevoelige verbetering.
De S33 tot Mol laten rijden heb ik trouwens nooit goed begrepen: er is volgens mij nagenoeg geen vervoersvraag tussen de regio Mol/Geel en de kleine haltes (Wolfstee/Bouwel/Nijlen/Kessel/Boechout/Mortsel) de S33 zou ik liever beperkt zien tot Herentals als de snellere verbindingen dan wat frequenter zouden kunnen rijden.
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door ianryckewaert13 »

pietje schreef:De trein in Hamont verlengen tot weert lijkt mij iets waar zo snel mogelijk aan begonnen moet worden, maar dan moet Prorail eerst nog wat bovenleiding bijhangen en andere moderniseringswerken om de snelheid wat op te krikken en regelmatige treinen mogelijk te maken.

Ik hoop alvast dat zodra de electrificatie tot Hamont afgerond is, de verbinding vanuit Hamont afgesplitst wordt van die vanuit Hasselt. als die dan in een (ongeveer) halfuurdienst kunnen rijden tussen Mol en Antwerpen, lijkt mij dat al een gevoelige verbetering.
De S33 tot Mol laten rijden heb ik trouwens nooit goed begrepen: er is volgens mij nagenoeg geen vervoersvraag tussen de regio Mol/Geel en de kleine haltes (Wolfstee/Bouwel/Nijlen/Kessel/Boechout/Mortsel) de S33 zou ik liever beperkt zien tot Herentals als de snellere verbindingen dan wat frequenter zouden kunnen rijden.
Als ze IC tussen mol en Herentals non stop laten rijden dan zal er meer volk op de s zitten

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

pietje
Berichten: 637
Lid geworden op: 05 jun 2020, 22:17

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door pietje »

ianryckewaert13 schreef: 21 jun 2020, 13:14
pietje schreef:De trein in Hamont verlengen tot weert lijkt mij iets waar zo snel mogelijk aan begonnen moet worden, maar dan moet Prorail eerst nog wat bovenleiding bijhangen en andere moderniseringswerken om de snelheid wat op te krikken en regelmatige treinen mogelijk te maken.

Ik hoop alvast dat zodra de electrificatie tot Hamont afgerond is, de verbinding vanuit Hamont afgesplitst wordt van die vanuit Hasselt. als die dan in een (ongeveer) halfuurdienst kunnen rijden tussen Mol en Antwerpen, lijkt mij dat al een gevoelige verbetering.
De S33 tot Mol laten rijden heb ik trouwens nooit goed begrepen: er is volgens mij nagenoeg geen vervoersvraag tussen de regio Mol/Geel en de kleine haltes (Wolfstee/Bouwel/Nijlen/Kessel/Boechout/Mortsel) de S33 zou ik liever beperkt zien tot Herentals als de snellere verbindingen dan wat frequenter zouden kunnen rijden.
Als ze IC tussen mol en Herentals non stop laten rijden dan zal er meer volk op de s zitten

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Daar gaan de studenten die van lommel/pelt komen richting Thomas More Geel niet zo content mee zijn vrees ik :evil:
In het Integrato plan is trouwens (terecht!) een afgeleide knoop voorzien in Geel, dus de IC zal daar toch best blijven stoppen.
Geel en Olen overslaan levert hoop en al 2-3 minuten tijdswinst dus je gaat vooral een verslechtering van het aanbod doen.
Dan kan je beter het koppelen/ontkoppelen in Mol verlaten, dat brengt meer op.
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door ianryckewaert13 »

Door De koppeling wordt na de elektrificatie van Hamont in 2021 zal er sowieso afschaft tijdelijk.tot de elektrificatie op mol Hasselt voltooid is

Ze hebben 2 optie's

1 Antwerpen mol Hasselt afzonderlijk laten rijden half uur van Antwerpen mol Hamont
Na elektrificatie Hasselt mol zelfde houden

Of

2 IC Antwerpen Hamont en aansluiting met mol Hasselt te mol en na de elektrificatie terug (ont)koppelen.

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door Paul »

ianryckewaert13 schreef: 21 jun 2020, 14:08 Door De koppeling wordt na de elektrificatie van Hamont in 2021 zal er sowieso afschaft tijdelijk.tot de elektrificatie op mol Hasselt voltooid is
Dat is een geweldige zin. Maar ik snap er niets van.
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Bericht door overweg13 »

Mijn moeder zei altijd dat ik zeven maal mijn tong in mijn mond moest ronddraaien voor ik iets zei. Tegenwoordig zou je ook zo een goede raad moeten krijgen als je aan het typen bent. Zeven keer je vinger op en neer laten gaan, afwachten wat er dan nog overblijft van je lumineuze ideeën, opsmukken met leestekens en hoofdletters. Het bespaart je lezers veel wrevel.
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie