Investeringsplan Infrabel

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 9070
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Vlaamse investeringen

Bericht door Shrek » 19 mei 2018, 15:50

LHOON schreef:
19 mei 2018, 11:44
Vandaag op VRT: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/05/18 ... steringen/
De spoorlijnen Puurs-Dendermonde en Aalst-Dendermonde krijgen elk een half miljoen.
Die lijnen zijn buiten dienst, de ene is thans museumlijn, de andere reeds decennia ontijzerd. Wat wil men met dat bedrag, een voorstudie maken?
En dit is dan al de 3e maal dat dezelfde investeringen in het nieuws gebracht worden (zie de rest van het topic hierboven). Hoe dikwijls gaan ze er nog mee uitpakken?


Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 9070
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Vlaamse investeringen

Bericht door Shrek » 19 mei 2018, 15:51

LHOON schreef:
19 mei 2018, 14:17
In hetzelfde bericht:
In Limburg wordt 21 miljoen uitgetrokken voor de elektrificatie van de lijn Mol-Neerpelt-Hasselt. De grootste investering, 31,2 miljoen, gaat naar de elektrificatie van de lijn Zonhoven-Balen en de lijn Hasselt-Neerpelt.
Dit is op het eerste zicht verwarrend; Zonhoven-Balen is deel van Hasselt-Mol en Hasselt-Neerpelt is ontijzerd...
zie pagina 5 van dit topic.

Floris Cappelle
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 feb 2017, 13:04

Re: Investeringsplan Infrabel

Bericht door Floris Cappelle » 19 mei 2018, 16:38

Beste,

Wanneer begint men nu effectief met elektrificatie spoorlijn 19?

Vriendelijke groet
Floris Cappelle

Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2878
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Investeringsplan Infrabel

Bericht door Bibke » 19 mei 2018, 22:26

Floris Cappelle schreef:
19 mei 2018, 16:38
Beste,

Wanneer begint men nu effectief met elektrificatie spoorlijn 19?

Vriendelijke groet
Floris Cappelle
Is in het najaar gepland.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding

LML
Berichten: 1041
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: tja...

Re: Vlaamse investeringen

Bericht door LML » 20 mei 2018, 11:34

LHOON schreef:
19 mei 2018, 14:17
In hetzelfde bericht:
In Limburg wordt 21 miljoen uitgetrokken voor de elektrificatie van de lijn Mol-Neerpelt-Hasselt. De grootste investering, 31,2 miljoen, gaat naar de elektrificatie van de lijn Zonhoven-Balen en de lijn Hasselt-Neerpelt.
Dit is op het eerste zicht verwarrend; Zonhoven-Balen is deel van Hasselt-Mol en Hasselt-Neerpelt is ontijzerd...
'de elektrificatie van de lijn Mol-Neerpelt-Hasselt' moet uiteraard Mol-Neerpelt-Hamont zijn
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...

trainlovertje
Berichten: 692
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Vlaamse investeringen

Bericht door trainlovertje » 21 mei 2018, 00:24

LML schreef:
20 mei 2018, 11:34
LHOON schreef:
19 mei 2018, 14:17
In hetzelfde bericht:
In Limburg wordt 21 miljoen uitgetrokken voor de elektrificatie van de lijn Mol-Neerpelt-Hasselt. De grootste investering, 31,2 miljoen, gaat naar de elektrificatie van de lijn Zonhoven-Balen en de lijn Hasselt-Neerpelt.
Dit is op het eerste zicht verwarrend; Zonhoven-Balen is deel van Hasselt-Mol en Hasselt-Neerpelt is ontijzerd...
'de elektrificatie van de lijn Mol-Neerpelt-Hasselt' moet uiteraard Mol-Neerpelt-Hamont zijn
Maar wat bedoelen ze dan met Hasselt-Neerpelt? Heropening van L18 zit er ook niet direct aan te komen. Ik kan er nog altijd niet goed aan uit...

Gebruikersavatar
Asterix
Berichten: 3614
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Investeringsplan Infrabel

Bericht door Asterix » 21 mei 2018, 00:36

Ik denk dat het vooral gaat over studiewerk. Ook over het derde spoor tussen Lokeren en Sint-Niklaas zegt Infrabel zelf dat er nog studies moeten gebeuren, onder meer over het afschaffen van alle overwegen wanneer het derde spoor er komt. Het zal dus niet voor meteen zijn.

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 9070
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Vlaamse investeringen

Bericht door Shrek » 21 mei 2018, 01:27

LML schreef:
20 mei 2018, 11:34
LHOON schreef:
19 mei 2018, 14:17
In hetzelfde bericht:
In Limburg wordt 21 miljoen uitgetrokken voor de elektrificatie van de lijn Mol-Neerpelt-Hasselt. De grootste investering, 31,2 miljoen, gaat naar de elektrificatie van de lijn Zonhoven-Balen en de lijn Hasselt-Neerpelt.
Dit is op het eerste zicht verwarrend; Zonhoven-Balen is deel van Hasselt-Mol en Hasselt-Neerpelt is ontijzerd...
'de elektrificatie van de lijn Mol-Neerpelt-Hasselt' moet uiteraard Mol-Neerpelt-Hamont zijn
Neen dat moet Hasselt-Mol-Hamont zijn.

joverwimp
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: Investeringsplan Infrabel: Mons-Valenciennes

Bericht door joverwimp » 24 jun 2018, 21:48

Op het budget van 2018 is 2,3 milj voorzien om de lijn 97 te vernieuwen van Quiévrain tot aan de grens: 800 m
Infrabel heeft zijn dossier klaar en wacht nog op goedkeuring van het Waals Gewest.
Aan Franse kant liggen de zaken moeilijker. Hier moet 700m vernieuwd worden, kostprijs 7 miljoen. En het is niet langer de centrale overheid maar de Région die verantwoordelijk is.
Misschien is een europese cofinanciering mogelijk in het kader van TEN-T
( www.dhnet.be/regions/mons/ligne-valenci ... 01e7ae617a)

profke
Berichten: 544
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Investeringsplan Infrabel: Mons-Valenciennes

Bericht door profke » 24 jun 2018, 23:57

joverwimp schreef:
24 jun 2018, 21:48
Op het budget van 2018 is 2,3 milj voorzien om de lijn 97 te vernieuwen van Quiévrain tot aan de grens: 800 m
Infrabel heeft zijn dossier klaar en wacht nog op goedkeuring van het Waals Gewest.
Aan Franse kant liggen de zaken moeilijker. Hier moet 700m vernieuwd worden, kostprijs 7 miljoen. En het is niet langer de centrale overheid maar de Région die verantwoordelijk is.
Misschien is een europese cofinanciering mogelijk in het kader van TEN-T
( www.dhnet.be/regions/mons/ligne-valenci ... 01e7ae617a)
Zijn Franse rails 3x zo duur als belgische? Of wat is de verklaring van het verschil tss 7 miljoen en 2.3?

Gebruikersavatar
Asterix
Berichten: 3614
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Investeringsplan Infrabel

Bericht door Asterix » 25 jun 2018, 00:05

Jo, heb jij nog nieuws over de aangevraagde documenten?

Is er eigenlijk nog iets vernomen over dat beheerscontract? Dit begint nu echt wel lang te duren!
Laatst gewijzigd door Asterix op 28 jun 2018, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.

joverwimp
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: Investeringsplan Infrabel

Bericht door joverwimp » 28 jun 2018, 17:05

Asterix schreef:
25 jun 2018, 00:05
Jo, heb jij nog nieuws over de aangevraagde documenten?

Is er eigenlijk nog iets vernomen over de beheerscontract? Dit begint nu echt wel lang te duren!
Zoals elders gemeld (werken in stations) heb ik de investeringsplannen van Infrabel en NMBS kunnen bekomen via een federaal parlementslid. Wil je ze ontvangen: geef dan je e-mail adres.

rvdborgt
Berichten: 2899
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Investeringsplan Infrabel

Bericht door rvdborgt » 28 jun 2018, 19:53

joverwimp schreef:
28 jun 2018, 17:05
Asterix schreef:
25 jun 2018, 00:05
Jo, heb jij nog nieuws over de aangevraagde documenten?

Is er eigenlijk nog iets vernomen over de beheerscontract? Dit begint nu echt wel lang te duren!
Zoals elders gemeld (werken in stations) heb ik de investeringsplannen van Infrabel en NMBS kunnen bekomen via een federaal parlementslid. Wil je ze ontvangen: geef dan je e-mail adres.
Zijn die niet openbaar dan? Of wel openbaar maar alleen op papier beschikbaar?

Groetjes,
Rian

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 9070
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Investeringsplan Infrabel

Bericht door Shrek » 28 jun 2018, 19:56

Ja dat is een openbaar document, ik vind het echter ook niet meteen terug op de site van Infrabel.
rvdborgt schreef:
joverwimp schreef:
28 jun 2018, 17:05
Asterix schreef:
25 jun 2018, 00:05
Jo, heb jij nog nieuws over de aangevraagde documenten?

Is er eigenlijk nog iets vernomen over de beheerscontract? Dit begint nu echt wel lang te duren!
Zoals elders gemeld (werken in stations) heb ik de investeringsplannen van Infrabel en NMBS kunnen bekomen via een federaal parlementslid. Wil je ze ontvangen: geef dan je e-mail adres.
Zijn die niet openbaar dan? Of wel openbaar maar alleen op papier beschikbaar?

Groetjes,
Rian

Gebruikersavatar
Asterix
Berichten: 3614
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Investeringsplan Infrabel

Bericht door Asterix » 28 jun 2018, 21:15

Het investeringsplan van Infrabel (dus niet dat van de NMBS) valt te raadplegen op het intraweb van Infrabel maar het bevat niet de bijlagen van dit plan met meer info over de investeringen. Ook van het Strategisch Meerjareninvesteringsplan is er geen spoor terug te vinden. De documentatiedienst van Infrabel wist mij te vertellen dat ze deze documenten zelf ook niet terugvindt en daarmee was de kous af.

Het beheerscontract is blijkbaar nog altijd in onderhandeling?

Plaats reactie