Pagina 10 van 20

Re: Vlaamse investeringen

Geplaatst: 19 mei 2018, 15:50
door Shrek
LHOON schreef: 19 mei 2018, 11:44 Vandaag op VRT: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/05/18 ... steringen/
De spoorlijnen Puurs-Dendermonde en Aalst-Dendermonde krijgen elk een half miljoen.
Die lijnen zijn buiten dienst, de ene is thans museumlijn, de andere reeds decennia ontijzerd. Wat wil men met dat bedrag, een voorstudie maken?
En dit is dan al de 3e maal dat dezelfde investeringen in het nieuws gebracht worden (zie de rest van het topic hierboven). Hoe dikwijls gaan ze er nog mee uitpakken?

Re: Vlaamse investeringen

Geplaatst: 19 mei 2018, 15:51
door Shrek
LHOON schreef: 19 mei 2018, 14:17 In hetzelfde bericht:
In Limburg wordt 21 miljoen uitgetrokken voor de elektrificatie van de lijn Mol-Neerpelt-Hasselt. De grootste investering, 31,2 miljoen, gaat naar de elektrificatie van de lijn Zonhoven-Balen en de lijn Hasselt-Neerpelt.
Dit is op het eerste zicht verwarrend; Zonhoven-Balen is deel van Hasselt-Mol en Hasselt-Neerpelt is ontijzerd...
zie pagina 5 van dit topic.

Re: Investeringsplan Infrabel

Geplaatst: 19 mei 2018, 16:38
door Floris Cappelle
Beste,

Wanneer begint men nu effectief met elektrificatie spoorlijn 19?

Vriendelijke groet
Floris Cappelle

Re: Investeringsplan Infrabel

Geplaatst: 19 mei 2018, 22:26
door Bibke
Floris Cappelle schreef: 19 mei 2018, 16:38 Beste,

Wanneer begint men nu effectief met elektrificatie spoorlijn 19?

Vriendelijke groet
Floris Cappelle
Is in het najaar gepland.

Re: Vlaamse investeringen

Geplaatst: 20 mei 2018, 11:34
door LML
LHOON schreef: 19 mei 2018, 14:17 In hetzelfde bericht:
In Limburg wordt 21 miljoen uitgetrokken voor de elektrificatie van de lijn Mol-Neerpelt-Hasselt. De grootste investering, 31,2 miljoen, gaat naar de elektrificatie van de lijn Zonhoven-Balen en de lijn Hasselt-Neerpelt.
Dit is op het eerste zicht verwarrend; Zonhoven-Balen is deel van Hasselt-Mol en Hasselt-Neerpelt is ontijzerd...
'de elektrificatie van de lijn Mol-Neerpelt-Hasselt' moet uiteraard Mol-Neerpelt-Hamont zijn

Re: Vlaamse investeringen

Geplaatst: 21 mei 2018, 00:24
door trainlovertje
LML schreef: 20 mei 2018, 11:34
LHOON schreef: 19 mei 2018, 14:17 In hetzelfde bericht:
In Limburg wordt 21 miljoen uitgetrokken voor de elektrificatie van de lijn Mol-Neerpelt-Hasselt. De grootste investering, 31,2 miljoen, gaat naar de elektrificatie van de lijn Zonhoven-Balen en de lijn Hasselt-Neerpelt.
Dit is op het eerste zicht verwarrend; Zonhoven-Balen is deel van Hasselt-Mol en Hasselt-Neerpelt is ontijzerd...
'de elektrificatie van de lijn Mol-Neerpelt-Hasselt' moet uiteraard Mol-Neerpelt-Hamont zijn
Maar wat bedoelen ze dan met Hasselt-Neerpelt? Heropening van L18 zit er ook niet direct aan te komen. Ik kan er nog altijd niet goed aan uit...

Re: Investeringsplan Infrabel

Geplaatst: 21 mei 2018, 00:36
door Asterix
Ik denk dat het vooral gaat over studiewerk. Ook over het derde spoor tussen Lokeren en Sint-Niklaas zegt Infrabel zelf dat er nog studies moeten gebeuren, onder meer over het afschaffen van alle overwegen wanneer het derde spoor er komt. Het zal dus niet voor meteen zijn.

Re: Vlaamse investeringen

Geplaatst: 21 mei 2018, 01:27
door Shrek
LML schreef: 20 mei 2018, 11:34
LHOON schreef: 19 mei 2018, 14:17 In hetzelfde bericht:
In Limburg wordt 21 miljoen uitgetrokken voor de elektrificatie van de lijn Mol-Neerpelt-Hasselt. De grootste investering, 31,2 miljoen, gaat naar de elektrificatie van de lijn Zonhoven-Balen en de lijn Hasselt-Neerpelt.
Dit is op het eerste zicht verwarrend; Zonhoven-Balen is deel van Hasselt-Mol en Hasselt-Neerpelt is ontijzerd...
'de elektrificatie van de lijn Mol-Neerpelt-Hasselt' moet uiteraard Mol-Neerpelt-Hamont zijn
Neen dat moet Hasselt-Mol-Hamont zijn.

Re: Investeringsplan Infrabel: Mons-Valenciennes

Geplaatst: 24 jun 2018, 21:48
door joverwimp
Op het budget van 2018 is 2,3 milj voorzien om de lijn 97 te vernieuwen van Quiévrain tot aan de grens: 800 m
Infrabel heeft zijn dossier klaar en wacht nog op goedkeuring van het Waals Gewest.
Aan Franse kant liggen de zaken moeilijker. Hier moet 700m vernieuwd worden, kostprijs 7 miljoen. En het is niet langer de centrale overheid maar de Région die verantwoordelijk is.
Misschien is een europese cofinanciering mogelijk in het kader van TEN-T
( www.dhnet.be/regions/mons/ligne-valenci ... 01e7ae617a)

Re: Investeringsplan Infrabel: Mons-Valenciennes

Geplaatst: 24 jun 2018, 23:57
door profke
joverwimp schreef: 24 jun 2018, 21:48 Op het budget van 2018 is 2,3 milj voorzien om de lijn 97 te vernieuwen van Quiévrain tot aan de grens: 800 m
Infrabel heeft zijn dossier klaar en wacht nog op goedkeuring van het Waals Gewest.
Aan Franse kant liggen de zaken moeilijker. Hier moet 700m vernieuwd worden, kostprijs 7 miljoen. En het is niet langer de centrale overheid maar de Région die verantwoordelijk is.
Misschien is een europese cofinanciering mogelijk in het kader van TEN-T
( www.dhnet.be/regions/mons/ligne-valenci ... 01e7ae617a)
Zijn Franse rails 3x zo duur als belgische? Of wat is de verklaring van het verschil tss 7 miljoen en 2.3?

Re: Investeringsplan Infrabel

Geplaatst: 25 jun 2018, 00:05
door Asterix
Jo, heb jij nog nieuws over de aangevraagde documenten?

Is er eigenlijk nog iets vernomen over dat beheerscontract? Dit begint nu echt wel lang te duren!

Re: Investeringsplan Infrabel

Geplaatst: 28 jun 2018, 17:05
door joverwimp
Asterix schreef: 25 jun 2018, 00:05 Jo, heb jij nog nieuws over de aangevraagde documenten?

Is er eigenlijk nog iets vernomen over de beheerscontract? Dit begint nu echt wel lang te duren!
Zoals elders gemeld (werken in stations) heb ik de investeringsplannen van Infrabel en NMBS kunnen bekomen via een federaal parlementslid. Wil je ze ontvangen: geef dan je e-mail adres.

Re: Investeringsplan Infrabel

Geplaatst: 28 jun 2018, 19:53
door rvdborgt
joverwimp schreef: 28 jun 2018, 17:05
Asterix schreef: 25 jun 2018, 00:05 Jo, heb jij nog nieuws over de aangevraagde documenten?

Is er eigenlijk nog iets vernomen over de beheerscontract? Dit begint nu echt wel lang te duren!
Zoals elders gemeld (werken in stations) heb ik de investeringsplannen van Infrabel en NMBS kunnen bekomen via een federaal parlementslid. Wil je ze ontvangen: geef dan je e-mail adres.
Zijn die niet openbaar dan? Of wel openbaar maar alleen op papier beschikbaar?

Groetjes,
Rian

Re: Investeringsplan Infrabel

Geplaatst: 28 jun 2018, 19:56
door Shrek
Ja dat is een openbaar document, ik vind het echter ook niet meteen terug op de site van Infrabel.
rvdborgt schreef:
joverwimp schreef: 28 jun 2018, 17:05
Asterix schreef: 25 jun 2018, 00:05 Jo, heb jij nog nieuws over de aangevraagde documenten?

Is er eigenlijk nog iets vernomen over de beheerscontract? Dit begint nu echt wel lang te duren!
Zoals elders gemeld (werken in stations) heb ik de investeringsplannen van Infrabel en NMBS kunnen bekomen via een federaal parlementslid. Wil je ze ontvangen: geef dan je e-mail adres.
Zijn die niet openbaar dan? Of wel openbaar maar alleen op papier beschikbaar?

Groetjes,
Rian

Re: Investeringsplan Infrabel

Geplaatst: 28 jun 2018, 21:15
door Asterix
Het investeringsplan van Infrabel (dus niet dat van de NMBS) valt te raadplegen op het intraweb van Infrabel maar het bevat niet de bijlagen van dit plan met meer info over de investeringen. Ook van het Strategisch Meerjareninvesteringsplan is er geen spoor terug te vinden. De documentatiedienst van Infrabel wist mij te vertellen dat ze deze documenten zelf ook niet terugvindt en daarmee was de kous af.

Het beheerscontract is blijkbaar nog altijd in onderhandeling?