Opmerkelijke lichtbakken perrons Quévy

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Opmerkelijke lichtbakken perrons Quévy

Bericht door groentje »

Quévy-Maubeuge heeft wel het voordeel dat de infrastructuur nog in dienst is. Quiévrain-Valenciennes lijkt inderdaad te gaan heropenen voor het goederenverkeer, en dan lijkt het me heel goed mogelijk dat het ook voor het reizigersverkeer open zou gaan. De Panne-Duinkerke, daarentegen, hoewel het inderdaad een heel interessante verbinding zou kunnen zijn, daar zie ik totaal geen schot in de zaak komen, tot mijn groot chagrijn.
Overigens, Maubeuge is maar een beetje kleiner dan Valenciennes, met een slordige 33 500 tegenover 43 000. En zelfs met hun TGV via Douai en Arras ben je amper sneller in Parijs vanuit Valenciennes dan met de Intercité vanuit Maubeuge. Ik zou Quévy dus nog niet afschrijven...
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Opmerkelijke lichtbakken perrons Quévy

Bericht door msts.be »

groentje schreef: 05 jan 2018, 16:20Waarom is die zo duur? Andere spanning? We hebben steeds meer meerspannig materieel, en desnoods moet de SNCF maar opdraven met een dieselstelletje. Dat moet dan wel goedgekeurd raken voor België...
Hebben ze: een aantal bi-bi's (AGC) van Hauts-de-France hebben TBL1+ en rijden als tegenprestatie van de AM96 een paar ritten Lille Flandres-Doornik. Op Belgisch grondgebied rijden ze inderdaad in dieselmode (geen 3kV-mogelijkheid).
https://www.flickr.com/photos/56364182@N02/16694913282
Plaats reactie