Pagina 9 van 9

Re: Y. Otterbeek

Geplaatst: 26 apr 2023, 22:39
door Steven
Spoor 11 heeft als voordeel dat het een hogere doorgaande snelheid heeft. Spoor 7 geeft 40 km/u over ongeveer 2 km en spoor 11 is enkel 60 km/u ter hoogte van de wissel en verder 90/120 km/u

Re: Y. Otterbeek

Geplaatst: 27 apr 2023, 09:55
door BlackEagle
Is het probleem niet gewoon het conflict met de 31xx in de andere richting, die om u29 in Nekkerspoel vertrekt om om u33 in Mechelen op spoor 11 aan te komen? Terwijl de 92xx richting Amsterdam normaal om u24 vertrekt uit Mechelen. Die speling van vijf minuten om een spoor in de andere richting te gebruiken lijkt mij vrij krap, terwijl spoor 7/8 dit nadeel niet hebben?

Re: Y. Otterbeek

Geplaatst: 27 apr 2023, 17:15
door Shrek
BlackEagle schreef: 27 apr 2023, 09:55 Is het probleem niet gewoon het conflict met de 31xx in de andere richting, die om u29 in Nekkerspoel vertrekt om om u33 in Mechelen op spoor 11 aan te komen? Terwijl de 92xx richting Amsterdam normaal om u24 vertrekt uit Mechelen. Die speling van vijf minuten om een spoor in de andere richting te gebruiken lijkt mij vrij krap, terwijl spoor 7/8 dit nadeel niet hebben?
Inderdaad, in de normale dienstregeling past dit niet.