Beveiligings systemen grensbaanvakken

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Plaats reactie
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Beveiligings systemen grensbaanvakken

Bericht door Eric0641 »

Ik vroeg me af. wat voor een beveiling er licht tussen Maastricht Randwyck - Visé. Ik meen nog gewoon Memor
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Beveiligings systemen grensbaanvakken

Bericht door Shrek »

Eric0641 schreef: 17 apr 2018, 19:02 Ik vroeg me af. wat voor een beveiling er licht tussen Maastricht Randwyck - Visé. Ik meen nog gewoon Memor
That's a bingo !
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Beveiligings systemen grensbaanvakken

Bericht door Eric0641 »

Shrek schreef: 17 apr 2018, 19:35
Eric0641 schreef: 17 apr 2018, 19:02 Ik vroeg me af. wat voor een beveiling er licht tussen Maastricht Randwyck - Visé. Ik meen nog gewoon Memor
That's a bingo !
Zou officeel via de gedoog regeling de break maar tot Eijsden mogen rijden? ik meen dat er wordt gedoogd tot het eerste station over de grens. maarja, tot Ranwyck ligt nog belgische beveiliging.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Beveiligings systemen grensbaanvakken

Bericht door Shrek »

Eric0641 schreef: 17 apr 2018, 19:45 Zou officeel via de gedoog regeling de break maar tot Eijsden mogen rijden? ik meen dat er wordt gedoogd tot het eerste station over de grens. maarja, tot Ranwyck ligt nog belgische beveiliging.
De gedoogregeling geldt tot Maastricht. Maar hoe dan ook is niemand blij met de situatie die eigenlijk helemaal niet zo veilig is.
Infrabel heeft al meermaals aan ProRail aangeboden om TBL1+ te (laten) installeren in Maastricht, zoals we ook in Aken gedaan hebben. ProRail was niet geïnteresseerd...
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Beveiligings systemen grensbaanvakken

Bericht door dentheo »

Shrek schreef: 17 apr 2018, 22:33
Infrabel heeft al meermaals aan ProRail aangeboden om TBL1+ te (laten) installeren in Maastricht, zoals we ook in Aken gedaan hebben. ProRail was niet geïnteresseerd...
Dat was ook ooit een gerucht met Roosendaal, hoe zit het daar mee ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Beveiligings systemen grensbaanvakken

Bericht door Shrek »

dentheo schreef: 17 apr 2018, 22:56
Shrek schreef: 17 apr 2018, 22:33
Infrabel heeft al meermaals aan ProRail aangeboden om TBL1+ te (laten) installeren in Maastricht, zoals we ook in Aken gedaan hebben. ProRail was niet geïnteresseerd...
Dat was ook ooit een gerucht met Roosendaal, hoe zit het daar mee ?
Idem, ooit ergens in de verre jaren '20 wilt ProRail ETCS bouwen, de kans dat ze daarvoor iets doen lijkt mij minimaal (ook al biedt Infrabel alle mogelijke ondersteuning...)
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Beveiligings systemen grensbaanvakken

Bericht door Eric0641 »

Shrek schreef: 17 apr 2018, 22:33
Eric0641 schreef: 17 apr 2018, 19:45 Zou officeel via de gedoog regeling de break maar tot Eijsden mogen rijden? ik meen dat er wordt gedoogd tot het eerste station over de grens. maarja, tot Ranwyck ligt nog belgische beveiliging.
De gedoogregeling geldt tot Maastricht. Maar hoe dan ook is niemand blij met de situatie die eigenlijk helemaal niet zo veilig is.
Infrabel heeft al meermaals aan ProRail aangeboden om TBL1+ te (laten) installeren in Maastricht, zoals we ook in Aken gedaan hebben. ProRail was niet geïnteresseerd...
Er heeft een tijdje een extra treinbestuurder van de NS meegreden tussen Maastricht en Visé. Om de veiligheid te verhogen. Echter werd dit weer te duur en zijn ze er maar mee gestopt. Het gevaar bestaat pas vanaf Maastricht Randwyck naar Maastricht. waar de Break/Andere Belgisch mat, totaal geen beveiliging hebben, behalve enkele goederen die met ATB en TBL zijn uitgerust.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Beveiligings systemen grensbaanvakken

Bericht door Shrek »

Eric0641 schreef: 17 apr 2018, 23:28 Er heeft een tijdje een extra treinbestuurder van de NS meegreden tussen Maastricht en Visé. Om de veiligheid te verhogen. Echter werd dit weer te duur en zijn ze er maar mee gestopt. Het gevaar bestaat pas vanaf Maastricht Randwyck naar Maastricht. waar de Break/Andere Belgisch mat, totaal geen beveiliging hebben, behalve enkele goederen die met ATB en TBL zijn uitgerust.
Het gevaar bestaat vanaf de grens waar de TBL1+ ophoudt. Het krokodil-memor systeem wordt door alle betrokken partijen als ruim ontoereikend beschouwd. Infrabel is intussen op grote schaal krokodillen aan het uitbreken net omdat het systeem onveilig is.
Plaats reactie