bovenleiding gebroken

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Plaats reactie
joverwimp
Berichten: 495
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

bovenleiding gebroken

Bericht door joverwimp »

Op 17 augustus omstreeks 16 u brak de bovenleiding in Lembeek. Voor de rest van de dag reden geen treinen meer van Brussel naar Mons en Binche, en omgekeerd. Interessant om zien is hoe de NMBS daarmee omgaat.
- Wij zaten op de trein die om 15.33 vertrekt van Saint-Ghislain naar Luik (via Brussel). Net voor Hennuyères kwam onze trein tot stilstand. Na een halfuur wisten we wat er gebeurd was en reed de trein achteruit naar Braine-le-Comte. Wat daar werd omgeroepen was moeilijk verstaanbaar (gebeurt helaas al te dikwijls); ik meen begrepen te hebben dat je moest overstappen naar Jurbise, daar overstappen naar Ath, en daar weer naar Brussel.
De treinbegeleider zei evenwel te blijven zitten, wat iedereen deed. Omstreeks 17 u werden we verzocht uit te stappen en de stoptrein van 17.19 te nemen naar Jurbise, aankomst 17.33 met overstap om 18.11 op een extratrein naar Ath (wijziging richting)-Brussel-Luik
- In Brussel-Zuid werd omgeroepen dat er vervangbussen waren tussen Braine en Halle.
- Maar op de routeplanner van de NMBS kon je Braine-le-Comte noch S Gravenbrakel niet inbrengen tot ‘s avonds laat: dat station leek verdwenen van de aardbodem. Geen sprake van vervangbussen.
Larch
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 sep 2015, 09:52

Re: bovenleiding gebroken

Bericht door Larch »

De kwaliteit van de geluidsinstallatie is inderdaad niet altijd voldoende. Breaks en m6 zijn daarvan een voorbeeld. Vooral bij vernieuwde breaks is de siv en de geluidsinstallatie beneden alle peil. Bij 9 op de 10 van de breaks werkt de siv niet en vaak heeft de geluidsinstallatie last van een hoogst ergerlijke pieptoon die de boodschap onverstaanbaar maakt. Jammer dat dat daar blijkbaar geen oplossing voor gevonden wordt. Los van deze opmerkingen is een halfuur wachten op info natuurlijk veeeeeeel te lang.
Plaats reactie