Op zoek naar station

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Plaats reactie
Wover

Op zoek naar station

Bericht door Wover »

Hallo,


Een hele tijd geleden (tussen de 10 en 15 jaar) ben ik eens op een station terechtgekomen waarvan ik de naam me niet meer herinner, maar waar ik graag eens wat over zou willen opzoeken.

Het was een station in Vlaanderen, ik denk ik de provincie Oost- of West-Vlaanderen en het had een nogal moderne glazen overkapping. De kleur van de structuur was denk ik rood/bruin. Het leek me toen nogal raar, aangezien het eigenlijk maar een kleine stopplaats was op een tweesporige secundaire lijn met misschien 2-4 treinen per uur.

Heeft iemand enig idee over welk station ik het heb :)?

Alvast bedankt voor de hulp.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Op zoek naar station

Bericht door Steven »

Roeselare en Deinze zijn stations met een volwaardige overkapping in die provincies.
Wover

Re: Op zoek naar station

Bericht door Wover »

hmm, dan was het misschien toch in een andere provincie..

En het was echt een kleiner station met een boogvormige overkapping (Antwerpen-Centraal op miniformaat).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Op zoek naar station

Bericht door Steven »

Ah in boogvormige toestanden moet ik andere stations opzoeken
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Op zoek naar station

Bericht door groentje »

Toevallig niet De Panne? Da's meer het tramstation ernaast, maar kom. Het doet me ook een klein beetje aan Zele denken, hoewel die overkapping niet over de sporen gaat.
Wover

Re: Op zoek naar station

Bericht door Wover »

Nee, dat lijken ze ook niet te zijn.

Ik herinner me ook nog dat er een overweg vrij dicht bij het station was.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Op zoek naar station

Bericht door Steve »

100% zeker dat het toch niet De Panne is? Zie hier voor een duidelijke foto van die overkapping over het tramstation en een deel van het treinperron ernaast.

Het station ligt vlakbij een overweg, is in West-Vlaanderen (het meest westelijke station van het land, trouwens), het gaat om een secundaire lijn, het is een vrij moderne en boogvormige overkapping (hoewel spuuglelijk en in niets te vergelijken met Antwerpen-Centraal...) enzovoort. Ik zie ook niet meteen een vergelijkbaar station dat een boogvormige overkapping heeft over het hele station, buiten dan natuurlijk de veel grotere stations als Leuven en Halle.
Wover

Re: Op zoek naar station

Bericht door Wover »

Nee, De Panne is het niet. Heb net alle stations in Vlaanderen nagekeken en daar vond ik het ook niet bij... Misschien heb ik het toch gewoon allemaal gedroomd :D .

Station Vichte lijkt erop, behalve dat het geen overkapping in boogvorm is natuurlijk :).
Plaats reactie