Weet iemand welke beveiliging is toegepast op de dow lijn? Ik zie dat er 90 km/h gereden mag worden en volgens mij mag dat niet zonder beveiliging.
Ik ben zeker ook geïnteresseerd in het nederlandse gedeelte.
Beveiliging terneuzen-wondelgem
Re: Beveiliging terneuzen-wondelgem
Tussen Wondelgem en Zelzate staan seinen. Snelheid tussen Wondelgem en Rieme is 90 km/u, Rieme - Zelzate 40 km/u.
Op het volledige Nederlands gedeelte is de snelheid 30 km/u, beveiliging is daar niet door lichtseinen maar door blokborden. Dat wil zeggen dat de machinist via GSM-R toelating moet vragen aan de treindienstleider om een blok te berijden.
Re: Beveiliging terneuzen-wondelgem
GSM-R netwerk van de Belgen in Nederland? Nog ontvangst?Tim schreef: ↑09 nov 2018, 14:05Tussen Wondelgem en Zelzate staan seinen. Snelheid tussen Wondelgem en Rieme is 90 km/u, Rieme - Zelzate 40 km/u.
Op het volledige Nederlands gedeelte is de snelheid 30 km/u, beveiliging is daar niet door lichtseinen maar door blokborden. Dat wil zeggen dat de machinist via GSM-R toelating moet vragen aan de treindienstleider om een blok te berijden.
Re: Beveiliging terneuzen-wondelgem
Aan de grens schakel je uiteraard over op het Nederlandse GSM-R netwerk. Dan kom je terecht bij de treindienstleider van Roosendaal.