Beveiliging terneuzen-wondelgem

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Plaats reactie
Rww
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:51

Beveiliging terneuzen-wondelgem

Bericht door Rww »

Weet iemand welke beveiliging is toegepast op de dow lijn? Ik zie dat er 90 km/h gereden mag worden en volgens mij mag dat niet zonder beveiliging.


Ik ben zeker ook geïnteresseerd in het nederlandse gedeelte.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1212
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Beveiliging terneuzen-wondelgem

Bericht door Tim »

Rww schreef: 09 nov 2018, 11:09 Weet iemand welke beveiliging is toegepast op de dow lijn? Ik zie dat er 90 km/h gereden mag worden en volgens mij mag dat niet zonder beveiliging.


Ik ben zeker ook geïnteresseerd in het nederlandse gedeelte.
Tussen Wondelgem en Zelzate staan seinen. Snelheid tussen Wondelgem en Rieme is 90 km/u, Rieme - Zelzate 40 km/u.
Op het volledige Nederlands gedeelte is de snelheid 30 km/u, beveiliging is daar niet door lichtseinen maar door blokborden. Dat wil zeggen dat de machinist via GSM-R toelating moet vragen aan de treindienstleider om een blok te berijden.
kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Beveiliging terneuzen-wondelgem

Bericht door kika »

Tim schreef: 09 nov 2018, 14:05Tussen Wondelgem en Zelzate staan seinen. Snelheid tussen Wondelgem en Rieme is 90 km/u, Rieme - Zelzate 40 km/u.
Op het volledige Nederlands gedeelte is de snelheid 30 km/u, beveiliging is daar niet door lichtseinen maar door blokborden. Dat wil zeggen dat de machinist via GSM-R toelating moet vragen aan de treindienstleider om een blok te berijden.
GSM-R netwerk van de Belgen in Nederland? Nog ontvangst?
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Beveiliging terneuzen-wondelgem

Bericht door dentheo »

ebp Roosendaal met zendmast ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1212
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Beveiliging terneuzen-wondelgem

Bericht door Tim »

Aan de grens schakel je uiteraard over op het Nederlandse GSM-R netwerk. Dan kom je terecht bij de treindienstleider van Roosendaal.
Plaats reactie