Pagina 1 van 1

Beveiliging terneuzen-wondelgem

Geplaatst: 09 nov 2018, 11:09
door Rww
Weet iemand welke beveiliging is toegepast op de dow lijn? Ik zie dat er 90 km/h gereden mag worden en volgens mij mag dat niet zonder beveiliging.


Ik ben zeker ook geïnteresseerd in het nederlandse gedeelte.

Re: Beveiliging terneuzen-wondelgem

Geplaatst: 09 nov 2018, 14:05
door Tim
Rww schreef: 09 nov 2018, 11:09 Weet iemand welke beveiliging is toegepast op de dow lijn? Ik zie dat er 90 km/h gereden mag worden en volgens mij mag dat niet zonder beveiliging.


Ik ben zeker ook geïnteresseerd in het nederlandse gedeelte.
Tussen Wondelgem en Zelzate staan seinen. Snelheid tussen Wondelgem en Rieme is 90 km/u, Rieme - Zelzate 40 km/u.
Op het volledige Nederlands gedeelte is de snelheid 30 km/u, beveiliging is daar niet door lichtseinen maar door blokborden. Dat wil zeggen dat de machinist via GSM-R toelating moet vragen aan de treindienstleider om een blok te berijden.

Re: Beveiliging terneuzen-wondelgem

Geplaatst: 10 nov 2018, 13:05
door kika
Tim schreef: 09 nov 2018, 14:05Tussen Wondelgem en Zelzate staan seinen. Snelheid tussen Wondelgem en Rieme is 90 km/u, Rieme - Zelzate 40 km/u.
Op het volledige Nederlands gedeelte is de snelheid 30 km/u, beveiliging is daar niet door lichtseinen maar door blokborden. Dat wil zeggen dat de machinist via GSM-R toelating moet vragen aan de treindienstleider om een blok te berijden.
GSM-R netwerk van de Belgen in Nederland? Nog ontvangst?

Re: Beveiliging terneuzen-wondelgem

Geplaatst: 10 nov 2018, 18:53
door dentheo
ebp Roosendaal met zendmast ?

Re: Beveiliging terneuzen-wondelgem

Geplaatst: 10 nov 2018, 20:26
door Tim
Aan de grens schakel je uiteraard over op het Nederlandse GSM-R netwerk. Dan kom je terecht bij de treindienstleider van Roosendaal.