zin en onzin van de overbelastverklaring

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
jan_olieslagers

Re: zin en onzin van de overbelastverklaring

Bericht door jan_olieslagers » 25 dec 2018, 11:30

Als ik mij niet vergis is die lijst in het parlement verdeeld geweest.
En mochten de parlementsleden er dan ook mee naar buiten komen?

Zoniet zal het inderdaad bij gekonkel in achterkamertjes blijven.

Indien wel, als m.a.w. de informatie publiek wordt, dan kan de kiezer er de politiek op afrekenen - zo is de democratie bedoeld om te werken.
Pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.

kika

Re: HST op ongebruikelijke trajecten

Bericht door kika » 25 dec 2018, 23:43

Steven schreef:
23 dec 2018, 15:05
Het kan die mensen niets schelen, of ze hun nu weten of niet. De interesse om een degelijk robuust openbaar vervoer te hebben kan enkel als hun niets kost. Zowel financieel als op mentaal vlak (stel je voor dat ze een grote inspanning moeten doen).
Wat dat betreft: wanneer een lobbygroep mooie wetsvoorstellen uitwerkt en die door parlementsleden (EU of federaal of ...), kan wetgeving en sommige projecten relatief vlotjes gaan. Als een administratie een goede molen heeft, is het voor een parlementslid veel makkelijker om te zeggen lijn X (toevallig bij mij om de hoek), staat al 10 jaar hoog op priorteiten en knelpuntenlijst, nu wil ik geld. Dan is alvast de mentale inspanning dicht bij nul. Dat soort zaken zie je ook bij andere infrastructuur, ook in andere landen. Echte fantasietjes met een kosten-baten van <1 zullen het niet tot op knelpunten of prioriteitenlijsten schoppen.

ronny

Re: zin en onzin van de overbelastverklaring

Bericht door ronny » 26 dec 2018, 20:55

jan_olieslagers schreef:
25 dec 2018, 11:30
Als ik mij niet vergis is die lijst in het parlement verdeeld geweest.
En mochten de parlementsleden er dan ook mee naar buiten komen?

Zoniet zal het inderdaad bij gekonkel in achterkamertjes blijven.

Indien wel, als m.a.w. de informatie publiek wordt, dan kan de kiezer er de politiek op afrekenen - zo is de democratie bedoeld om te werken.
De politici hebben reeds lang een wenslijst, zie bvb https://www.mobielvlaanderen.be/pdf/per ... ptnota.pdf
maar centen ?? liefst gebruiken ze dat van een ander bestuursniveau

Plaats reactie