Elektrificatie L15 Mol-Hasselt

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
LML
Berichten: 1391
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Elektrificatie L15 Mol-Hasselt

Bericht door LML »

joverwimp schreef: 23 sep 2023, 15:31
LML schreef: 27 apr 2023, 10:43 Dat zou nog steeds juni '23 zijn. Vraag me niet welk materieel er vanaf dan hier komt te bollen, dat weet ik helaas niet... :)
Uit een interview met Gerd De Vos (directeur B-Technics): de reizigers zullen nog een tijdje naast elektrische treinen ook dieseltreinen zien. Ze zijn nog maar 20 jaar oud en we moeten economische duurzaam met ons materiaal omgaan. Als we ze buiten dienst nemen, moeten we een alternatief hebben en dat hebben we vandaag niet voldoende. Met de instroom van M7 zal er wel een doorschuifactie op gang komen en dan kunnen we het dieselmaterieel eventueel eerder als reservematerieel gebruiken. Op termijn gaan we ons dieselmaterieel vervangen door batterijtreinen.



Mol-Hasselt electrificatie - kopie.JPG
Niet alleen om bovenstaande reden dat de MW41 langer zou blijven rijden. Dit zou ook te maken hebben (naar het schijnt) dat de dieseltankinstallatie in Mol recent is goedgekeurd tot 2032...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
trainlovertje
Berichten: 2349
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Elektrificatie L15 Mol-Hasselt

Bericht door trainlovertje »

LML schreef: 23 sep 2023, 16:50
joverwimp schreef: 23 sep 2023, 15:31
LML schreef: 27 apr 2023, 10:43 Dat zou nog steeds juni '23 zijn. Vraag me niet welk materieel er vanaf dan hier komt te bollen, dat weet ik helaas niet... :)
Uit een interview met Gerd De Vos (directeur B-Technics): de reizigers zullen nog een tijdje naast elektrische treinen ook dieseltreinen zien. Ze zijn nog maar 20 jaar oud en we moeten economische duurzaam met ons materiaal omgaan. Als we ze buiten dienst nemen, moeten we een alternatief hebben en dat hebben we vandaag niet voldoende. Met de instroom van M7 zal er wel een doorschuifactie op gang komen en dan kunnen we het dieselmaterieel eventueel eerder als reservematerieel gebruiken. Op termijn gaan we ons dieselmaterieel vervangen door batterijtreinen.



Mol-Hasselt electrificatie - kopie.JPG
Niet alleen om bovenstaande reden dat de MW41 langer zou blijven rijden. Dit zou ook te maken hebben (naar het schijnt) dat de dieseltankinstallatie in Mol recent is goedgekeurd tot 2032...
Volgens mij is het omgekeerd: omwille van bovenstaande reden is de tankinstallatie in Mol opnieuw gekeurd.
Plaats reactie