Nog maar eens: temperaturen boven de 35° zijn uitzonderlijk (gelukkig maar) en alle bouwmaterialen zijn onderhevig aan dezelfde wetten van de fysica: beton en asfalt voor de wegenbouwer en staal voor de spoorman. In ons klimaat kan je extremen moeilijk inschatten gezien de grote schommelingen. Het is zeer eenvoudig: elke technologie kan en zal falen in extreme omstandigheden. Is dat zo moeilijk om te aanvaarden?Portbou schreef: ↑28 jul 2019, 14:50 Het gaat erom dat autoconstructeurs rekening houden met hogere maximumtemperaturen dan treinconstructeurs. Dat is geen verwijt naar treinconstructeurs maar wel naar de aankopers van treinen, diegenen die de specificaties voor de aanbesteding schrijven.Tevens verwijt ik de staat dat ze bij het aanbesteden van wegenaanleg op gebied van temperatuur dezelfde fout maken als de aankopers van treinen.
Nou ja, als jij hier beweert dat enkel de spoorwegen problemen ondervinden en het wegverkeer niet, vraagt dat toch om een rechtzetting, nee? Wat heeft dat met "goedpraten" en schoolrapporten te maken?We moeten dringend stoppen met het falen van Infrabel en NMBS goed te praten door te wijzen op problemen bij de "anderen". Als ik vroeger met een slecht rapport thuiskwam waren mijn ouders ontevreden... en als ik zei dat er andere kinderen waren met even slechte of zelfs nog slechtere rapporten maakte dat mijn zaak niet beter, integendeel...
Volgens mij was het een zekere Portbou die begon over niet in panne vallende auto's (en zelfs stakingen - wat hebben die met het onderwerp te maken?). Feit is dat je dit zeer eenzijdig bekijkt: wat fout gaat bij het spoor is een schande en voor wat fout gaat op de weg moeten we blijkbaar begrip hebben... Blijkbaar moeten gedupeerden nu Volvo nog bedanken ook omdat ze de fout herstellen - het moest er nog maar aan mankeren!Sorry maar wat heeft dat er nu helemaal mee te maken ? Wie sprak er over onfeilbaar ?
Het siert Volvo nu net dat ze - ook nadat de wagen verkocht is en het geld binnen is - bezorgd blijven om de kwaliteit van het geleverde. En uiteraard doen ze dit ook omdat ze vooral niet zouden willen dat je je volgende wagen ergens anders koopt (want er is veel concurrentie). Einde van het (door jou geïntroduceerde) off-topic.
Kijk kijk: brood en spelen voor de massa. En ik die dacht dat de pers feiten moest weergeven.Vermits de meeste Belgen - na hun levenslang opgebouwde waslijst slechte ervaringen met openbaar vervoer - geen voet meer op trein en bus willen zetten lezen ze graag persartikels die hen in die keuze bevestigen. En de pers moet nu eenmaal schrijven wat mensen graag lezen anders gaan ze failliet.
Trouwens: regelmatige gebruikers van de Brusselse Ring zullen ook wel weten hoe "fijn" rijden met de auto wel is. Als je die dagelijkse ellende vergelijkt met de al bij al beperkte problemen op het spoor ben ik dik tevreden met de NMBS - en ja, ik werk in Brussel.
Infrabel heeft de plicht om hoofdlijnen zo snel mogelijk vrij te krijgen en zal dus steeds iemand ter plaatse sturen om te coördineren. De aanwezigheid van die persoon is zelfs verplicht indien externe hulpdiensten (brandweer, MUG,...) moeten tussenkomen omdat die diensten niet weten welke sporen al dan niet nog in dienst zijn of dat die afgeknapte bovenleiding geaard werd.En waarom gaan NMBS en Infrabel dan wel het veld in ? Ze kunnen hiertoe toch niet verplicht worden door die zogenaamde private operatoren ?
Wat NMBS betreft: vorige donderdag weigerde Thalys water uit te delen aan de reizigers die in Ruisbroek gestrand waren, ondanks het feit dat één persoon naar het ziekenhuis moest worden afgevoerd wegens de hitte. Iemand van de NMBS heeft toen zelf het initiatief genomen om een voorraad ter plaatse te brengen, maar ondertussen was er dus wel al een uur verstreken. Kort en goed: de aanwezige urgentiearts heeft de aanwezige verantwoordelijken van Infrabel en de NMBS bedankt en Thalys vervloekt...