tractie

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anisha1
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 jun 2023, 16:50
Locatie: West-Vlaanderen

tractie

Bericht door Anisha1 »

goede morgen

Als ik effen mag

Iemand idee hoeveel tractie stations wij hebben
ik vermoed dat zo stroom naar de loc gebracht word

leuk om mij te antwoorden

groetjes
Anisha
JonasV91
Berichten: 140
Lid geworden op: 12 mei 2023, 23:44

Re: tractie

Bericht door JonasV91 »

Download hier de bestanden: https://infrabel.be/nl/netverklaring

Hier heb je mapje c "Kaarten".
Dat mapje bevat een technische kaart waar je die info visueel op kan terugvinden.
Geen idee of het volledig is maar zo zou ik het doen.

En door het downloaden van alle bestanden daar heb je nog veeeel meer info die je interessant kan vinden.
Ben hier eerder aanwezig geweest onder "swfjvh".

Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: tractie

Bericht door dentheo »

Vroeger had je nog de technische webpagina van B van der Spiegel ? Vind ze nu niet zo snel.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: tractie

Bericht door Shrek »

Infrabel heeft een 60-tal tractieonderstations, aangesloten op spanningsniveaus van 10kV tot 380kV.
JHS2013
Berichten: 472
Lid geworden op: 27 aug 2019, 23:06

Re: tractie

Bericht door JHS2013 »

Een aansluitende vraag waar ik het antwoord niet zo snel gegoogled krijg: wat is het verschil tussen een tractieonderstation en een sectioneringspost?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: tractie

Bericht door Shrek »

JHS2013 schreef: 19 jun 2023, 16:07 Een aansluitende vraag waar ik het antwoord niet zo snel gegoogled krijg: wat is het verschil tussen een tractieonderstation en een sectioneringspost?
In het tractieonderstation staan transformatoren die de elektriciteit uit een publiek hoogspanningsnet (dat van Elia) naar omlaag transformeren en eventueel gelijkrichten (bij 3kV). In het tractieonderstation bevinden zich ook schakelaars om de stroom te kunnen verdlen over de gewenste stukken bovenleiding. Een sectionneringspost bevat enkel schakelaars, deze worden voornamelijk gebruikt om de stromen te kunnen verdelen over verschillende stukken bovenleiding. Hier kan ook bij werken de bovenleiding geaard worden.
Gebruikersavatar
Anisha1
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 jun 2023, 16:50
Locatie: West-Vlaanderen

Re: tractie

Bericht door Anisha1 »

JonasV91 schreef: 18 jun 2023, 21:34 Download hier de bestanden: https://infrabel.be/nl/netverklaring

Hier heb je mapje c "Kaarten".
Dat mapje bevat een technische kaart waar je die info visueel op kan terugvinden.
Geen idee of het volledig is maar zo zou ik het doen.

En door het downloaden van alle bestanden daar heb je nog veeeel meer info die je interessant kan vinden.
Hoe schattig zo een duidelijke informatie op de kaarten
Dikke merci

Anisha.
Plaats reactie