Open Data (realtime opvraagbaarheid van status)

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Plaats reactie
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Open Data (realtime opvraagbaarheid van status)

Bericht door profke »

Beste,

ik heb al wat zitten googlen, maar vind niet echt wat ik zoek.

ik ben op zoek naar het feit of, en zoja waar, er opvraagbaar is welke overwegen dicht zijn gedurende meer dan 10 minuten (als in: tijdelijk gesloten/Generaal alarm/...)

Context: de zoveelste aanreiding op lijn 15; waarbij iedereen maar door middel van telepathie moet ontdekken welk van de 7 overwegen in ons dorp, of het naburige dorop, open zjn, als die 5 in het centrum dichtblijven...

Als die data online opvraagbaar is overweeg ik een appje/website/... te bouwen om dit mensvriendelijker opvraagbaar te maken, maar vandaag vind ik dus niets....
jan_olieslagers
Berichten: 3520
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Open Data (realtime opvraagbaarheid van status)

Bericht door jan_olieslagers »

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat Infrabel thans dat soort informatie aanbiedt, om de simpele reden dat ze dat soort informatie zelf niet inzamelen. Zelfs historische statistieken durf ik niet verwachten, laat staan real-time informatie. En ik heb ook nog niets vernomen van een project in die zin, hoe nuttig het ook zou zijn. Vermoedelijk alweer iets dat er enkel gaat komen als de overheid het vereist, en er dus geld voor op tafel legt. Technisch lijkt het me allemaal perfect haalbaar, maar niemand is gemotiveerd voor implementatie.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Open Data (realtime opvraagbaarheid van status)

Bericht door dentheo »

Zou Infrabel al onderhoud doen aan mechanische zaken, op basis van dat soort tellingen ? bv Wissels en overwegen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie